Topics: 107
Marc vd Marel schreef:Al die injectiedelen zijn van Bosch, probeer ze eens direct bij een Bosch garage te bestellen, scheelt wellicht weer de kosten van zo'n blauw Volvo doosje (en die zijn duur zoals we weten).
Ja, als er VOLVO op zo'n doosje staat dan treedt de X-factor in werking ;D
Topics: 35
Even gebeld met de garage. Hij begon gelijk over een nieuwe computer, maar ik heb 'm wel ff duidelijk gemaakt dat ik eerst samen de dankzij jullie vergaarde checklist wil overlopen, voor er evt een andere ecu in gaat. Niet te geloven, als het aan hen ligt zat er nu al een nieuwe computer in voor ook maar wat verder was gezocht! Maar toch heb ik wel vertrouwen in die garage, en geef ik ze momenteel meer krediet dan een andere. Maar het is wel een beetje in toom houden.
Alleen.. deze week kon het niet meer, en de volgende week heb ik de auto nodig om te werken. In Nederland. Dus dat is wel weer een week goed intens de baan op. Ben er niet echt gerust op, hij start steeds moeilijker :-\
De week daarna heb ik een afspraak bij de Volvogarage. Ik heb de hele lading aan tips en suggesties alvast op papier staan en de garagehouder heeft alvast in zijn agenda gezet om het rijtje af te werken. Uiteindelijk zal er wel een oplossing uit de bus vallen. Hoop ik. Als ik eerst maar volgende week overleef :-[
Oja, heb via ebay ondertussen wel een tweedehands ecu op de kop getikt, in de US. Hoop dat het ding heelhuids hier geraakt. Blijkt het toch niet aan de ecu te liggen, dan kan ik hem hier vast wel weer kwijt, of dan hou 'k hem wel als reserve. In ieder geval was ie wel een stuk goedkoper dan een nieuwe! En een tweedehands lijkt hier ook nauwelijks te vinden.
Bedankt alvast voor het meedenken, en als er nog wat opduikt, dan hoor ik het graag ;D
Topics: 84
Volgens mij zijn er in NL zat tweedehands ECU's, alleen komt niemand op het idee ze te koop te zetten omdat ze eigenlijk nooit kapot gaan en er geen vraag naar is.
In Amerika hebben ze het idee dat de ECU zo ongeveer kapot gaat als je de bebouwde kom verlaat, dus hebben ze allemaal een reserve in de kofferbak.
Wat ik tot nu van ECU problemen heb opgevangen is dat ze of goed of totaal onbruikbaar zijn, zit geen af en toe afslaan-functie op.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Nou startte ie helemaal niet meer :'(
Op het einde van mijn straat zit een kleine, totaal onbekende garage. Was er al eens langsgefietst om er wat meer over te weten te komen, maar net dan was ie dicht. Nu dacht ik, ik probeer het nog eens, met de Volvo. Nee heb ik, ja kan ik krijgen.
Twee uur ... en een bezoek van de Wegenwacht later had ik de motor lopend gekregen. Eerst maar eens langs die garage. En wat bleek: gerund door een bijna bejaard echtpaar, die jà à ren met zo'n 240 hebben gereden. Die auto's kenden ze vanbuiten. Prachtig toch, beter had ik me niet kunnen voorstellen. Jammer genoeg zitten ze wel aardig volgeboekt (die man doet daar ook alles op zijn eentje), maar ik heb wel een afspraak voor de 23ste april.
Nu nog een auto versieren voor volgende week.. Maar fantastisch zeg, een Volvo-kenner zowat op de hoek. Ik voel gewoon dat mijn 240 daar in goede handen zal zijn. En auto brengen en lekker 5 minuutjes naar huis wandelen ;D
Ondertussen blijkt wel dat de motor niet alleen te rijk loopt, maar dat het varieert. Het ene moment krijgt ie bijna geen benzine meer, het andere moment te veel. De benzinepomp maakt wel wat lawaai, zou het daaraan kunen liggen? Wegenwacht wist alleen te bedenken dat er vocht in de ontsteking moest zitten (uitlaat ploft bij het starten), maar geloof niet dat dat de oorzaak van de problemen is. Hele ontsteking is nog maar vervangen, het is al dagen zomers weer en verklaart ook niet dat ie blijft stilvallen als de motor warm en droog is.
