Topics: 3
Goedenmorgen,
Op diverse forums heb ik lopen zoeken naar een beschrijving om van de oude orginele kachelkraan de nieuwe te monteren.
Ik heb woensdag een kachelkraan bij VOMD besteld en er zit niks bij en na een belletje geven ze aan dit niet te hebben. Bij diverse andere sites zie ik dat het er bij zit. Heeft iemand er 1 liggen die hij kan mailen?
Alvast bedankt
Topics: 176
Topics: 107
Het nieuw type kachelkraan zit los tussen de slangen gemonteerd en is dus simpel te monteren. Het meeste werk is nog om de bedieningskabel die je eraan vast maakt goed af te stellen.
Er is al eens een eerder over geschreven op het forum:
http://volvolvo.nl/threads/3309-kachel-blijft-aan
Volgens mijn informatie is de originele Volvo kachelkraan niet meer verkrijgbaar en is er geen aftermarket kraan die perfect werkt (geen warme lucht doorgeeft als de schuif op koud staat) maar misschien is er inmiddels een aftermarket kraan die wel goed werkt.
Laat aub even weten op het forum of de kachel die je gekocht hebt goed afsluit.
Topics: 3
Bedankt voor de snelle reactie, we gaan er binnenkort mee aan de slag.
Nog best wel iets werk blijkt.
Topics: 40
In onze 244 blijft ook lekker warme lucht naar binnen blazen. Op 1 van de slangen onder het dashboard een griptang gezet zodat deze de slang dicht knijpt. Natuurlijk geen blijvende oplossing, dus ben zeer benieuwd hoe de vervangingskraan gaat werken. Hou ons op de hoogte. Succes.
945 GL 1993 en de V70 t6 uit 2011 Flamengo red.
Wat kan het leven lekker zijn in een Volvo.
Topics: 13
Ik heb de aftermarket kraan van VOMD afgelopen winter gemonteerd. Wel degelijk koude lucht als de kraan uitstaat, MAAR even lastig te regelen v.w.b. de warme lucht. Enig geschuif is nodig voor de juiste hoeveelheid warme lucht naar wens is. Al met al blijft dit een zwak punt van de 240.
Niets wordt er, helemaal niets, uit talloos veel miljoenen.