Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Blauwe ruis..
..omdat er best wel veel bende in de balk lag, de slang er nog maar eens doorheen gehaald, daarna een ontstopveer en nog een keer, of er geen eind aan komt.. hopelijk is de boel niet te dunwandig geworden..

[Afbeelding: DSC_0001_zpscd5684af.jpg]

..het dekseltje er in.. (wel handig zo'n peiltje, maar hij wijst altijd de verkeerde kant op..)

[Afbeelding: DSC_0002_zpscf565e5d.jpg]

[Afbeelding: DSC_0004_zps0405bcf8.jpg]

[Afbeelding: DSC_0007_zpsea748752.jpg]

..deze moest ook nog vast (plaatje binnenzijde).., van binnen ongeveer, net als de 'ongeveer' pintlassen.. vooral bij een 2 deurs een aandachtpunt, de deurvanger trekt daar met die enorme deur aan, aan beide kanten heb ik een scheur in het blik gevonden, op de foto links van het 'binnenverlichtingschakelaargat'.. en daar zat geen roest, gewoon moeheid dus..

[Afbeelding: DSC_0009_zpsbe42418a.jpg]

[Afbeelding: DSC_0010_zps5630971b.jpg]

..boven m'n hoofd het 'nieuwe doorkijkje'.. je kunt overal zien dat er in het verleden best wel tijd in gestopt is, ook de neuspartij laat steeds een andere dan de rode primer en plamuur zien.. ook plaatselijk ineens veel was, maar dan moet je het wel helemaal doen natuurlijk.. je kunt er ook zo lekker bij..:frown:

[Afbeelding: DSC_0011_zps42141e9d.jpg]

[Afbeelding: DSC_0013_zps9cb308b9.jpg]

..omdat het 'bakken ende braden' beter gaat ook de beide voorschermen nog een keer aangepakt, is iig nu wel dicht..

[Afbeelding: DSC_0014_zps0bcb97f0.jpg]

[Afbeelding: DSC_0015_zpsc2f4fa8f.jpg]

..morgen het hoekje van de radiateur-balk enigzins fatsoeneren en de boel in de primer nu de temperatuur nog een beetje wil.. trouwens, m'n gas is bijna op, ens zien of ik wat via de smid kan regelen..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Gaat lekker zeg. Steeds beter.
Was bij jou de bovenrand van het binnenscherm (vooraan) nog goed. Dat stuk waar de boutjes voor het spatbord in zitten?
Antwoord
Zie ik het goed en heb jij ook een tochklepje aan de bijrijders kant? Ik heb die daar niet, alleen bij de bestuurder. Zou het een optie zijn geweest?

Ik zal bij de gele ook eens kijken of die scheurtjes vertoont bij de deuren.

En echt waardeloos dat ze alles met pur hebben opgelost. :mad: Volhouden!
Antwoord
Dopski schreef:Gaat lekker zeg. Steeds beter.
Was bij jou de bovenrand van het binnenscherm (vooraan) nog goed. Dat stuk waar de boutjes voor het spatbord in zitten?
niet helemaal, dat is al eens herstelt geweest, ik heb het blank gemaakt en behandeld, als de bovenzijde van het scherm, inclusief scharnierpunten weer uit elkaar valt wordt het tijd voor nieuwe binnenschermen, dan liggen ook meteen de hoekje tegen het schutbord open, waar nu de extra ellende tevoorschijn is gekomen, voor later zorg maar, anders blijf ik slopen..

Heb alleen zo m'n twijfels over de bevestiging met kit. Je moet ervan uit gaan dat een spatbord er wel eens af zal moeten, met de huidige kit welke tussen de delen komt te zitten is het haast onmogelijk om deze weer te demonteren kwam ik achter, alsof je de hele auto er aan kunt optillen.. Nu dacht ik het volgende.. kit op de rand van het binnenscherm, vershoudfolie er op (serieus..) kit op de spatbordrand en de boel zo op elkaar schroeven.. Ten opzichte van het blik dicht de boel mooi af, maar na verwijderen van de schroeven kan het scherm er zo weer vanaf..
Antwoord
frox schreef:Zie ik het goed en heb jij ook een tochklepje aan de bijrijders kant? Ik heb die daar niet, alleen bij de bestuurder. Zou het een optie zijn geweest?

Ik zal bij de gele ook eens kijken of die scheurtjes vertoont bij de deuren.

