Berichten: 355
Topics: 50
Lid sinds: Feb 2011
onder de motorkap met een B20-A motor,
op LPG uiteraard,
ontsteking staat goed, motor loopt alleen op LPG,
maar koude start (start overigens altijd) maar na 200 meter rijden wil de motor steeds afslaan, pas als deze goed warm is, pakt (koud) ook niet lekker op en loopt een beetje stotterend of slaat over..
en na een 2e keer starten wil ie wel blijven lopen, maar vaak (ook weer niet altijd) lijkt ie weer te hard willen draaien...
wie heeft (goede) raad..?
ontsteking staat goed.. pakt ook best goed op.. etc..
de werkkamer:
![[Afbeelding: xtzpatrick089.jpg]](http://i876.photobucket.com/albums/ab329/patrick4wd/xtzpatrick089.jpg)
..wel andere bougiekabels dan hier op de foto..
Berichten: 6.717
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
mooie slangenkuil.
boegies controleren en kijken of de gasklep goed dicht gaat.
Heb je aan de verdamper lopen draaien?
Berichten: 1.152
Topics: 69
Lid sinds: Dec 2007
En als je dat zwarte doosje wat in de aanvoerslang naar je luchtfilter zit weghaalt?
Daar zit namelijk een bimetaaltje in die een klep bedient op het moment dat er een bepaalde temperatuur bereikt is.
Dan pakt hij lucht van onderaf van de warme uitlaat (emissie maatregel, performance wise onverstandig).
Nu mist bij jou toch al de alu aanvoerslang van warme lucht vanaf de uitlaat.
Grote kans dus dat hij toch al niet werkt (en als hij werkt wil je het eigenlijk niet).
Maar goed, kan wellicht de oorzaak zijn.
Berichten: 11.645
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
luchtfiltert vuil/verstopt? Het is nog een oude blikken versie, die kan niet open..
(alhoewel verstopt, zoeken hoeft niet, ik zie um zo zitten..)
Berichten: 355
Topics: 50
Lid sinds: Feb 2011
DopdeDouwer schreef:mooie slangenkuil.
boegies controleren en kijken of de gasklep goed dicht gaat.
Heb je aan de verdamper lopen draaien?
bougies zijn mooi lichtbruin,
verdamper, wel eens aan geklooid... zou dat het zijn..?
en luchtfilter, te halen bij de auto-onderdelen boer?
zwarte doos zal ik ook weghalen...
ben benieuwd
Berichten: 202
Topics: 10
Lid sinds: Aug 2009
Carter ontluchting slangen liggen niet juist aangesloten, de slang op de olievuldop moet naar het spruitstuk lopen, en de slang die op het carterhuisje zit moet naar de luchtfilter lopen. Nu liggen ze aangesloten zoals op een B18 motor.
Berichten: 355
Topics: 50
Lid sinds: Feb 2011
johan laveyne schreef:Carter ontluchting slangen liggen niet juist aangesloten, de slang op de olievuldop moet naar het spruitstuk lopen, en de slang die op het carterhuisje zit moet naar de luchtfilter lopen. Nu liggen ze aangesloten zoals op een B18 motor.
kijk, dus op deze foto's moeten omgewisseld worden?
rood en geel moeten (aan de "koude kant") omgewisseld worden?
Berichten: 1.152
Topics: 69
Lid sinds: Dec 2007
Goed opgemerkt Johan!
Ja, inderdaad. Hij hoort zo:
![[Afbeelding: 5364.jpg]](http://dymcfsysv53iu.cloudfront.net/5364.jpg)
Let er wel op dat die van je olievuldop met een vernauwde aansluiting op je spruitstuk moet en niet met een nippel met een groot gat (zoals de rembekrachtiger).
Met een grote aansluiting krijg je opeens een heel hoog olieverbruik.
Berichten: 355
Topics: 50
Lid sinds: Feb 2011
ok, dus alleen kijken of de aansluiting "hetzelfde" qua diameter is, anders afknippen en kleinere slang monteren, loop ik dan niet het risico dat die slang verstopt?
(zomaar een gedachte)
want zoals je ziet op de foto is de ene dikker dan de andere..
nieuw luchtfilter is besteld..
Berichten: 1.152
Topics: 69
Lid sinds: Dec 2007
De vernauwing dit in de nippel, niet in de slang.
Je moet dit type hebben
![[Afbeelding: Volvo_460082.JPG]](http://volvoonderdelen.com/images/Volvo_460082.JPG)
Die heeft (iets naar binnen) een doorlaat van zeg 1 mm. Je moet er dus even van bovenaf in kijken.
Er gaat alleen lucht/damp doorheen, dus raakt niet verstopt.
En dus niet deze