4 September 2013, 14:27
Wie kan mij even helpen?
Voortdurende vage klachten hebben mij ertoe bewogen het B230K motorblok uit mijn 745 uit 1986 te takelen en ter vervanging heb ik de volgende delen gemonteerd:
-motorblok B230F uit een 740 van 1989
-carburateur, inlaatspruitstuk, verdeler (staand, voorop het blok), hulp-as en computertje van het B230A systeem uit 1985.
De boel is reeds draaiende, maar nu wil ik graag weten wat de juiste instelling is voor het ontstekingstijdstip. De B230A moet namelijk ingesteld worden op 7 graden voor het dode punt en de B230F op 12 graden.. En ik weet niet welk systeem ik hier nu uiteindelijk (heb als het gaat om het ontstekingstijdstip).
Vriendelijke groet Sieko Kloosterhuis
Voortdurende vage klachten hebben mij ertoe bewogen het B230K motorblok uit mijn 745 uit 1986 te takelen en ter vervanging heb ik de volgende delen gemonteerd:
-motorblok B230F uit een 740 van 1989
-carburateur, inlaatspruitstuk, verdeler (staand, voorop het blok), hulp-as en computertje van het B230A systeem uit 1985.
De boel is reeds draaiende, maar nu wil ik graag weten wat de juiste instelling is voor het ontstekingstijdstip. De B230A moet namelijk ingesteld worden op 7 graden voor het dode punt en de B230F op 12 graden.. En ik weet niet welk systeem ik hier nu uiteindelijk (heb als het gaat om het ontstekingstijdstip).
Vriendelijke groet Sieko Kloosterhuis