Berichten: 691
Topics: 159
Lid sinds: Dec 2009
De keerring tussen bak en uitgaande as van mijn 245 (B230f, M47 1993) is 5 maanden (en zo'n 9000 km) geleden vervangen door mijn garage. Sinds kort lekt hij weer (druppels op de grond). Wat is wijsheid?
* De onlangs vernieuwde keerring weer vervangen? (dit was niet een Volvo keerring, maar alternatief merk)
* Tweede keerring voor/achter de huidige plaatsen zodat er een dubbele buffer zit om olieverlies tegen te gaan, zoals de monteur opperde.
* andere suggesties van jullie kant........?
Maakt het merk keerring nog verschil qua afdichting en/of kwaliteit?
Advies is welkom!
940 Estate LE 1998 B230FK+MBC Vialle LPG-G3 automaat Nautic Blue
245 estate 1976 B230F "De ouwe Blauwe", Prins VSI LPG G3 100 liter, AW71, Mellan Bla, Volvo lakkleur 121-00-1
244 sedan 1983 B23A "Big Nose" benzine, M47, Moerkbla Metallic Volvo lakkleur 200-2
Berichten: 296
Topics: 15
Lid sinds: Feb 2010
Vervelend!
Zal wel aan de monteur liggen!
Dubbele keering :'( wat een .....eeeuu suf persoon, past net ÃÃn kering in de zitting en er is echt geen ruimte voor nog ÃÃn
Zal de boel wel niet goed schoon gemaakt hebben!
succes.
240 GL was b230k en nu b230fb bj 1986 wit van mijn vrouw, 264 GLE 2.7 PRV bj 1979 zilver rijdend project, Volvo 940 estate b230fk blauw groen 1998 , Kawasaki Z 1000 MK2 1979 zwart, Suzuki DR 500s 1984 geel, Mercedes Sprinter 211 CDI mijn werkpaard
Berichten: 9.907
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
Heb je de carterventilatie wel eens bekeken? ALs de druk uit het carter er niet langs de officiele weg uitkan, zoekt het wel een andere uitgang, bv langs de krukaskeerring.
Puntje 10,
http://volvolvo.nl/forum/topic,3632.0/
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 691
Topics: 159
Lid sinds: Dec 2009
@Marc1970: Carterventilatie is ook in sept. schoongemaakt.
@Zuurstar: Monteur zegt dat hij wel eens eerder een tweede keerring bij een Volvo ervoor heeft geplaatst.
Ben benieuwd of het merk/type keerring nog verschil kan/mag uitmaken, zo ja dan zou ik hem kunnen laten vervangen.
940 Estate LE 1998 B230FK+MBC Vialle LPG-G3 automaat Nautic Blue
245 estate 1976 B230F "De ouwe Blauwe", Prins VSI LPG G3 100 liter, AW71, Mellan Bla, Volvo lakkleur 121-00-1
244 sedan 1983 B23A "Big Nose" benzine, M47, Moerkbla Metallic Volvo lakkleur 200-2
Berichten: 9.907
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
Ja, die van Volvo schijnt echt beter te zijn. 3x zo duur, maar dan nog.
6842093 is de ring, 6842160 de set.
Volgens mij hebben deze keerringhuizen geen stop, je kan er ringen in blijven stampen tot het carter vol is. Niet dat dat helpt, de buitenste ringen lopen te droog en slijten als een wilde.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 296
Topics: 15
Lid sinds: Feb 2010
@Zuurstar: Monteur zegt dat hij wel eens eerder een tweede keerring bij een Volvo ervoor heeft geplaatst.
Ben benieuwd of het merk/type keerring nog verschil kan/mag uitmaken, zo ja dan zou ik hem kunnen laten vervangen.
[/quote]
Ja is duidelijk, noem de naam van de garage maar niet!
En een slechte imitatie kering kan idd ook het probleem zijn maar hij zal de as wel niet goed schoon gemaakt hebben en met een beetje roest op de as en rubber er 9000km over heen, tja.
Maar geloof maar dat je geen twee keringen kunt plaatsen!
240 GL was b230k en nu b230fb bj 1986 wit van mijn vrouw, 264 GLE 2.7 PRV bj 1979 zilver rijdend project, Volvo 940 estate b230fk blauw groen 1998 , Kawasaki Z 1000 MK2 1979 zwart, Suzuki DR 500s 1984 geel, Mercedes Sprinter 211 CDI mijn werkpaard
Berichten: 296
Topics: 15
Lid sinds: Feb 2010
Volgens mij hebben deze keerringhuizen geen stop, je kan er ringen in blijven stampen tot het carter vol is. Niet dat dat helpt, de buitenste ringen lopen te droog en slijten als een wilde.
[/quote]
Wel leuk voor de leveranciers van keringen
240 GL was b230k en nu b230fb bj 1986 wit van mijn vrouw, 264 GLE 2.7 PRV bj 1979 zilver rijdend project, Volvo 940 estate b230fk blauw groen 1998 , Kawasaki Z 1000 MK2 1979 zwart, Suzuki DR 500s 1984 geel, Mercedes Sprinter 211 CDI mijn werkpaard
Berichten: 2.310
Topics: 56
Lid sinds: Sep 2008
Er kan ook een groef ingelopen zijn op de as en dan dicht een keerring ook niet af.
Had ik ook bij m'n nokkenas, andere nokkenas geplaatst en lekkage verholpen ;D.
Wat ook kan helpen is de keerring iets dieper of minder diep te plaatsen op een plaats waar ie niet ingelopen is.
En twee keerringen kan misschien wel als je olie tussen de keerringen doet.
![[Afbeelding: blackmoose.png]](http://img829.imageshack.us/img829/2489/blackmoose.png)
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Berichten: 55
Topics: 1
Lid sinds: May 2005
Jammer voor jou maar de keerring zal vast niet lekken. Het is haast een klassieke fout. De papierpakking van de flens tegen het motorblok wordt op den duur erg hard en die vaak dan lekken. Dus nog een keertje de bak er af!
Berichten: 2.372
Topics: 22
Lid sinds: Jul 2005
eens met smit, daar komt bij dat ik alleen originele keerringen zou nemen, daar heb ik de beste ervaring mee. Als de lekkage de motor betreft ook de carterventilatie bekijken. trek eens de oliepeilstok een beetje er uit tijdens het lopen, moet niet te veel damp uit komen. hoe minder hoe beter.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni