Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
De Blauwe
Zeg Dennis, hab jij die pasbus al van vomd? Zat me af te vragen welke maar je hebt. Had het gat opgemeten van de retour en kwam op 24,50mm, smalste bus is 24,60mm. Wordt wel erg strak zo.
Antwoord
Nope, nog geen pasbus van VOMD.

Denk dat ik deze aanvoerleiding ga bestellen: http://www.ebay.com/itm/Turbo-Oil-Feed-L...447wt_1067

Neem aan dat dit gewoon past op mijn B230FT met een Mitsu 16T? Leiding ziet er verder wel goed uit vind ik.
Antwoord
Huh en mijn aanvoerleiding dan?
Antwoord
Nondeju, ik zit weer eens in de war lawl
Antwoord
Gisteravond rond half 10 bij de vader van Dirk een motortakel opgehaald. Ding pastte gewoon in de Fiesta haha!

[Afbeelding: 20120106213014.jpg]

Ben meteen begonnen met het verwijderen van de originele uitlaat. Kwam met moeite los, maar het is gelukt. Meteen even een sneak preview van hoe het er voortaan van achter uit zal zien haha.

[Afbeelding: 20120106225045.jpg]

Eerste keer dat ik een blok uit een Volvo haal, dus het was nog even bekijken wat er allemaal los moest. Bij m'n Kever duurt het tegenwoordig 1,5 uur om het blok te verwijderen, randonderdelen verwijderen, carter splitsen en alle onderdelen en carterhelften gewassen te hebben. Helaas heb ik dat ook al een paar keer moeten doen haha. Hopelijk word me dat leed met de Volvo bespaard.

Toen het eenmaal 3 uur 's nachts was, en ik vanmorgen weer om half 7 moest gaan werken, ben ik er maar mee gestopt haha. Nog 2 moeren verwijderen en hij kan er uit!

[Afbeelding: 20120107015152.jpg]
Antwoord
Naais. Werkt vast erg prettig zo'n brug Wink. Vroeg me af trouwens, jij gaat met dat wasted spark aan de gang, hoe werkt dat, erg ingewikkeld?

En sorry dat ik het weer vraag hoor, maar hoe ga je die retour nu precíes doen? Ik zit er namelijk sterk over na te denken om toch draad te tappen in het gat, dat lijkt me toch echt de beste oplossing. Maar wat voor een nippels en draad ga je dan nemen?
Antwoord
Werkt inderdaad ERG prettig zo'n brug. Even onder de auto? Hup, ding omhoog. Scheelt een hoop tijd. Wasted spark moet je even zoeken op turbobricks, voordat ik het verkeerd uitleg. Wat ik wel kan vertellen; het is een chipje wat je in je ontsteking computer zet, zodat je een ander soort ontsteking kunt rijden (zonder distributeur). Zorgt voor een veel constantere en sterkere vonk, en dan hoefde ik geen intermediate as te plaatsen. Ontstekingsdelen heeft JW240 gebruikt van een Alfa Twin spark, moet je even opzoeken in zijn topic, dan zie je wat foto's.

Wat betreft de retour, ik weet nog niet hoe ik dat ga doen. Misschien gewoon draad tappen inderdaad, en dan bij een loonbedrijf hier in de buurt een hydraulische leiding op maat laten maken. Weet niet of er op de retour net zoveel druk komt als op de aanvoerleiding, anders kan de retour wel iets simpeler uitgevoerd worden natuurlijk (gewone wartels ipv perskoppelingen).
Die Aeroquip wartels (die blauw met rode) zien er wel leuk uit, maar je moet ze wel erg goed monteren anders gaan ze lekken. Hiervoor heb je een speciale montageset voor, alsmede aparte "steeksleutels" om niets te beschadigen. Probleem is dat die montageset rond de 200 euro kost haha. Op Ebay heb ik eigenlijk ook niets fatsoenlijks gezien wat betreft retourleiding.
Antwoord
http://volvolvo.nl/showthread.php/165-Al...post279610

Lijkt wel een geinug systeem, lekker simpel. Als ik het goed begrijp, even simpel, verruil je dus de verdeler, intermediate as en bobine in voor een chip in de EZK computer en 2 bobines (oftewel 1 x een 2x2 bobine van een alfa 155) en wat bedradig. Misschien ga ik dat in de toekomst ook nog eens doen.

[Afbeelding: WastedSpark.jpg]


Betreffende de retour, doe maar gewoon draad tappen en dan dat leidingspul x 2 halen Wink. Zo zijn we daar ook weer uit haha Tongue.
Antwoord
Je kan toch ook vier bobines nemen?
Het enige wat ik van wasted spark onthouden heb, is dat hij iedere slag vonkt, en er dus telkens 1tje voor 'niets' is.

Laat je in het vliegwiel een patroon boren, of doe je het voorop de krukas?

Gaaf project hoor! Volg de updates (niet de chatgesprekken ;-) )
Groeten, Boele
Antwoord
Geloof dat op het vliegwiel al dat patroon zit. 60-2 klopt dat?
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Brum; de blauwe 245 turbo Schipper 126 103.012 30 May 2017, 23:08
Laatste bericht: Schipper
  De blauwe 242; van 1x onderliggend naar 2x bovenliggend Arn02 23 21.416 6 January 2017, 10:33
Laatste bericht: Dopski
  Blauwe 245 Turbo '84. hooge048 51 46.409 18 August 2016, 15:45
Laatste bericht: jehannes
  Blauwe 245 uit 1978 hugo 41 33.453 23 July 2016, 17:30
Laatste bericht: BartJu
  Weer eentje erbij: de blauwe automaat Arn02 106 82.092 19 August 2015, 23:27
Laatste bericht: Arn02
  Twee nieuwe aanwinsten: een grijze 740 GL station en een blauwe 242 L Arn02 16 14.832 13 October 2014, 09:09
Laatste bericht: Yellow240
  Blauwe ruis.. Jambon 371 230.402 14 July 2014, 23:48
Laatste bericht: Volvo 142 B23
  De Bolide - Blauwe 142 keter 45 33.794 10 October 2013, 09:34
Laatste bericht: keter
  De blauwe Amazon uit 1970. Rubicon 48 29.816 31 May 2013, 12:52
Laatste bericht: Rubicon
  Grote blauwe tractor Rob 5 4.713 8 April 2013, 22:24
Laatste bericht: Rob

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)