Topics: 50
oudevolvo schreef:De vernauwing dit in de nippel, niet in de slang.
Je moet dit type hebben
![[Afbeelding: Volvo_460082.JPG]](http://volvoonderdelen.com/images/Volvo_460082.JPG)
Die heeft (iets naar binnen) een doorlaat van zeg 1 mm. Je moet er dus even van bovenaf in kijken.
Er gaat alleen lucht/damp doorheen, dus raakt niet verstopt.
En dus niet deze
![[Afbeelding: Volvo_942461.JPG]](http://volvoonderdelen.com/images/Volvo_942461.JPG)
ok..
maar, die zal er toch (al) moeten zitten?
of is dat een ??universele?? nippel?? ook bij de brezan te krijgen?
Topics: 69
Grote kans dat die er al zit, maar door de slangenwirwar is dat niet te zien.
Het zou echter kunnen dat je ook een B18 spruitstuk hebt als er ooit een B18 in deze auto zat en later vervangen is door een B20 (en ze daarbij de slangen hebben aangesloten zoals het op de B18 zat).
Ik denk niet dat die zomaar bij de Brezan te koop is.
Wat ik zelf wel eens heb gedaan is met een oud dopje uit een doppenset zelf een vernauwing van 1mm in de slang gemaakt
goed,
net slangen omgegooid, gas aan lopen klooien en dat kastje waar de warmelucht-klep zit weggehaald, zat overigens al vast geschroefd, dus zal niet erg veel uitmaken.
alleen even een paar slangen klemmen halen direct, de slangen zitten wel erg krap , nu.
motor lijkt prettiger rond te lopen, ben benieuwd als ie weer koud is en dan weer start..
en er zaten idd van die nippels op.. dus viel mee, misschien straks alleen even andere slangen erop zetten.. icm klemmen ook beter..
wordt vervolgt..
ok, nu weer een beetje van de regen in de drup..
wilde het luchtfilter loshalen, er vanuit gaande dat de verdamper tussen de carb en spruitstuk zat,
duzz niet..
luchtfilterhuis los, motor slaat af, vervolgens, never nooit meer aan de gang te krijgen,
siliconen ertussen, om de gaten vd inmiddels vergane pakking beetje op te vullen, maar starten, ho maar...
suggesties?
behalve nieuwe pakkingen..
eens kijken waar ik deze kan vinden..
9 November 2012, 17:52
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 9 November 2012, 19:58 door patrick2wd.)
patrick2wd schreef:ok, nu weer een beetje van de regen in de drup..
wilde het luchtfilter loshalen, er vanuit gaande dat de verdamper tussen de carb en spruitstuk zat,
duzz niet..
luchtfilterhuis los, motor slaat af, vervolgens, never nooit meer aan de gang te krijgen,
siliconen ertussen, om de gaten vd inmiddels vergane pakking beetje op te vullen, maar starten, ho maar...
suggesties?
behalve nieuwe pakkingen..
eens kijken waar ik deze kan vinden..
deze denk ik/ lijkt mij..
koud tegen het luchtfilter/ inlaatspruitstuk vastzetten?
of anders?
10 November 2012, 11:32
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 10 November 2012, 12:45 door patrick2wd.)
iemand een idee..
......please....
edit:
net gestart, loopt in ÃÃn keer..
niet helemaal loepzuiver,
is er eigenlijk een manier om de auto "op gehoor" of "anders" zonder speciaal gereedschap af te stellen? (op LPG)