Topics: 11
Actronics kan deze units testen en repareren.
http://www.actronics.nl
Volvo 240 dl '90 414000 YK36BH ipd 25/22 gele koni's 4cm verlaagd<br />Volvo 245 turbo int. megasquirt project '84 312000 LG39LH RIP<br />Volvo 360 GLT '88 TB33XF<br />Volvo 244 '79 B230F LPG ipd 25/22 bilsteins rondom 4cm verlaagd
Dat geluid van de benzinepomp had ik ook ineens toen ik vacuumslang van de benzinedrukregelaar had losgetrokken, daar zou het toch best eens mee te maken kunnen hebben.
http://www.volvoclub.org.uk/faq/Images-P...ulator.gif zo ziet-ie er uit.
Wat bedoel je? Dat de slang los geschoten kan zijn?
Nee, meer dat het membraan in de regelaar kapot is, de benzinedruk onregelmatig wordt (pomp lawaai, soms te arm), en benzine via de vacuumslang in de motor verdwijnt (rijk lopen). Maar goed, dat zou ook allemaal andere oorzaken kunnen hebben.
Als je benzine ruikt uit de vacuumslang is het absoluut mis in de brandstofdrukregelaar.
Topics: 25
Rubicon schreef:Nou startte ie helemaal niet meer :'(
Op het einde van mijn straat zit een kleine, totaal onbekende garage. Was er al eens langsgefietst om er wat meer over te weten te komen, maar net dan was ie dicht. Nu dacht ik, ik probeer het nog eens, met de Volvo. Nee heb ik, ja kan ik krijgen.
Twee uur ... en een bezoek van de Wegenwacht later had ik de motor lopend gekregen. Eerst maar eens langs die garage. En wat bleek: gerund door een bijna bejaard echtpaar, die jà à ren met zo'n 240 hebben gereden. Die auto's kenden ze vanbuiten. Prachtig toch, beter had ik me niet kunnen voorstellen. Jammer genoeg zitten ze wel aardig volgeboekt (die man doet daar ook alles op zijn eentje), maar ik heb wel een afspraak voor de 23ste april.
Nu nog een auto versieren voor volgende week.. Maar fantastisch zeg, een Volvo-kenner zowat op de hoek. Ik voel gewoon dat mijn 240 daar in goede handen zal zijn. En auto brengen en lekker 5 minuutjes naar huis wandelen ;D
Ondertussen blijkt wel dat de motor niet alleen te rijk loopt, maar dat het varieert. Het ene moment krijgt ie bijna geen benzine meer, het andere moment te veel. De benzinepomp maakt wel wat lawaai, zou het daaraan kunen liggen? Wegenwacht wist alleen te bedenken dat er vocht in de ontsteking moest zitten (uitlaat ploft bij het starten), maar geloof niet dat dat de oorzaak van de problemen is. Hele ontsteking is nog maar vervangen, het is al dagen zomers weer en verklaart ook niet dat ie blijft stilvallen als de motor warm en droog is. nou wat een ellende. succes ermee!
Volvo 240 1993 b200f 275.000km
Lomp maar lekker.
De nieuwe (tweedehands) ecu die ik via eBay besteld had uit de VS is vandaag aangekomen, dus ik gelijk langs de garage gegaan om het ding daar af te geven.
Bleek de man net aan mijn auto aan het werken. Hij dacht niet dat het de ecu was (komt zÃÃr zelden voor, volgens hem, hoewel het nooit kwaad kan om er nu eentje extra te hebben), maar hij dacht het probleem wel op het spoor te zijn. Vermoedelijk is het idd de benzinedrukregelaar! Membraam gescheurd. Dus Marc, wellicht heb je gelijk!
Helemaal zeker is de garageman nog niet, maar wel voor 99%. Een nieuwe is ondertussen besteld en zou deze namiddag moeten binnenkomen. 'Als je wil, kom je maar deze avond nog eens terug en dan weten we of het allemaal ok is' ;D
Ik hou jullie op de hoogte!
|