Berichten: 11.670
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
13 August 2013, 16:52
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 16 August 2013, 17:21 door Jambon.)
btw.. rechts ergens zit de LPG leiding (nog niet gekeken want ik durf nu even niet onder de bodem te gluren..) , maar als ik rechrts voor en achter aan de gang ga lijkt het me verstandig om daar geen gasleiding te hebben. Nu zit de tank op 130 km na vol. Kan ik die leiding dan afkoppelen..? (ja dit is mijn 1e LPG ervaring..)
Ik heb nog niet gemeten maar als ik zover kom óók de Weberts te monteren dan moet er toch een 8mm leiding onder..
oh ja, te lui om te zoeken. Ik heb 2 slangpilaartjes gehaald voor de dubbele SU's, mocht ik daar voor kiezen, en dan omwille van de sproeiernaalden de boel via een magneetklepje omhoog houden op het motorvacuum. Voor dat beproefde idee heb ik dus al 2 slangpilaartjes, maar niet de tap voor de draad, en wil ik graag de info hebben voor het betreffende magneetklepje..
Zodra de knop op LPG staat schakelt dat ook in, en hang ik er maar meteen een relais en elektrische brandstofpomp achter.. dan staat het standaard ding ook niet continu loos te pompen..
Berichten: 6.729
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
In de tank zit ook een afsluiter, dus je kan 'm afkoppelen. (je kan voor de zekerheid luisteren of je 'm hoor klikken bij contact aan uit.) Je krijgt wel wat lpg lucht, maar dat komt uit de leiding.
Berichten: 11.670
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
..Ik wilde het eens op een andere manier proberen..
Berichten: 6.729
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
slim, kan zo onder de andere
Berichten: 11.670
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
14 August 2013, 18:50
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 15 August 2013, 12:21 door Jambon.)
...da's ook precies het idee.. nu eerst ontvetten (ben benieuwd hoe de druiven dit jaar zullen smaken.. :frown:..)en een versch laagje rood, andere M46 er achter want deze maakt "muziek"..
Berichten: 11.670
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
15 August 2013, 12:17
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 16 August 2013, 17:22 door Jambon.)
blok is ontvet ende gewassen, kan ie mooi drogen tot morgen..
eerder zag ik dat door de aanrijding de uitlaatbuis een deuk in het binnenscherm heeft geslagen (nog mazzel dat er geen draadeinden geknapt zijn), zojuist bij het schoonmaken zag ik dat het nieuwe (!) linker motorsteunrubber ook was afgescheurd..
Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Toch een beste klap geweest dan.
Berichten: 2.475
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
Jambon: Watvoor pakking gebruik jij onder dat alu klepdeksel? Lijkt nogal dik. Is dat een originele kurken versie? Als de motor voor los is kan de hele volvo inderdaad redelijk eenvoudig erover heen getild worden.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 11.670
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
15 August 2013, 19:35
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 16 August 2013, 15:35 door Jambon.)
skidje schreef:Jambon: Watvoor pakking gebruik jij onder dat alu klepdeksel? Lijkt nogal dik. Is dat een originele kurken versie? Als de motor voor los is kan de hele volvo inderdaad redelijk eenvoudig erover heen getild worden.
da's idd kurk, die valt normaliter in het randje van het blikken deksel..
Berichten: 11.670
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
...dit wordt ook wel "spray-can restauration" genoemd..