Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
De Blauwe
Brickstyler schreef:Inderdaad, incoming is onderste slang bij een 240.
..vandaar m'n 1e reactie.. :wink:
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Jambon, ik doe mijn research wel hoor. Heb al die pagina's doorgespit (naast meerdere topics) voordat ik aan de slag ga. Voorbereiding is 't halve werk. Kost wat uren maar dan heb je ook wat (en weet je ook wat).
Antwoord
DennisvdB schreef:Jambon, ik doe mijn research wel hoor. Heb al die pagina's doorgespit (naast meerdere topics) voordat ik aan de slag ga. Voorbereiding is 't halve werk. Kost wat uren maar dan heb je ook wat (en weet je ook wat).
..in mijn onwetenheid van de 200 vs 100 pomp vroeg ik het me af, idd, weer wat geleerd..

Hoe heb je trouwens de waarde van de sensor bepaald..? Ik kreeg onlangs de optie een 'sensor-moer' in de radiateur te solderen, niet gedaan omdat ik een afstelbaar ding heb, maar ook dan, hoe bepaal je voor een auto waar een vaste niet op gezeten heeft de waarde..?
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
In dat topic stonden verschillende temperatuurwaardes van mensen met zo'n T-stuk in hun onderste koelslang. Maar ik kan het beste niet uitgaan van de waardes van de mensen uit California want die hebben een totaal ander klimaat. Ik heb zo zitten te bedenken om een niet te lage inschakelingstemperatuur te kiezen, aangezien je uit moet gaan van de thermostaat die bij een B230FT standaard 87gr. is. Pas als deze open gaat bij die temperatuur moet de e-fan aanspringen en niet eerder, anders kun je niet zo goed de thermostaat eraf gooien. Zelfde effect, grof gezegd Wink.
Antwoord
DennisvdB schreef:In dat topic stonden verschillende temperatuurwaardes van mensen met zo'n T-stuk in hun onderste koelslang. Maar ik kan het beste niet uitgaan van de waardes van de mensen uit California want die hebben een totaal ander klimaat. Ik heb zo zitten te bedenken om een niet te lage inschakelingstemperatuur te kiezen, aangezien je uit moet gaan van de thermostaat die bij een B230FT standaard 87gr. is. Pas als deze open gaat bij die temperatuur moet de e-fan aanspringen en niet eerder, anders kun je niet zo goed de thermostaat eraf gooien. Zelfde effect, grof gezegd Wink.
Ja prcies.. Warme wind, ook van invloed op de inlaattemperatuur etc.. Schiet me te binnen, de laatste MGB's hebben ook 2 afzonderlijke fans gehad (bij benadering het enige moderne aan het gehele ontwerp..) en dus ook 2 sensoren. ook een gietijzeren blok, ens zien welke waarden daar bv gebruikt zijn..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Ben om half 1 beginnen met lezen van dit gehele topic en ik kan maar 1 ding zeggen.
WOW!

respect voor je bouw- en spuitwerk, goede ideeen en oplossingen en erg veel informatie.

Vraagje, die Yoshifab stangen die je eronder hebt gezet. leveren die veel winst op?
ik vind dat mijn 245 nog niet strak genoeg stuur en vind voor 70 dollar dat een mooie investering, maar dan moet het wel wat uitmaken..
Compensate bad aerodynamics with BÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔST - Volvo 245 B230FT Turbo
Antwoord
Ik heb echt geen idee haha. Heb ze onderhand 2 jaar geleden gekocht, en sindsdien denk ik 1 test kilometer gereden. Dus bij mij moet je nog niet zijnWink. Hopelijk kan ik het hele onderstel testen op de elandrun..

Er zijn meer mensen hier op 't forum die deze braces zelf gemaakt hebben. Stuk buis aan 2 kanten plat slaan, en 2 gaten voor de montage. Er is hier geloof ik nog een topic over ergens.

Betere low-budget upgrade zijn dubbele stabilisatorstangen, en ook nog eens veel goedkoper dan 70$. Meer daarover in mijn topic (maar die heb je al gezien dus haha) en hier: http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=9587
Antwoord
Bedankt voor de reactie, nou dan wacht ik nog wel een jaar voordat ik ze aanschaf Tongue
Compensate bad aerodynamics with BÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔST - Volvo 245 B230FT Turbo
Antwoord
Ik heb ze zelf gemaakt en was 15 euro kwijt. Voor dat geld is het altijd de moeite waard natuurlijk.
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
Antwoord
Als je nog een keer zin hebt om ze zelf te maken. voor 35 neem ik hem dan van je over Tongue
Compensate bad aerodynamics with BÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔST - Volvo 245 B230FT Turbo
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Brum; de blauwe 245 turbo Schipper 126 103.052 30 May 2017, 23:08
Laatste bericht: Schipper
  De blauwe 242; van 1x onderliggend naar 2x bovenliggend Arn02 23 21.433 6 January 2017, 10:33
Laatste bericht: Dopski
  Blauwe 245 Turbo '84. hooge048 51 46.450 18 August 2016, 15:45
Laatste bericht: jehannes
  Blauwe 245 uit 1978 hugo 41 33.487 23 July 2016, 17:30
Laatste bericht: BartJu
  Weer eentje erbij: de blauwe automaat Arn02 106 82.140 19 August 2015, 23:27
Laatste bericht: Arn02
  Twee nieuwe aanwinsten: een grijze 740 GL station en een blauwe 242 L Arn02 16 14.843 13 October 2014, 09:09
Laatste bericht: Yellow240
  Blauwe ruis.. Jambon 371 230.679 14 July 2014, 23:48
Laatste bericht: Volvo 142 B23
  De Bolide - Blauwe 142 keter 45 33.810 10 October 2013, 09:34
Laatste bericht: keter
  De blauwe Amazon uit 1970. Rubicon 48 29.869 31 May 2013, 12:52
Laatste bericht: Rubicon
  Grote blauwe tractor Rob 5 4.713 8 April 2013, 22:24
Laatste bericht: Rob

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)