Topics: 69
stockholmmarathon schreef:er komt LPG in de verdamper
Het zou erg vreemd zijn als de LPG er wel in komt en niet uit.
Je kunt makkelijk nagaan of de kleppen hun werk doen door er een lampje overheen te zetten.
Gewoon even een lampje met weinig wattage bij de + en - van de klep erin schuiven.
Als je dan de LPG stand aanzet moet zowel je lampje op de klep in je kofferbak als onder de motorruimte gaan branden.
Wat ik verder nog kan bedenken is dat de afstelling van de verdamper gaar is. Maar dan zou hij niet starten op LPG, maar een lopende motor zou dan in elk geval iets moeten doen. Voor zover ik weer gaat een verdamper als die stuk gaat niet "opeens" stuk en dat hij daarbij helemaal niets meer doet.
Hopelijk kun je het (laten) oplossen inderdaad.
Topics: 1
Ik heb eens meegemaakt dat de verdamper bevroor omdat er te weinig koelvloeistof in het systeem zat. (of leidingen niet goed ontlucht zijn)
Topics: 11
****a!!!
vanmiddag de tijd gevonden om verder te zoeken.
De auto doet het weer.
Na wat vogelen en zoeken bleek de benzineafsluiter niet goed af te sluiten, maar ook niet goed open te gaan: bij starten op benzine te weinig brandstof. Bij overschakelen naar LPG bleef er benzine bijmengen, ging dus ook niet goed.
Heb overigens wel de LPG wat rijker moeten afstellen. Vermoedelijk door verschil in samenstelling zomer/winter LPG.
Auto rijdt weer prima, start en rijdt zowel op benzine als LPG. Dank voor het meedenken allemaal!
Topics: 5
oudevolvo schreef:Ik heb maar 3 standen op mijn Amazon met carburateur: LPG, niets, benzine.
Wat stand 2 nu precies doet snap ik ook niet.
Bij de oude systemen moest je eerst je carburateur 'leegrijden' (benzine) voordat je weer op LPG over kon gaan.
'Terug' kon in Ã
Ã
n keer.
Zelf rijdt ik het liefst alleen op LPG, kan zo ook de compressie gaan verhogen om een hoger rendement te halen.
Hoe koud ook, nooit last met starten op LPG.
Ik heb ook een auto zonder LPG-'choke', dus zet ik hem twee maal op contact, voor dat beetje extra gaz (die auto heeft zelfs geen benzine tank meer).
Liefst gooi ik het hele benzine gebeuren er af, maar blijft als nood nog wel handig.