Berichten: 1.404
Topics: 41
Lid sinds: Mar 2005
iemand enig idee wat euvel het zou kunnen zijn dat het olielampje vaag oplicht?
dashboard unit vervangen, olie nieuw, idem filter, sensor,lijkt ok( geen draadbreuk oid) zit olielampje/sensor ook aan oliekoeler vast, of aan automaatbak?
licht alleen op bij laag toerental. :evil:
orte Bochtenridder

& Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
Berichten: 1.038
Topics: 23
Lid sinds: Apr 2006
Het KAN betekenen dat de motor versleten is. Dan loopt de olie weg langs de lagers en kan de oliepomp niet voldoende verse olie aanvoeren om de druk te handhaven. Bij het starten blijft dan het olielampje langer dan normaal branden en bij een warme motor brand je lampje eerder dan bij een koude motor.
Maar de sensor kan ook heel goed stuk zijn. De enige manier is op de plek waar de sensor ingeschroeft zit een manometer te plaatsen.
Berichten: 1.404
Topics: 41
Lid sinds: Mar 2005
of oliepomp kaduuk??
niveau v/d olie blijft constant
orte Bochtenridder

& Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
Berichten: 1.038
Topics: 23
Lid sinds: Apr 2006
Met versleten motor bedoel ik dat de lagers speling hebben, de zuigers kunnen nog in goede staat zijn, al zal dat ook snel verminderen omdat er een olieleiding door de drijfstang loopt en de zuigers gesmeerd worden door de olie die via de zuigerpen uit de gaatjes bij de olieschraapveer loopt.
Oliepomp kan kapot zijn. Daarom dus: meten met mano-meter. Ik heb een oliedrukmeter op mijn GT dash. Een gezonder motor heeft maar net genoeg oliedruk als ie stationair loopt. Als er ook maar een beetje slijtage aan de lagerschalen is dan kan de oliedruk al onder het minimum vallen. dat is ook niet raar want een beetje slijtage wordt snel erger door de speling en wrijving.
Meten voor het te laat is !
Berichten: 1.404
Topics: 41
Lid sinds: Mar 2005
compressie is OK, was gewoon een massa probleem :lol: :lol:

THNX ( [size=9px]en slotje)[/size]
orte Bochtenridder

& Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
Berichten: 2.761
Topics: 38
Lid sinds: Mar 2005
Voordat het slotje erop gaat, is het misschien nog handig (voor mensen die er nu of in de toekomst ook last van hebben) om even te vermelden waar het massaprobleem zat :?:
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Berichten: 1.404
Topics: 41
Lid sinds: Mar 2005
bij de dynamo

:roll: :roll:
orte Bochtenridder

& Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl