Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Blauwe ruis..
Jambon schreef:..da's de enige mogelijkheid, maar dan het deel naar achteren en onder de bodemplaat.. als dat uiteindelijk van binnen net zo is heb ik er een hard hoofd in.. en de wijze waarop dit moet gebeuren gaat voorbij mijn 'laskunsten' ..

Raymond,

Petje af voor je doorzettingsvermogen. Zo zie je dat de body een stuk beter leek dan hij is. Ook dit is wel te fixen natuurlijk!
Groeten, Boele
Antwoord
Boele schreef:Raymond,

Petje af voor je doorzettingsvermogen. Zo zie je dat de body een stuk beter leek dan hij is. Ook dit is wel te fixen natuurlijk!
hmm.. je bedoeld vast een stuk slechter dan hij leek.. en ja alles is te fixen, maar daar moet ik wel iemand met een aanhanger voor inhuren..

alles op een rij..

Ik zocht een goede donor-body op kenteken, doel, techniek en tunnel overzetten en eventueel wat plekken herstellen. Plaatwerk overhangen, waar nodig in de kleur en voorlopig ff rijden want geen auto..

werk achteraf nodig

binnenschermen vóór deels roest herstellen
schutbord roest herstellen
alle bodemsecties veel roest herstellen
paravaan roest herstellen
dorpel rechts achter roest herstellen
dorpel links achter dubieus, loopt niet netjes door en de lange naad onder is ook niet recht, beetje doorgezakt..
binnenscherm tegen bodem links achter roest herstellen
balk boven linker achterwiel roest herstellen
de bekende hoeken bij reservewiel bakken roest herstellen, zit nu plaatjes en 'plastic' in
de 'kont' roest herstellen

..en als kers op de cake, linker voorbalk (laten) vervangen..

Eigenlijk een totaal renovatie van een slechte body. Er is nagenoeg niets aan inwendige bescherming gedaan, behalve de vele plastic dopjes op de verkeerde plaatsen, dus status holle ruimten.. zeg het maar..

En Boele, het lijkt dan wel op doorzettingsvermogen, eerder moeten, maar die is behoorlijk eindig de laatste tijd kan ik je zeggen.. De protesten uit 'de familie' helpen ook niet erg.. en het móet vóor de winter af zijn want mijn tijd dringt..

Ik ga er vandaag nog eens goed over nadenken (als ik dat vannacht al niet heb gedaan)..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Je hebt nu vooral tijd zitten in dit project, nog niet zoveel €. Om de keuze wat makkelijker te maken zou ik er nog eens met de botte bijl (of schroevendraaier) doorheen gaan om te zien waar de slechte punten zitten, gedachten op standje ***ding. Op zich heb je nu 2 vervelende plekken; bij de voorbalken, bij de achterbalk en misschien de dorpels.
Dat is op zich mooi aan te pakken, desnoods laat je het doen. Maar als je later nog meer moedelood tegenkomt komt het project later misschien alsnog stil te liggen, en dan ben je tijd Ãn geld kwijt.

Het is nu even dun bezaaid met 142's maar op zich zou je een redelijke body zonder al te veel geld voor weinig moeten kunnen kopen. (wel een leuke 145 voor <2000).

Of koop zoiets; http://link.marktplaats.nl/726120757. En dan de MGB GT opstarten.
Antwoord
Dopski schreef:Je hebt nu vooral tijd zitten in dit project, nog niet zoveel €. Om de keuze wat makkelijker te maken zou ik er nog eens met de botte bijl (of schroevendraaier) doorheen gaan om te zien waar de slechte punten zitten, gedachten op standje ***ding. Op zich heb je nu 2 vervelende plekken; bij de voorbalken, bij de achterbalk en misschien de dorpels.
Dat is op zich mooi aan te pakken, desnoods laat je het doen. Maar als je later nog meer moedelood tegenkomt komt het project later misschien alsnog stil te liggen, en dan ben je tijd Ãn geld kwijt.

Het is nu even dun bezaaid met 142's maar op zich zou je een redelijke body zonder al te veel geld voor weinig moeten kunnen kopen. (wel een leuke 145 voor <2000).

Of koop zoiets; http://link.marktplaats.nl/726120757. En dan de MGB GT opstarten.
dat gaat het hoogstwaarschijnlijk ook worden Dobbert, heb ik natuurlijk een berg spullen waar ik een plek voor moet vinden, zal stapelen worden in le garage..

Zijn wat zaken verkocht, heb wel weer wat aangeschaft maar.. ik zeg zelf altijd, alle tijd die je zelf kunt spenderen aan de auto hoef je niet in de garage af te rekenen, dus theoretisch blijft het goedkoop op deze manier.. Wel errug jammer..:mad:

En de MG is feitelijk 2 x dorpelhoek (standaard), en alles weer opbouwen wat al gepoedercoat klaar ligt en voorlopig standaard blok, zit immers maar 126K op.. moet nog wel worden ingevoerd en is van '76.. (misschien stiekum een kent.. mag ik niet zeggen..)

Wat levert een gebruikte LPG installatie nog op..? (tank vol minus 120 km..)
Antwoord
Jambon schreef:Wat levert een gebruikte LPG installatie nog op..? (tank vol minus 120 km..)

