Berichten: 1.716
Topics: 9
Lid sinds: Mar 2011
Haha, mensen! Ik heb het niet over een nieuw blok op oliedruk krijgen. Dat weet ik wel hoe dat moet. Het gaat mij erom of ik de buitenkant van dat blok af kan spuiten met een huge ass hogedrukreiniger, en of de inwendige onderdelen tegen wat spatwater kunnen.
Berichten: 11.670
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
nick740 schreef:jonge wat een onzin het is geen F1 auto. gewoon de bobine kabel los, een paar keer rond laten gooien en klaar is kees.
heb ik daarna ook gedaan..
Berichten: 1.716
Topics: 9
Lid sinds: Mar 2011
Had nog koudontvetter staan, dus dat maar gebruikt. (Op de foto is het nog niet gebruikt

)
Blok is nu schoon, nu alleen nog maar het rode eraf!
Berichten: 11.670
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
gebruik ik ook, plantenspuit, kwast, plantenspuit met heet water er over, wordt ie kurkdroog en vetvrij. De verf die er nog op zit is een prima basis als ie zo al blijft zitten..
Berichten: 1.716
Topics: 9
Lid sinds: Mar 2011
Ik was gisteren de cilinderkop eens aan het bekijken, toen ik de nokvolgers eruit haalde, kwam ik losse stukjes tegen. Een soort rubber misschien? Ze zaten onder de nokvolgers, je ziet ze liggen op de rand van de kop.
Weet iemand waar deze voor dienen? Ik neem aan dat ze gewoon te vervangen zijn?
Berichten: 891
Topics: 39
Lid sinds: May 2010
Ja, die zitten boven op de klepsteeltjes. Zitten wel bij de koppakkingset.
Berichten: 1.716
Topics: 9
Lid sinds: Mar 2011
Aight, dan ga ik binnenkort eens naar de Volvo dealert voor het pakkingwerk.
Berichten: 6.729
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
Als je die vervangt zal hij gelijk een stuk minder roken.
Berichten: 9.907
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
Nee, dat zijn hele andere, die onder de klepveer zitten.
Die op de foto zijn een soort dempertjes bedacht om het rikketik van de kleppen wat te verminderen (heel hinderlijk geluid natuurlijk).
Ze zijn totaal overbodig.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 6.729
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
O, ik dacht dat dirk de klepsteelrubbertjes bedoelde.