Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kachelkraan
Uit de kachel van mijn 244 blijft warme lucht komen. Nu heb ik al het een en ander op het forum gelezen en ik begrijp dat dit komt door een lekkende kachelkraan.
Ik heb ook al aan het stelschroefje gedraaid, maar gaf geen resultaat dus wil ik nu de kachelkraan maar gaan vervangen.
Maar wat is wijsheid, de originele kraan kopen of het vervangende type (stuk goedkoper). Dan zou je voor het vervangende type kiezen, maar ik hoorde pas dat dit type ook niet goed afsluit.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Wim
Antwoord
Ik heb het vervangende type maar deze sluit niet 100% af. Het is wel te doen, vind ik.
245DL '79 (werkpaard)
R1150GS '02 (genieten)
2CV6 '86 (hoop lol mee)
Antwoord
absoluut nog geen imitatie plaatsen! die zijn allemaal fout en sluiten niet 100% af. zeer hinderlijk als het buiten 30 graden is en er komt warmere lucht uit de roosters. alleen origineel monteren

nieuwe imitaties zijn in productie op dit moment
Antwoord
Of doe eens zo gek als ik: haal de kraan uit elkaar en vervang het rubbertje. Vreselijk gepruts maar het zit nu al een jaar.
Weet het, vervangen is beter maar ik zag het als een uitdaging.
Was het niet zo dat een kraan voor een 7xx ok past met aangepaste slangen? Alleen werkt de automatische temperatuurregeling niet meer.
Volvo 240 GL Automaat 1990. B230F Uppsala Zweden
Antwoord
Kwekkel schreef:Was het niet zo dat een kraan voor een 7xx ok past met aangepaste slangen?

in uiterste nood doe ik dat wel eens inderdaad. inmiddels rijden die ook al een stuk of 4-5 zo rond maar ideaal is het niet
Antwoord
Dan denk ik dat ik nog maar eens een keertje naar Dordrecht ga.
Antwoord
Kan natuurlijk ook dat de bedieningskabel los is geraakt. Als de buitenkabel uit zijn klem schiet, gaat de hele buitenkabel heen en weer zonder dat de kachel sluit.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
242-turbo schreef:absoluut nog geen imitatie plaatsen! die zijn allemaal fout en sluiten niet 100% af. zeer hinderlijk als het buiten 30 graden is en er komt warmere lucht uit de roosters.

ik weet het..
gewoon vervangen!
Volvo 240 1993 b200f 275.000km
Lomp maar lekker.
Antwoord
Ha ik heb precies hetzelfde.

Vorig jaar m'n kachelkraan vervangen omdat hij dus totaal geen warme lucht gaf (ding was helemaal kapot), maar nu heb ik dus met 30 graden echt gruwelijk hete lucht in de auto... pff!

Overigens was het niet bijzonder veel werk om die kraan te vervangen in een 244. Je kan er redelijk goed bij komen.
Antwoord
Kwekkel schreef:Of doe eens zo gek als ik: haal de kraan uit elkaar en vervang het rubbertje. Vreselijk gepruts maar het zit nu al een jaar.....
Helaas... de kraan heeft het vandaag begeven. Nu las ik diverse andere fora dat een kraan uit een Volkswagen Golf 1 zonder al te veel gedoe past en prima werkt. Voordeel: kost maar 15 USD inclusief verzenden. Ik heb hem besteld dus we gaan het zien.
Volvo 240 GL Automaat 1990. B230F Uppsala Zweden
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  kachelkraan beschijving monteren rhoek 5 3.192 21 April 2013, 21:58
Laatste bericht: Rik Tuin
  Oud type kachelkraan vervangen voor nieuw type TheDrivingDutchman 5 7.621 16 February 2010, 20:19
Laatste bericht: TheDrivingDutchman
  Kachelkraan / waterkraan electrisch bediend Bozzma 8 6.274 19 September 2006, 22:52
Laatste bericht: JoostV6

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)