21 February 2010, 18:50
Het was toch de benzinepomp. Ik heb een nieuwe gehaald, die gemonteerd en toen startte de auto weer.
Met de 'nieuwe afstelling' van de carb loopt hij gelijk een stuk mooier.
Door de vele startpogingen was de accu leeg en met startkabels heb ik hem aan de gang gekregen. Daarvoor gebruikten we de Toyota van mijn vader.
Dat had ik beter niet kunnen doen, want tijdens de proefrit sloeg de motor op hol! Tijdens het overschakelen schoot de wagen ineens naar de 6500/7000 tpm (de toerenteller schoot zowat uit het paneel) en bleef daar hangen. Snel contact afgezet, even gestopt, even gekeken, niets aan de hand... tijdens die volgas-actie hoorde ik iets metaalachtigs door de motor(ruimte) geslingerd worden, wat vervolgens via de uitlaat de auto verliet.
Wat het was? Geen idee. Ik heb niks kunnen ontdekken. We zijn gewoon verder gereden zonder problemen.
Ik ga komende week voor alle zekerheid de teur nog even demonteren en nakijken of er iets ontbreekt/gesneuveld is o.i.d.
Met de 'nieuwe afstelling' van de carb loopt hij gelijk een stuk mooier.
Door de vele startpogingen was de accu leeg en met startkabels heb ik hem aan de gang gekregen. Daarvoor gebruikten we de Toyota van mijn vader.
Dat had ik beter niet kunnen doen, want tijdens de proefrit sloeg de motor op hol! Tijdens het overschakelen schoot de wagen ineens naar de 6500/7000 tpm (de toerenteller schoot zowat uit het paneel) en bleef daar hangen. Snel contact afgezet, even gestopt, even gekeken, niets aan de hand... tijdens die volgas-actie hoorde ik iets metaalachtigs door de motor(ruimte) geslingerd worden, wat vervolgens via de uitlaat de auto verliet.
Wat het was? Geen idee. Ik heb niks kunnen ontdekken. We zijn gewoon verder gereden zonder problemen.
Ik ga komende week voor alle zekerheid de teur nog even demonteren en nakijken of er iets ontbreekt/gesneuveld is o.i.d.
1981 Volvo 343 2.0 GLS, 1981 Volvo 345 2.0 GLS, 1983 Volvo 360 2.0 GLS sedan, 1990 Volvo 460 1.7 GLEi, 1990 Volvo 940 2.3 GL