Topics: 9
frox schreef:Die oplossing van het speakergat vind ik ook wel de de mooiste, beter dan in je a-slijt ofzo en op de plek waar je radio zit zie je amper.
Ook al zijn die knoppen nog zo groot, dat framepje is weer net te klein voor de metertjes.
Zijn dat trouwens 3 losse houdertjes geweest en ga je daar een hele van maken? of beledig ik je nu heel erg?
Jambon heeft er namelijk een voor 3.
Nee dit is 1 complete houder, met 3 gaten. En beledigen gaat niet snel bij me haha.
Topics: 289
ik heb ze daar ook neergezet omdat ik ze daar heb gezien in de oude 240.. ware het dat ik geen speakerrooster heb en de kabelboom door de ventilatiesleuf verdwijnt.. ik zoek alleen nog de juiste (periode correcte) metertjes..
zo te zien staan de metertjes in jouw cluster onder een hoek naar je toe gedraaid? zo is het origineel ook.. (waar heb ik nou verdorie dat plaatje gelaten..)
Topics: 9
Dat klopt, ze staan inderdaad in een hoek gedraaid. Weet alleen niet meer wat voor merk dit is.
Topics: 289
bijna altijd hetzelfde fabrikaat, alleen in verschillende doosjes/merken verkocht. Ik heb de mijne uit het rek bij Cranenbroek gehaald voor een prikkie, hetzelfde ding wordt door autostyle verkocht voor 3 tientjes, bizar ntl voor een stukkie plastic... het origineel heeft uiteraard wel eenzelfde basis als het speakerrooster, en staan dus ook onder een hoek.. heeft de mijne niet, och..
Topics: 54
Huppatee gewoon de zaag er in, kost nix.
Uploaded with
ImageShack.us
Groeten van Frans
Topics: 16
DennisvdB schreef:Dat klopt, ze staan inderdaad in een hoek gedraaid. Weet alleen niet meer wat voor merk dit is.
Ooh dan is dat het. Als je het toppic op je telefoon bekijkt lijken het net 3losse huisjes die met secondelijm aan elkaar zijn geknutseld. Maar zijn dus gedraaid
Topics: 12
v700r schreef:Huppatee gewoon de zaag er in, kost nix.
Ja, maar hoe houd je 't hoofd dan koel? En ja, ik weet wel dat je niet zoveel haar hebt als ik, maar toch.
Topics: 60
Cojones schreef:Ja, maar hoe houd je 't hoofd dan koel? En ja, ik weet wel dat je niet zoveel haar hebt als ik, maar toch.
Raampje open. Wij hebben toch geen airco op die oude hokken.
Topics: 60
Heb je trouwens op dat stuur van je een aangepast naafkapje zitten Dennis?
Topics: 125
DennisvdB schreef:Ik vond dit de beste oplossing, anders moet ik in het dashboard zagen (dan zouden ze het ventilatieroostertje moeten komen), en dan vind ik ook niet mooi. Had er een tijdje geleden al naar gezocht op Turbobricks, en ook een foto van meters in de dash bij een oud type, maar dat beviel me ook niet. Dit is een redelijk makkelijke oplossing, omdat de draden van verlichting en stroom door het speakergat gaan.
Dirk had zijn meters onderin, maar daar heb ik al een radio zitten. En die wil ik daar het liefste ook houden. Ik houd deze deurkaarten omdat ik deze de mooiste vind, maar het nadeel hiervan is dat ik m'n aangeschafte kaartbakken niet kan monteren haha (kwam ik ook later achter). Hierdoor kan ik wel wat opbergruimte gebruiken, daarom wil ik het dashboardkastje niet als radiohoudert gebruiken.
Ik moet nog even passen en meten, maar ik kan ze eventueel ook op de plaats zetten waar de schakelaars zitten, aangezien ik maar iets van 3 schakelaars nodig heb.
Nooit een 240 dashboard overwogen van 1981 en later met standaard opties van 5 extra klokkies?
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..