Dat is toch een gebruikte installatie? Zoek eens op marktplaats zou ik zeggen, ik denk dat je 75euro voor de gehele installatie heel gelukkig mag zijn.
Groeten, Boele
Antwoord
nou da's toch genoeg, het is geen goud..
Antwoord
iemand bekend met deze auto..? Is in korte tijd al op diverse "marktplaatsen" verschenen en verdwenen. Vraagprijs schommelt tussen 3900 en bijna 5000...
Antwoord
Ken 'm niet. Ziet er wel errug leuk uit. Scheelt een hoop werk, tijd en ergernis als hij echt goed is. Lijkt wel een originele B20B Tongue.
Hij lijkt erg op die dure 142 die ongelooflijk lang te koop stond bij een garage in Zuid-Holland (ben naam en plaats vergeten).
Antwoord
Lelijk gat, mijn 144 had ook zoiets.
[Afbeelding: klchassis010_zps97f39450.jpg]

Niet dat dat het er voor jou leuker of makkelijker op maakt, maar het kan allemaal gerepareerd worden. Ik zou het gat wat groter maken zodat je er vanaf de zijkant bijkunt, zeg maar zoals het gat er op mijn foto bijligt. Maar dan weerskanten (na het lassen van dit gat ontdekte ik dat er aan de binnenkant nog een kleiner gat zat, en wenste ik dat ik dat maar in 1 keer had gedaan).

Het 'makkelijkst' is denk ik een U met blinde moeren en al maken van dikke plaat en die er aan de zijkanten op lassen. Lassen van onderaf is het ergste wat er is.
[Afbeelding: klchassis023_zps64b212f8.jpg]

Loopt ook leuk door in de versteviging waar het stuurhuis aanhangt, ziet er na een laagje teer heel authentiek uit.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
@Marc, idd, hetzelfde verhaal.. en (in mijn geval..) als je dit tegenkomt naast de rest dan loopt het moedelood je schoenen uit..

@Dobbert, idd, zo dacht ik ook, maar gewoon te duur, en met een beetje 'time&effort' bereik je hetzelfde voor minder.

..dusss.. na vanavond nog met een kennis gebeld die een originele 142E aanbiedt, zelf gelast, strakgezet bij de spuitert nadat ie hem lekker in de primer heeft gezet en het ding ziet er op wat persoonlijke aanpassing na strak uit, nieuwe ruit, fraai interieur en vraagprijs 3500 (bespreekbaar). Maar, geen LPG, dus dat moet er nog in, en een installatie ouder dan een jaar krijg je niet goedgekeurd (vandaag gevraagd..) en is kosten X, dus een nw installatie. De kop is gelood dus die komt een keer, kosten koprevisie.. dan wordt het een dure auto, dwz, een zeer fraaie ook, maar dat budget moet ik nu niet willen.

Ik heb 'ons aller' Boedr onlangs op bezoek gehad, en gelijkend op jouw foto Marc, maar dan nog wat groter, gaat ie voor me herstellen mbv de originele 'groene' balk, want dat wil ik deugdelijk gedaan hebben. En ondertussen ga ik me maar weer uitleven op de bodem. De paravaan is ook nog een geval op zich..

Wat ik inmiddels nu wel weet is dat er te dik lasdraad op het geleende toestel zit, dan jaag je er tà veel warmte in en dan gaat het niet lekker. Nu 1mm, leuk voor tuinhekjes, daar ga ik een rol 0,6 voor halen.

En dan kan ik eigenlijk niet wachtten om de holle ruimten te lijf te gaan met de betere roestwerende/omzettende derrie, na droging afgedekt met vette pudding.. (24 Kitchen..)

pfff waarom beheerst zo'n hok me tà veel.. !? is helemaal niet goed voor me..:frown:
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Brum; de blauwe 245 turbo Schipper 126 103.123 30 May 2017, 23:08
Laatste bericht: Schipper
  De blauwe 242; van 1x onderliggend naar 2x bovenliggend Arn02 23 21.433 6 January 2017, 10:33
Laatste bericht: Dopski
  Blauwe 245 Turbo '84. hooge048 51 46.457 18 August 2016, 15:45
Laatste bericht: jehannes
  Blauwe 245 uit 1978 hugo 41 33.488 23 July 2016, 17:30
Laatste bericht: BartJu
  De Blauwe DennisvdB 1.690 983.463 10 January 2016, 15:40
Laatste bericht: Laurens Zondag
  Weer eentje erbij: de blauwe automaat Arn02 106 82.177 19 August 2015, 23:27
Laatste bericht: Arn02
  Twee nieuwe aanwinsten: een grijze 740 GL station en een blauwe 242 L Arn02 16 14.843 13 October 2014, 09:09
Laatste bericht: Yellow240
  De Bolide - Blauwe 142 keter 45 33.810 10 October 2013, 09:34
Laatste bericht: keter
  De blauwe Amazon uit 1970. Rubicon 48 29.870 31 May 2013, 12:52
Laatste bericht: Rubicon
  Grote blauwe tractor Rob 5 4.717 8 April 2013, 22:24
Laatste bericht: Rob

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)