Topics: 0
8000 rpm? Heb je een turbo die genoeg flowt zo hoog in de toeren? En een nokkenas die in dat gebied nog wat doet?
Standaard kleppentrein niet hoger dan 6800 rpm, boven de 7000 gaat het vaak mis met de spietjes die de klepveren op hun plek houden.
Die kunnen dan losraken met alle ellende van dien.
Een kopje klaar maken voor 8500rpm is goed te doen, maar vraag je af of de rest van je set-up daarbij wel past.
Turbo, nokkenas etc. Etc.
Topics: 9
Was maar een zinsspeling, die 8000 toeren. Is toch niet iets wat ik daadwerkelijk zal gaan rijden.
Nokkenas wordt een turbo nokkenas van Folkraceshop met lashcaps.
Topics: 74
3 January 2012, 21:03
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 3 January 2012, 21:06 door LJ.)
DennisvdB schreef:Ik heb nu een dizzy plug gekocht, omdat ik niet met een ontsteking op de cilinderkop ga rijden. Maar hoe gaat dit nou?
![[Afbeelding: 20120103172943.jpg]](http://img685.imageshack.us/img685/1039/20120103172943.jpg)
Is inderdaad een nokkenaslagerschaal. Je bent lekker bezig iniedergeval! Zat me al af te vragen hoe die dop er in moest. Hij moet niet andersom?
Geen idee of ie er andersom in moet. Had hem zo maar even gepast. Misschien dat anderen dat hier weten?
Topics: 12
Pfff, kijk deze boy even onderdelen kopen hoor. Lekker.
Topics: 12
Je doet in elk geval ÃÃn ding meer dan ik... Qua auto's dus.
Topics: 39
Hij kan dadelijk nog een foto posten. En dan is ie bijna klaar aan onderdelen...
Nee, geen foto ditmaal haha. Het is iets later geworden dan ik dacht, maar moest nog wat klusjes doen in de loods.
Heb vanavond samen met Dirk de 3" JT uitlaat onder zijn Blauwe vandaan gehaald. Volle auto, toch handig zo'n Fiesta haha.
De score:
- 3" JT uitlaat met 2 bungs (1 lambda, 1 wideband)
- Iveco intercooler
- intercooler slangen
- turbo retourleiding
- slangenwerk voor kvs
- rond kvs reservoir
- computers (brandstof en ontsteking)
- dikkere radiateur
- nieuw type tellerbak voor ombouw van km-teller naar oud model tellerbak
- 2 chips (maar die lagen nog thuis)
Scheelt al weer een hoop uitzoek/opmaatmaak/bestel-werk
Topics: 21
Johann schreef:Ik weet niet hoe en wat je idee bij de bouw van deze motor is. Gezien de foto van de kast met onderdelen zou ik het persoonlijk lekker bij 7000 max houden. Bij 8000 toeren gaat de bakverhouding en eindoverbrenging ook meespelen en denk dat die dan gezien je opzet heel erg lang gaan worden. 8000 toeren is wel leuk hoor maar 190 in de drie gaat de aardigheid snel vanaf...
dit kan ik niet helemaal volgen? aan de overbrenging verander je niets. als je overschakelt bij hogere toerentallen zit je dus hoger in toeren in de volgende versnelling. Wat niet veel zin heeft bij turbo motoren omdat je aan een toeren limit zit van de turbo. Wat betreft het langer worden van de overbrengingen zou ik dat wel graag even uitgelegd willen hebben.