29 December 2013, 22:09
Estoque, zijn bij jouw auto trouwens de stabilisatorstangen voor IPD stangen?
De Blauwe
|
29 December 2013, 22:09
Estoque, zijn bij jouw auto trouwens de stabilisatorstangen voor IPD stangen?
29 December 2013, 22:52
Estoque schreef:Als je nog een keer zin hebt om ze zelf te maken. voor 35 neem ik hem dan van je over Het stelt niks voor. Je gaat naar de plaatselijke smid en laat twee stukken pijp van rond de 50 cm zagen en de einden platpersen. Thuis ff goed in vorm meppen en gaatjes boren op de goede plekken en ze kunnen er onder.
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
29 December 2013, 23:42
DennisvdB schreef:Estoque, zijn bij jouw auto trouwens de stabilisatorstangen voor IPD stangen?Ik weet het niet zeker, morgen ga ik bezig met mijn LPG-uitbouw dus kan er dan wel even voor je onderkijken. Er zitten wel een paar IPD onderdelen op(O.a Nokkenas) maar of de stabi van IPD is weet ik niet. Compensate bad aerodynamics with BÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃST - Volvo 245 B230FT Turbo
30 December 2013, 12:01
Ik heb net even onder mijn auto gekeken.
Voor heb heb ik een stabi van 23mm, das origineel turbo toch? achter is het ook een standaard stabi. Compensate bad aerodynamics with BÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃST - Volvo 245 B230FT Turbo
30 December 2013, 12:12
Ja, dat is standaard turbo. Achter zal het dan wel 21mm zijn. Dat stuurt schijnbaar al best redelijk. Ik zal eens kijken bij m'n stabi verzameling of er nog een goeie tussen zit voor een dubbele setup.
30 December 2013, 12:56
DennisvdB schreef:Ja, dat is standaard turbo. Achter zal het dan wel 21mm zijn. Dat stuurt schijnbaar al best redelijk. Ik zal eens kijken bij m'n stabi verzameling of er nog een goeie tussen zit voor een dubbele setup.Ik denk dat Dennis mijn stabiverzameling bedoelt, die in zijn schuur ligt ![]()
30 December 2013, 14:19
Ouw ijzer verzameling. En ze zijn niet allemaal van jou, mer wel veul haha. Daggetwit.
14 January 2014, 18:57
De hoofdcilinder van de koppeling was lek. Destijds nieuw gekocht bij Skandix, gemonteerd en eigenlijk dus nooit gebruikt. Toen ik de interieurbekleding terug ging zetten zag ik dat de manchet nat was. Trok hem wat naar beneden en remvloeistof spoot eruit. Rubbers lek.. Gedemonteerd en uit elkaar gehaald maar daar valt natuurlijk niets aan te zien.
![]() Het verhaal voorgelegd aan Skandix, en ze hebben me gratis een nieuwe opgestuurd. Goeie service van hen, ook al was de cilinder 2 jaar geleden gekocht (maar nooit gebruikt). Als ik nog iets aan onderdelen nodig heb van Volvo, zijn zij de eerste waar ik kijk! Goed, toen verder met de zaak ontluchten, van onderuit. De moer van de ontluchtingsnippel was een beetje rond, maar ik had nog een andere M6 ontluchtingsnippel liggen. Deze erin gedraaid, geprobeerd te ontluchten maar de nippel hield het niet binnen. Proberen eruit te draaien maar de draad was compleet weg. ![]() Met de hele handel weer naar de plaatselijke automaterialenzaak waar ze voorstelden om met een Helicoil te werken. Was een goedkopere oplossing dan een compleet nieuwe hulpcilinder (die stervensduur zijn voor zo'n "klein" ding). Setje gekocht waar alles in zat, boor (6,3mm), tap (M6x1), een hoop helicoils en een apparaatje om de helicoil erin te draaien, en het pinnetje te verwijderen (onderin). Rode Loctite gebruikt om ervoor te zorgen dat die coil er niet meer uit komt. ![]() En nu maar hopen dat dat het laatste was...
28 January 2014, 20:41
Efkes weer een update:
Eerste keer helicoil in de hulpcilinder werkte niet, hij bleef nog steeds lekken op de ontluchtingsnippel. Toen maar geprobeerd om een nieuwe conus te boren van binnen, dat was gelukt. Opnieuw tappen maar dan iets dieper, en de helicoil helemaal tot onder. En warempel, hij was gelukkig dicht! Ontlucht en dat werkt ook weer naar behoren. De toerenteller deed het niet, de Mitsubishi 3000GT ontstekingsmodule deed het wel gewoon, maar de "TACH"-output voor de toerenteller deed het niet. Het was wel te maken, maar dan volgens dit schema: Mij teveel moeite... Dus een ontstekingsmodule op de kop getikt van een Mazda MX5, alles opnieuw gesoldeerd, en auto starten. En hopla, de toerenteller deed het! Vandaag maar eens een testritje maken, auto is nu op 0,5bar maar nondeju, wat een geweld al. Wordt nog wat als ie straks op 1,2bar staat. Maar er waren dus al wat puntjes wat ik nog moet verbeteren: - richtingaanwijzer naar rechts gaat niet vanzelf uit (stuurnaaf verzet en nu doet ie het goed) - toeter deed het niet altijd (sleepring aangepast, doet het nu wel) - koeltemperatuur meter doet het niet (sensor kapot of niet goed aangesloten, moet nagekeken worden) - te laag stationair lopen, ongeveer 700tpm (wat hoger gezet, nu 1000tpm) - E-fan stand 1 slaat niet automatisch aan (of koelwater was nog niet heet genoeg, of verkeerd aangesloten. Stand 2 doet het wel via de knop) - remmen nog een keer ontluchten, te weinig druk vond ik Elandrun is wel te doen haha.
28 January 2014, 20:47
Yes! Nice.
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|