Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
amazon turbo
#81
Ik vraag me ook af waarom je niet het 940 blok houd zoals het is. Voor een paar tientjes heb je een turbo druk verhoging set wat 30 pk oplevert en 35 Nm. Kom je op 165 pk en 265 Nm. Wil je nog verder dan kun je hem gaan chiptunen, wel rekening houden dat je geen fullcut krijgt, maar dan heb je 200 PK en rond de 300 Nm. Nou geloof me je rijd menig moderne wagen zoek met je amazon combi.

Ik ben geen K-jet fan. in mijn ogen de meest slechte injectie die Volvo heeft kunnen gebruiken. Leuk toen het nieuw was toen werkte het goed maar 30 jaar verder moet je dit niet meer in je auto willen hebben en zeker geen gebruikte (eigen ervaring). Ik stap juist over van B21 K-jet naar B230 injectie
Antwoord
#82
Ik heb ooit onder de kap van deze Amazon mogen kijken, zoals de k-jet hier in is gebouwd is echt prachtig.
Daarnaast heeft ie een mooi werkend systeem dus geen noodzaak om over te stappen. Bovendien is k-jet prima geschikt voor meer vermogen (200pk is ook te doen) dus daarvoor hoeft ie het ook niet te laten.
Begrijp me niet verkeerd, mijn k-jet ruimt ook het veld. Maar in deze Amazon zou ik het ook behouden.
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Antwoord
#83
Ik begrijp je ook niet verkeerd maar ga maar is naar een gas in bouwer met de volgende vragen. Ik heb een K-jet en ik wil gas inlaten bouwen. Meneer dat raad ik u af K-jet en zeker een oude is problemen op je af roepen. Ik heb een K-jet en ik rij op gas en hij loopt niet lekker op gas en benzine. Meneer dan kan ik niets voor u betekenen wij werken liever niet aan K-jet systemen icm gas.

Geloof me ik ben met mijn 245 K-jet bij diverse gas inbouwers geweest en bij een bedrijf die echt alleen maar Volvo's voorziet van gas installatie voor zowel oud als nieuw maar hun ervaring is dat je K-jet of nieuw moet zijn wil het goed werken. En hij wilde niet aan mijn auto sleutelen want zijn eerste indruk was zolang hij zo blijft draaien mag je blij zijn en je moet ook nog naar huis.

Zelfs bij de verkoop van mijn 245 een paar jaar geleden kwam ik erachter dat het gewoon niet een injectie systeem is wat gewild is. Een leek kan ik nog wel afschepen maar een bekende Volvo garage in Heerhugowaard gaf aan dat ze geen interesse hadden door de K-jet. Altijd problemen met dit systeem. Klanten bleven terug komen met problemen. Ik heb de 245 overigens nog steeds maar een ander blok met carburatie ligt klaar en misschien lepel ik er wel een 940 LPT in, beetje kietelen en je hebt een leuke snelle en sterke 245

Maar nogmaals werkt het perfekt dan heb je ook een mooi injectie systeem en pers je uit een standaard B21 met K-jet bijna net zoveel pk uit het blok als een 940 met LPT maar ik ga voor zekerheid en de B230 FK heeft dit wel bewezen dacht ik zo.
Antwoord
#84
K-jet icm met LPG schijnt wat lastig te zijn.
Maar ik rij niet op gas en ga het ook niet overwegen .

De turbo die ik ga gebruiken is de 15G die ik nu ook op mijn B21ET heb zitten .Deze heeft een MBC die ingesteld staat op 0,6 bar.
Ik schat dat de hele opzet straks zo'n 160pk geeft met 250 nm koppel .
Niet bijster veel ,maar voldoende om comfortabel , betrouwbaar ,en snel genoeg te cruisen.
Wat mij vooral gemotiveerd heeft is dat dit blok "nieuw "is tov mijn oude blokje.
Die komt uit '83 ,heeft zeker rond de 4 ton gedraaid en krijgt last van de beruchte pistonslap met koude motor.
En elke andere 5e hands B21ET heeft vrijwel dezelfde historie.
Het reviseren van zo'n blok kost al gauw meer dan het prijsje wat ik voor dit blok betaald heb.
En mocht je al tegen een redelijke B21ET oplopen dan is de prijs daar ook naar (250 -300 euro)
Ik heb nu voor 200 euro een perfecte B230FK met goede turbo.

...keus snel gemaakt dus...
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord
#85
edwin schreef:Als 't maar niet de onderkant wordt :-o
Btw...heb jij al ervaring met je wideband opgedaan?

Zeker! De 1800 rijdt nu met individual throttle bodies. Motor moet nog ingereden worden, maar heeft flink power en klinkt heerlijk!
Groeten, Boele
Antwoord
#86
Zo veel win hier Edwin!
Goed bezig, en ben benieuwd naar de updates.

ps heb nog steeds interesse in de downpipe mocht die nog beschikbaar zijn Wink
1969 Amazon
Antwoord
#87
Boele schreef:Zeker! De 1800 rijdt nu met individual throttle bodies. Motor moet nog ingereden worden, maar heeft flink power en klinkt heerlijk!

Ai ...dat klinkt concurrerend voor Zandvoort.
Ik overweeg ook om een techedge 2J9 wideband aan te schaffen.
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord
#88
Reuvers schreef:Zo veel win hier Edwin!
Goed bezig, en ben benieuwd naar de updates.

ps heb nog steeds interesse in de downpipe mocht die nog beschikbaar zijn Wink

Ik zal regelmatig de vorderingen bij gaan houden hier.
En die downpipe ligt al reserveerd voor je...
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord
#89
Wat op het moment een hele leuke wideband set is http://www.14point7.com/products/slc-free , erg goed snel en goedkoop. ;-)
Antwoord
#90
die techedge schijnen heel goed tr zijn die anfere heb ik slechtere verhalen overgehoord
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken

[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Voorstellen : De Turbo Intercooler Kogelman 3 786 7 June 2024, 18:14
Laatste bericht: Kogelman
  Even voorstellen 240 Turbo Brick Japster 2 2.428 16 August 2021, 08:49
Laatste bericht: Yezzz
  Pontiac astre Turbo project Joey 3 3.022 21 November 2020, 01:33
Laatste bericht: Dopski
  Mijn Volvo 242 turbo Volvo 142 B23 279 189.977 28 October 2019, 13:47
Laatste bericht: EduardW
  Volvo 244/240 turbo Naciremus 1 2.952 30 November 2018, 19:04
Laatste bericht: UraniumFever
  Brum; de blauwe 245 turbo Schipper 126 99.348 30 May 2017, 23:08
Laatste bericht: Schipper
  De Volvo's van Estoque - '83 245 Turbo & '77 242 Turbo Estoque 779 456.465 6 May 2017, 20:38
Laatste bericht: sander69
  Volvo Amazon B230FT Project ingmar 110 109.586 6 February 2017, 16:58
Laatste bericht: ingmar
  even voorstellen: Volvo 142 turbo Project jehannes 151 90.049 23 January 2017, 16:12
Laatste bericht: jehannes
  Even Voorstellen Dick en zijn volvo Amazon VolvoDick 293 157.829 28 October 2016, 19:43
Laatste bericht: VolvoDick

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)