En echt waardeloos dat ze alles met pur hebben opgelost. :mad: Volhouden!
ja da's vreemd, ik heb altijd 2 klepjes gehad, ook in de '73 142 die ik gehad heb, Dobbert had ook maar 1 klepje in de 242..

En wat betreft de scheurtjes, ook de deuren zónder tochtruitjes vertonen in het blik op termijn scheurtjes, is zelfs mogelijk in de buitenplaat..! Typisch een effect van dergelijke deuren. Ik herinner me de DAF's bij defensie, die hadden het ook. De deur wil eigenlijk in zichzelf verzakken..
Antwoord
Ik heb trouwens de RX-producten besteld voor de holle ruimten en waar meer nodig, alleen de afwerking moet wachtten tot het boven de 15 graden wordt..
Antwoord
Jambon schreef:ja da's vreemd, ik heb altijd 2 klepjes gehad, ook in de '73 142 die ik gehad heb, Dobbert had ook maar 1 klepje in de 242..

ik heb er ook 2 in mn 145 uit 70.. en volgens mij heb ik niet een deluxe ofzo
Antwoord
Jambon schreef:ja da's vreemd, ik heb altijd 2 klepjes gehad, ook in de '73 142 die ik gehad heb, Dobbert had ook maar 1 klepje in de 242..
Sterker nog in de 242 zit nu ÃÃn klepje, die heb ik toen van jou over genomen, standaard zat er in mijn L(uxe = meest karige) versie geen enkel klepje ook geen klapraampjes. Ze zijn daarentegen wel voorbereid; verzinkt plaatje met dezelfde kit als het spatbord vastgeplakt.
Ik heb destijds voor mijn 144 speciaal kit (op een rol) van Fluidfilm gekocht dat bedoeld is voor dergelijke toepassingen. Hoe goed of slecht het plakt weet ik niet, want het zit nog steeds in de verpakking.
Antwoord
Dopski schreef:Sterker nog in de 242 zit nu ÃÃn klepje, die heb ik toen van jou over genomen, standaard zat er in mijn L(uxe = meest karige) versie geen enkel klepje ook geen klapraampjes. Ze zijn daarentegen wel voorbereid; verzinkt plaatje met dezelfde kit als het spatbord vastgeplakt.
Ik heb destijds voor mijn 144 speciaal kit (op een rol) van Fluidfilm gekocht dat bedoeld is voor dergelijke toepassingen. Hoe goed of slecht het plakt weet ik niet, want het zit nog steeds in de verpakking.
dan is het toch een budgetverhaal.. wellicht per 'markt.. dat spul is eigenlijk net stopverf, als het oud wordt droogt het toch wat uit en krijgt vocht meer kans.. maar dat maakt binnen niet uit..
Antwoord
Dopski schreef:Ik heb destijds voor mijn 144 speciaal kit (op een rol) van Fluidfilm gekocht dat bedoeld is voor dergelijke toepassingen. Hoe goed of slecht het plakt weet ik niet, want het zit nog steeds in de verpakking.
Ik had me vergist in het merk. Ik bedoelde een rol kit/vet van Mike Sanders, niet van fluidfilm.
http://www.korrosionsschutzshop.de/produ...tband.html
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Brum; de blauwe 245 turbo Schipper 126 103.125 30 May 2017, 23:08
Laatste bericht: Schipper
  De blauwe 242; van 1x onderliggend naar 2x bovenliggend Arn02 23 21.433 6 January 2017, 10:33
Laatste bericht: Dopski
  Blauwe 245 Turbo '84. hooge048 51 46.458 18 August 2016, 15:45
Laatste bericht: jehannes
  Blauwe 245 uit 1978 hugo 41 33.488 23 July 2016, 17:30
Laatste bericht: BartJu
  De Blauwe DennisvdB 1.690 983.466 10 January 2016, 15:40
Laatste bericht: Laurens Zondag
  Weer eentje erbij: de blauwe automaat Arn02 106 82.181 19 August 2015, 23:27
Laatste bericht: Arn02
  Twee nieuwe aanwinsten: een grijze 740 GL station en een blauwe 242 L Arn02 16 14.843 13 October 2014, 09:09
Laatste bericht: Yellow240
  De Bolide - Blauwe 142 keter 45 33.810 10 October 2013, 09:34
Laatste bericht: keter
  De blauwe Amazon uit 1970. Rubicon 48 29.873 31 May 2013, 12:52
Laatste bericht: Rubicon
  Grote blauwe tractor Rob 5 4.717 8 April 2013, 22:24
Laatste bericht: Rob

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)