Berichten: 368
Topics: 27
Lid sinds: Mar 2006
Tijdje geleden een flinke backfire gehad. Luchtfilter uitelkaar geklapt. Ik start altijd op benzine en rij dan verder op gas, maar dat gaat nu niet meer. En met die koude dagen starten op lpg dat schiet niet echt op.
Wie weet waar ik het ergens moet zoeken??? Het is een 245 GLE.
Ik was aan het zoeken naar een olie lek en heb toen het blok af gespoten met hoge druk. En daarna liep hij dus wel op benzine, alleen op hoge toeren, maar hij liep wel. Ik snap er niks meer van.......
Volvo 245 GLE 1979
Berichten: 1.555
Topics: 42
Lid sinds: Jan 2007
GLE is toch gewoon injectie?
je gas komt net voor je injectoren in je spruitstuk binnen, kijk even of deze niet losligt of er evt. een scheur inzit, backfire heeft altijd gevolgen voor je afstelling, maar backfire heeft bovenal te maken met je ontsteking>
dus kabels checken, en evt. vernieuwen, bougies nakijken & evt. vernieuwen( juiste afstand?(voelermaatje)rotor & verdeelkap, op tijd staan ontsteking,noem maar wat, maar zou dit allereerst gaan nakijken~! ;D
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Berichten: 368
Topics: 27
Lid sinds: Mar 2006
HEt is een GLE, dus mechanische injectie. Op gas loopt hij nog goed, zeker al zo'n 2000 km. Op benzine krijg ik hem niet aan de praat, alleen overschakelen vanaf lpg op hoge toeren naar benzine lukt. Ik zal de injectoren etc eens goed nakijken.!
Volvo 245 GLE 1979
Berichten: 368
Topics: 27
Lid sinds: Mar 2006
En op lpg komt het allemaal niet zo secuur natuurlijk? Zal eens kijken.
Die injectie-unit staat helaas niet in het Haynes boek. Maar ja, ik schroef het we even uit elkaar.
Volvo 245 GLE 1979
Berichten: 33
Topics: 7
Lid sinds: Jan 2006
Mmm, deze post komt een dag voordat ik LPG laat inbouwen in mijn K-jetronic ....

Toch ga ik de gok wagen. Qua onsteking is een half jaar gelden alles vervangen en staat allemaal perfect afgesteld.
Nu ook maar hopen dat het meezit met de tankstations (gezien Funs' opmerking)
Volvo 242 GT, 1978, B21E
Berichten: 368
Topics: 27
Lid sinds: Mar 2006
Op lpg heb ik helemaal nergens problemen mee! Dus gewoon inbouwen! En het handige is, je hoeft met een injectie niet te wachten met overschakelen tussen benzine/ gas. Tenminste, dat zij mijn garage.
Volvo 245 GLE 1979
Berichten: 1.555
Topics: 42
Lid sinds: Jan 2007
klopt, alleen met een carb. moet je je benzine eruit rijden, en dan pas over schakelen, vv kan weer wel direct, dus van gas naar benzine
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Berichten: 1.984
Topics: 74
Lid sinds: Dec 2005
Misschien problemen door het afspuiten van het blok? Ik heb wel eens gehoord dat je wel moet uitkijken met wat je natmaakt anders kunnen er rare dingen gebeuren.
Berichten: 368
Topics: 27
Lid sinds: Mar 2006
Nou, de problemen waren er al.... en na het spuiten liep hij wel op benzine, daarvoor niet
Volvo 245 GLE 1979
Berichten: 1.724
Topics: 47
Lid sinds: Dec 2006
michiel schreef:Nou, de problemen waren er al.... en na het spuiten liep hij wel op benzine, daarvoor niet
Loopt ie helemaal niet meer op benzine?
Ik heb wel moeilijkheden met overschakelen naar benzine, pakt even, en valt dan terug en dan uit.
(zie ook
hier, voor probleembeschrijving, helaas nog geen oplossingen)
Maar nu 15-20 minuten start ie wel op benzine. En rijd ie er ook prima op.
Soms helpt het om 2-3 keer even te starten tussendoor, zodat de pomp even loopt....
Moet dus wel erbij zeggen dat ik een B21
A heb, dus met carb...
@Gerben: die van mij loopt ook zeker zo lekker op LPG dan op benzine!
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005