29 December 2013, 00:19
Brickstyler schreef:Inderdaad, incoming is onderste slang bij een 240...vandaar m'n 1e reactie.. :wink:
De Blauwe
|
29 December 2013, 00:19
Brickstyler schreef:Inderdaad, incoming is onderste slang bij een 240...vandaar m'n 1e reactie.. :wink:
29 December 2013, 03:54
Jambon, ik doe mijn research wel hoor. Heb al die pagina's doorgespit (naast meerdere topics) voordat ik aan de slag ga. Voorbereiding is 't halve werk. Kost wat uren maar dan heb je ook wat (en weet je ook wat).
29 December 2013, 14:12
DennisvdB schreef:Jambon, ik doe mijn research wel hoor. Heb al die pagina's doorgespit (naast meerdere topics) voordat ik aan de slag ga. Voorbereiding is 't halve werk. Kost wat uren maar dan heb je ook wat (en weet je ook wat)...in mijn onwetenheid van de 200 vs 100 pomp vroeg ik het me af, idd, weer wat geleerd.. Hoe heb je trouwens de waarde van de sensor bepaald..? Ik kreeg onlangs de optie een 'sensor-moer' in de radiateur te solderen, niet gedaan omdat ik een afstelbaar ding heb, maar ook dan, hoe bepaal je voor een auto waar een vaste niet op gezeten heeft de waarde..?
29 December 2013, 15:32
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 29 December 2013, 15:34 door DennisvdB.)
In dat topic stonden verschillende temperatuurwaardes van mensen met zo'n T-stuk in hun onderste koelslang. Maar ik kan het beste niet uitgaan van de waardes van de mensen uit California want die hebben een totaal ander klimaat. Ik heb zo zitten te bedenken om een niet te lage inschakelingstemperatuur te kiezen, aangezien je uit moet gaan van de thermostaat die bij een B230FT standaard 87gr. is. Pas als deze open gaat bij die temperatuur moet de e-fan aanspringen en niet eerder, anders kun je niet zo goed de thermostaat eraf gooien. Zelfde effect, grof gezegd
![]()
29 December 2013, 15:59
DennisvdB schreef:In dat topic stonden verschillende temperatuurwaardes van mensen met zo'n T-stuk in hun onderste koelslang. Maar ik kan het beste niet uitgaan van de waardes van de mensen uit California want die hebben een totaal ander klimaat. Ik heb zo zitten te bedenken om een niet te lage inschakelingstemperatuur te kiezen, aangezien je uit moet gaan van de thermostaat die bij een B230FT standaard 87gr. is. Pas als deze open gaat bij die temperatuur moet de e-fan aanspringen en niet eerder, anders kun je niet zo goed de thermostaat eraf gooien. Zelfde effect, grof gezegdJa prcies.. Warme wind, ook van invloed op de inlaattemperatuur etc.. Schiet me te binnen, de laatste MGB's hebben ook 2 afzonderlijke fans gehad (bij benadering het enige moderne aan het gehele ontwerp..) en dus ook 2 sensoren. ook een gietijzeren blok, ens zien welke waarden daar bv gebruikt zijn..
29 December 2013, 16:26
Ben om half 1 beginnen met lezen van dit gehele topic en ik kan maar 1 ding zeggen.
WOW! respect voor je bouw- en spuitwerk, goede ideeen en oplossingen en erg veel informatie. Vraagje, die Yoshifab stangen die je eronder hebt gezet. leveren die veel winst op? ik vind dat mijn 245 nog niet strak genoeg stuur en vind voor 70 dollar dat een mooie investering, maar dan moet het wel wat uitmaken.. Compensate bad aerodynamics with BÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃST - Volvo 245 B230FT Turbo
29 December 2013, 16:38
Ik heb echt geen idee haha. Heb ze onderhand 2 jaar geleden gekocht, en sindsdien denk ik 1 test kilometer gereden. Dus bij mij moet je nog niet zijn
![]() Er zijn meer mensen hier op 't forum die deze braces zelf gemaakt hebben. Stuk buis aan 2 kanten plat slaan, en 2 gaten voor de montage. Er is hier geloof ik nog een topic over ergens. Betere low-budget upgrade zijn dubbele stabilisatorstangen, en ook nog eens veel goedkoper dan 70$. Meer daarover in mijn topic (maar die heb je al gezien dus haha) en hier: http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=9587
29 December 2013, 18:07
Bedankt voor de reactie, nou dan wacht ik nog wel een jaar voordat ik ze aanschaf
![]() Compensate bad aerodynamics with BÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃST - Volvo 245 B230FT Turbo
29 December 2013, 20:25
Ik heb ze zelf gemaakt en was 15 euro kwijt. Voor dat geld is het altijd de moeite waard natuurlijk.
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
29 December 2013, 21:47
Als je nog een keer zin hebt om ze zelf te maken. voor 35 neem ik hem dan van je over
![]() Compensate bad aerodynamics with BÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃST - Volvo 245 B230FT Turbo
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|