Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
De Blauwe
8000 rpm? Heb je een turbo die genoeg flowt zo hoog in de toeren? En een nokkenas die in dat gebied nog wat doet?

Standaard kleppentrein niet hoger dan 6800 rpm, boven de 7000 gaat het vaak mis met de spietjes die de klepveren op hun plek houden.
Die kunnen dan losraken met alle ellende van dien.

Een kopje klaar maken voor 8500rpm is goed te doen, maar vraag je af of de rest van je set-up daarbij wel past.
Turbo, nokkenas etc. Etc.
Antwoord
Was maar een zinsspeling, die 8000 toeren. Is toch niet iets wat ik daadwerkelijk zal gaan rijden.

Nokkenas wordt een turbo nokkenas van Folkraceshop met lashcaps.
Antwoord
DennisvdB schreef:Ik heb nu een dizzy plug gekocht, omdat ik niet met een ontsteking op de cilinderkop ga rijden. Maar hoe gaat dit nou?

[Afbeelding: 20120103172943.jpg]

Is inderdaad een nokkenaslagerschaal. Je bent lekker bezig iniedergeval! Zat me al af te vragen hoe die dop er in moest. Hij moet niet andersom?

[Afbeelding: auk03b.jpg]
Antwoord
Geen idee of ie er andersom in moet. Had hem zo maar even gepast. Misschien dat anderen dat hier weten?
Antwoord
Pfff, kijk deze boy even onderdelen kopen hoor. Lekker.
Antwoord
Bouwen, ho maar!
Antwoord
Je doet in elk geval ÃÃn ding meer dan ik... Qua auto's dus.
Antwoord
Hij kan dadelijk nog een foto posten. En dan is ie bijna klaar aan onderdelen...
Antwoord
Nee, geen foto ditmaal haha. Het is iets later geworden dan ik dacht, maar moest nog wat klusjes doen in de loods.

Heb vanavond samen met Dirk de 3" JT uitlaat onder zijn Blauwe vandaan gehaald. Volle auto, toch handig zo'n Fiesta haha.
De score:

- 3" JT uitlaat met 2 bungs (1 lambda, 1 wideband)
- Iveco intercooler
- intercooler slangen
- turbo retourleiding
- slangenwerk voor kvs
- rond kvs reservoir
- computers (brandstof en ontsteking)
- dikkere radiateur
- nieuw type tellerbak voor ombouw van km-teller naar oud model tellerbak
- 2 chips (maar die lagen nog thuis)

Scheelt al weer een hoop uitzoek/opmaatmaak/bestel-werk Tongue
Antwoord
Johann schreef:Ik weet niet hoe en wat je idee bij de bouw van deze motor is. Gezien de foto van de kast met onderdelen zou ik het persoonlijk lekker bij 7000 max houden. Bij 8000 toeren gaat de bakverhouding en eindoverbrenging ook meespelen en denk dat die dan gezien je opzet heel erg lang gaan worden. 8000 toeren is wel leuk hoor maar 190 in de drie gaat de aardigheid snel vanaf...

dit kan ik niet helemaal volgen? aan de overbrenging verander je niets. als je overschakelt bij hogere toerentallen zit je dus hoger in toeren in de volgende versnelling. Wat niet veel zin heeft bij turbo motoren omdat je aan een toeren limit zit van de turbo. Wat betreft het langer worden van de overbrengingen zou ik dat wel graag even uitgelegd willen hebben.
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Brum; de blauwe 245 turbo Schipper 126 103.158 30 May 2017, 23:08
Laatste bericht: Schipper
  De blauwe 242; van 1x onderliggend naar 2x bovenliggend Arn02 23 21.435 6 January 2017, 10:33
Laatste bericht: Dopski
  Blauwe 245 Turbo '84. hooge048 51 46.479 18 August 2016, 15:45
Laatste bericht: jehannes
  Blauwe 245 uit 1978 hugo 41 33.496 23 July 2016, 17:30
Laatste bericht: BartJu
  Weer eentje erbij: de blauwe automaat Arn02 106 82.218 19 August 2015, 23:27
Laatste bericht: Arn02
  Twee nieuwe aanwinsten: een grijze 740 GL station en een blauwe 242 L Arn02 16 14.857 13 October 2014, 09:09
Laatste bericht: Yellow240
  Blauwe ruis.. Jambon 371 231.067 14 July 2014, 23:48
Laatste bericht: Volvo 142 B23
  De Bolide - Blauwe 142 keter 45 33.842 10 October 2013, 09:34
Laatste bericht: keter
  De blauwe Amazon uit 1970. Rubicon 48 29.888 31 May 2013, 12:52
Laatste bericht: Rubicon
  Grote blauwe tractor Rob 5 4.717 8 April 2013, 22:24
Laatste bericht: Rob

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 3 gast(en)