28 March 2013, 00:54
Ben morgen avond in de buurt, als je 's avonds aan de sleutel bent kan ik wel een handje toesteken.
De Blauwe
|
28 March 2013, 00:54
Ben morgen avond in de buurt, als je 's avonds aan de sleutel bent kan ik wel een handje toesteken.
28 March 2013, 02:27
DopdeDouwer schreef:Ben morgen avond in de buurt, als je 's avonds aan de sleutel bent kan ik wel een handje toesteken. He Dop, je bent altijd welkom. Ik ben 's avonds wel pas om 8 uur klaar met werken dus kan pas om half 9 beginnen. Weet niet of dat een probleem geeft?
28 March 2013, 02:41
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 28 March 2013, 02:49 door DennisvdB.)
Iemand een idee of ik dit ding moet monteren, en zo ja, waar? Vond het tussen wat oude slangen van de B230FT maar ik weet niet waar van precies? Ik hoor het graag.
![]() De boost controller moest ook een plekje krijgen, het liefst dicht bij de turbo. Dus dan gaan we maar weer wat fabriceren. Men neme een revet, en deze iets uitvijlen en een rechte rand aan maken met een lamellenschijf. ![]() Dan een stukje plat ijzer, gat in boren en een mooie krul eraan draaien. Het lasapparaat weer aanslingeren en dan krijg je dit: ![]() En dat wordt dan weer zo gemonteerd: ![]() Daarna het volgende: de VDO boost gauge wordt geleverd met een montagesetje (voor de vacuüm-slang) waar je eigenlijk totaal niets aan hebt. Het messing pijpje is veel te dun, valt ook door de moer heen dus geen houvast, en te dun voor een slang. Het tonnetje is ook waardeloos. Fijne mensen bij VDO. ![]() Dussch, dan ga je zoeken naar een andere oplossing. Men neme een popnagel, een goeie dikke: ![]() "Binnenwerk" eruit en de randen "chamferen" zodat het mooi in de flens valt: ![]() Et voila! ![]() Nippel heeft de goede diameter voor de vacuüm-slang dus dat is ook weer opgelost. ![]()
28 March 2013, 07:49
Dat VDO pijpje moet gewoon werken.
28 March 2013, 08:02
DennisvdB schreef:Iemand een idee of ik dit ding moet monteren, en zo ja, waar? Vond het tussen wat oude slangen van de B230FT maar ik weet niet waar van precies? Ik hoor het graag. Ik gok op een carterontluchting! Gaat lekkerrr met dien Blauwe... Succes
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A 244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L 944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht) P1800ES 1972 Blauw Volvo toch ..
28 March 2013, 10:17
[QUOTE=Het messing pijpje is veel te dun, valt ook door de moer heen dus geen houvast, en te dun voor een slang. Het tonnetje is ook waardeloos.[/QUOTE]
Het is toch zo dat het pijpje IN de slang komt (ter ondersteuning dat je slang niet wordt dicht geknepen), dat het tonnetje OVER de slang gaat (dit is een soort knel ring) en de moer het tonnetje tegen de meter aan perst, en tegelijk de knel ring dicht perst ? Ik hoop dat de popnagel behuizing het geheel lucht dicht maakt, vooral de aansluiting tegen de meter aan betwijfel ik. Hulde voor je creatieve denk wijze !!! +1
28 March 2013, 12:52
skidje schreef:Ik gok op een carterontluchting! +1 moet op het huisje. De dikke slang naar de inlaattraject, die kleine weet ik ze niet uit mn hoofd.
28 March 2013, 20:53
4hier schreef:Het is toch zo dat het pijpje IN de slang komt (ter ondersteuning dat je slang niet wordt dicht geknepen), dat het tonnetje OVER de slang gaat (dit is een soort knel ring) en de moer het tonnetje tegen de meter aan perst, en tegelijk de knel ring dicht perst ? Ik heb een vacuumslang waarvan de binnendiameter te groot is voor het pijpje en de buitendiameter te groot voor het tonnetje. Aan de binnenkant heb ik nog een ring gemaakt om het af te dichten, dus ik gok erop dat het wel werkt.
30 March 2013, 03:06
Zo, dat is ook weer klaar:
![]() Er viel nog redelijk wat aan te passen qua maatvoering, maar nu zit het prima op z'n plek. De luchtfilter en MAF hebben ook niet echt heel veel ruimte door de omvang van het filter haha. Wanne joekel. De intercoolerslangen zijn vast, de waterleidingen nog niet uiteraard, die krijgen nog slangklemmen.
30 March 2013, 09:08
Mooi hoor Dennis! Hoever ben je nu af van het daadwerkelijk omdraaien van de sleutel? Misschien heb ik het gemist in je hele verhaal hoor, maar kum je die koelslangen zelf zo 'op maat' buigen/verhitten zodat ze de vorm aannemen die jij wil?
Grijze 245's. '83 b21et en '92 b230 FK, gewoon, lekker vlot.
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|