2 January 2012, 23:49
Ik weet dat ze er zijn, maar aangezien die meer dan 100 euro zijn, is dit een makkelijkere oplossing (als het werkt/nodig is) omdat ik de poelie al heb liggen.
De Blauwe
|
2 January 2012, 23:49
Ik weet dat ze er zijn, maar aangezien die meer dan 100 euro zijn, is dit een makkelijkere oplossing (als het werkt/nodig is) omdat ik de poelie al heb liggen.
3 January 2012, 01:01
In dat geval geef ik je groot gelijk. Voor de dynamo zou je op de sloop eens rond kunnen kijken. Ti's allemaal Bosch/Nippondenso/enz. asdiameters zullen niet veel uit elkaar lopen denk ik.
3 January 2012, 14:25
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 3 January 2012, 14:45 door DennisvdB.)
En de postbode is weer langs geweest!
![]() ![]() Stuurwiel is ingesmeerd met een siliconenbasis denk ik, is nu gepoetst. En een doos van VOMD, lekker vol haha ![]() Gelukkig reactie gehad van een bedrijfje uit Engeland via TTV betreffende 2 vliegwielen voor de 850R koppeling. Gaat helemaal goed komen!
3 January 2012, 18:50
Ik heb nu een dizzy plug gekocht, omdat ik niet met een ontsteking op de cilinderkop ga rijden. Maar hoe gaat dit nou?
![]() Verder de onderdelenkast, die raakt ook lekker vol haha ![]()
3 January 2012, 19:36
DennisvdB schreef:Ik heb nu een dizzy plug gekocht, omdat ik niet met een ontsteking op de cilinderkop ga rijden. Maar hoe gaat dit nou? Deksel van een 240 versie gebruiken misschien? DennisvdB schreef:Is het verstandig, vanwege het feit dat het blok wat meer toeren zal gaan maken, een andere maat poelie (groter) te gebruiken voor de waterpomp zodat deze niet al te veel toeren maakt? Hoeveel toeren wil je max gaan draaien? Tenzij je 8000 gaat doen is het niet nodig.
3 January 2012, 19:39
nee, deksel is de goede versie. Laatste lagerkap nokkenas moet je nog monteren. Moet wel de kap zijn die bij de kop hoort..
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
3 January 2012, 19:42
Jw240 schreef:nee, deksel is de goede versie. Laatste lagerkap nokkenas moet je nog monteren. Klopt zag het net in VADIS. :wink:
3 January 2012, 19:45
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 3 January 2012, 19:50 door DennisvdB.)
Gelukkig, dan komt het wel goed haha.
8000 toeren zal niet lukken denk ik, ondanks verlicht vliegwiel... Of wel?
3 January 2012, 20:00
DennisvdB schreef:Gelukkig, dan komt het wel goed haha. Ik weet niet hoe en wat je idee bij de bouw van deze motor is. Gezien de foto van de kast met onderdelen zou ik het persoonlijk lekker bij 7000 max houden. Bij 8000 toeren gaat de bakverhouding en eindoverbrenging ook meespelen en denk dat die dan gezien je opzet heel erg lang gaan worden. 8000 toeren is wel leuk hoor maar 190 in de drie gaat de aardigheid snel vanaf...
3 January 2012, 20:05
Daar heb je gelijk in. 8000 toeren is toch niet iets wat je dagelijks rijdt haha. 7000 is al genoeg om leuke dingen mee te doen. Wat betreft bakverhoudingen, de sticker met de code van de M90 zit niet meer op de versnellingsbak, dus dat weet ik niet. Er komt een andere achteras onder van een nieuwer type, met electrisch signaal.
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|