Berichten: 11.670
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
..dit ding (foto uit het oude topic..)(en oude doos toch wel..) ..
(zie je de velgen Boele..)
..was er plaatselijk ook niet best aan toe (ja dat ben ik..) en werd in de guldentijd bij een kennis onder handen genomen, terwijl ik 130 km verderop de soldaat aan het spelen was.. had dus genoeg te doen om me daar niet ongerust over te maken.. helpt wel..
en da's ook goed gekomen..
Berichten: 46
Topics: 6
Lid sinds: May 2013
Mooi dat het project toch doorgaat, baalde best wel dat hij dreigde te stranden

mile:
Berichten: 11.670
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
nou, dooie boel hier.. rolletje 0.6 gehaald, als m'n pootje het toestaat maar weer ens wat proberen ..
Berichten: 11.670
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
..beetje voorbereiding dan maar, slopen is natuurlijk makkelijk..
..vloer rechts achter..
..vloer linksachter..
..en ook op de pintlas-locatie van de verstevigingplaat onder de bodem waar de draagarm vast zit. Stripje voorzichtig er uit zonder de versteviging te mollen, eerst ff kijken wat die daar nog waard is, best wel dik natuurlijk, wellicht volstaat alleen een stukje bodemplaat er over en goed behandelen..
..bodem rechts voor, zwart is kaal gemaakt en niet door, het afwateringplaatje en directe omgeving wordt gewoon een dicht plaatje.. verderop ff zien zonder de kriksteun te verbouwen..
Berichten: 6.729
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
Pintlassen, een typisch brabantse traditie die ik in Rotterdam en omstreken ook maar weer eens moet herbeleven. :tong:
Altijd gezellig, beetje sleutelen onder het genot van.
Berichten: 11.670
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
er zit nu 0.6 draad op, helaas blijft het eindresultaat niet anders dan PINTlassen, wat een t*f*sbende..
morgen de extra gaten maar weer 'dichtbakken' , de rest oplossen met strijkkit en coating..
Berichten: 9.907
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
Pintlassen, proplassen of doorlassen staat of valt met een schone omgeving. Ook de onderkant, alle teer, verf en roestresten daar ontbranden heftig bij 1200 graden en komen als vulkaanpluimen omhoog door je smeltbadje. Of ze knallen naar beneden, een lelijk gat achterlatend.
Je lasgas wat opendraaien helpt. Ik moet zeggen dat ik ook aardig heb zitten vloeken op diverse bodemplaten, het zou zo makkelijk moeten zijn.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 954
Topics: 39
Lid sinds: Jan 2012
Marc1970 schreef:Pintlassen, proplassen of doorlassen staat of valt met een schone omgeving. Ook de onderkant, alle teer, verf en roestresten daar ontbranden heftig bij 1200 graden en komen als vulkaanpluimen omhoog door je smeltbadje. Of ze knallen naar beneden, een lelijk gat achterlatend.
Je lasgas wat opendraaien helpt. Ik moet zeggen dat ik ook aardig heb zitten vloeken op diverse bodemplaten, het zou zo makkelijk moeten zijn.
Ik zou ook de te lassen onderdelen beter schoonmaken met een schuurschijf en zorgen dat je goeie massa maakt. Alle verf en andere meuk vervuilen zowel je las als je argon/CO2 mix. Misschien nog wat oefenen met wat reststukjes.
Maar goed, als je goed kan slijpen en schuren, hoef je niet goed te kunnen lassen
Berichten: 46
Topics: 6
Lid sinds: May 2013
Ik heb bij Herman Buitelaar z'n zelfdimmende lashelm gekocht, hierop kan je ook de dimmende werking instellen zodat je heel goed kan zien waar je last. Kost maar â¬50 of zoiets en maakt het lassen een stuk makkelijker met een beter resultaat, echt een aanrader. (ik ga er vanuit dat je een gewone laskap gebruikt, gebruik je al wel z'n zelfdimmende... dan moet je nog even oefenen en eerst even "spelen"met las instellingen denk ik

mile
Berichten: 11.670
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
26 October 2013, 22:22
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 26 October 2013, 23:38 door Jambon.)
thanks all..
Voordat ik ben gaan braden heb ik alle randen boven en onder met de powerfile blank gemaakt, kon m'n haar er net niet in kammen..
Het is idd de instelling die ik maar niet voor elkaar krijg, jammer want het stuk plaat paste precies..
..Zelfdimmende kap zat bij de deal, zgan.. en ik heb de bouwlamp in de auto gelegd voor goed zicht (en een beetje warmte..)
..sinds ik er vanmiddag mee ophield staat de instelling zo..
..eerlijk gezegd ben ik er nog niet achter wat wat is..
(sorry, 1e plaatje draait niet..)