Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
De Blauwe
Natuurlijk heeft ie oliesproeiers, en ziet ie er goed uit.
180.000 km gelopen

Ben geen hater!
Antwoord
Haha, ik had ook niet anders verwacht van je. Goei spul van Sjors!
Antwoord
Dus straks lekker blazen met dat ding!
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
Antwoord
niet te gek doen hè..! olie heeft ook een reinigende werking, een revisiebedrijf legt eea in bad om te spoelen en zet alles met gebruik van olie weer in elkaar...

waar je wel aan kunt denken, maar geen idee of dat bij B2**'s ook kan.. Ik heb mijn nw motorblok eerst gesmeerd door de oliepomp aan te drijven met de boormachine, lampje was al lang uit en de olie komt in overvloed overal terecht. Dit omdat ie ook nog moest inlopen en dan is een 1e start liefst zo goed mogelijk..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Ik was ook niet van plan om in het blok te spuiten! Alleen de buitenkant vh blok afspuiten. De vraag was meer of de krukas en dergelijken tegen een beetje spatwater kunnen, wat je onvermijdelijk krijgt. Ik was niet van plan
om de binnenkant te reinigen.
Antwoord
DennisvdB schreef:Filip, waarom heb je de SLC verkozen boven bv. een AEM, als ik vragen mag?

Tot nu toe goede ervaringen met deze spullen van 14point7.com. Het nieuwste model heb ik ook al in mijn handen gehad en is erg netjes. Ze zijn wel duurder geworden de laatste jaren, maar ook meer functies (je kunt veel
dataloggen en andere sensoren aansluiten (oliedruk etc.).

Ken de AEM verder niet, maar wellicht kun je met meerdere merken een betere afweging maken.

Succes!
760 | Groen | Snel
Antwoord
Oke, bedankt voor je input. Ik lees over AEM goede verhalen. Ik heb de wideband niet zozeer nodig voor de vele functies (zoals datalogging), maar vooral om de AFR te laten zien. Ook het feit dat de AEM met 1 simpele stekker aan te sluiten is, bevalt me wel.
Antwoord
Jambon schreef:niet te gek doen hè..! olie heeft ook een reinigende werking, een revisiebedrijf legt eea in bad om te spoelen en zet alles met gebruik van olie weer in elkaar...

waar je wel aan kunt denken, maar geen idee of dat bij B2**'s ook kan.. Ik heb mijn nw motorblok eerst gesmeerd door de oliepomp aan te drijven met de boormachine, lampje was al lang uit en de olie komt in overvloed overal terecht. Dit omdat ie ook nog moest inlopen en dan is een 1e start liefst zo goed mogelijk..

jonge wat een onzin het is geen F1 auto. gewoon de bobine kabel los, een paar keer rond laten gooien en klaar is kees.
Antwoord
Als je een nieuw gereviseerd blok hebt doe je er graag zo voorzichtig mogelijk mee. Misschien overdreven, maar kan geen kwaad.
Antwoord
Je motor op druk pompen is altijd aan te raden bij een gereviseerde motor. Is nog veel simpeler te doen, namelijk ontsteking onklaar maken en starten maar. Bobinekabel eraf is al voldoende (of de stekker van t bobineblok af)
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Brum; de blauwe 245 turbo Schipper 126 99.603 30 May 2017, 23:08
Laatste bericht: Schipper
  De blauwe 242; van 1x onderliggend naar 2x bovenliggend Arn02 23 20.864 6 January 2017, 10:33
Laatste bericht: Dopski
  Blauwe 245 Turbo '84. hooge048 51 43.488 18 August 2016, 15:45
Laatste bericht: jehannes
  Blauwe 245 uit 1978 hugo 41 31.854 23 July 2016, 17:30
Laatste bericht: BartJu
  Weer eentje erbij: de blauwe automaat Arn02 106 79.450 19 August 2015, 23:27
Laatste bericht: Arn02
  Twee nieuwe aanwinsten: een grijze 740 GL station en een blauwe 242 L Arn02 16 14.365 13 October 2014, 09:09
Laatste bericht: Yellow240
  Blauwe ruis.. Jambon 371 221.891 14 July 2014, 23:48
Laatste bericht: Volvo 142 B23
  De Bolide - Blauwe 142 keter 45 32.766 10 October 2013, 09:34
Laatste bericht: keter
  De blauwe Amazon uit 1970. Rubicon 48 28.898 31 May 2013, 12:52
Laatste bericht: Rubicon
  Grote blauwe tractor Rob 5 4.540 8 April 2013, 22:24
Laatste bericht: Rob

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 3 gast(en)