7 October 2013, 16:55
Beste volvorijders en sleutelaars,
Na mezelf wel gered te hebben met alleen lezen van de topics moet ik nu toch echt hulp inschakelen. Ik ben trotse bezitter van een volvo 244l uit '78 met een b19a blok.
Na een dik half jaar prima lopen nadat ik zelf ontsteking aangepakt heb en de boel heb schoongemaakt, begint het beestje nu vreemd te doen. Hij start prima in de kou en warmte. Ik heb de eerste 15 min nergens last van. Daarna begint hij vermogen te verliezen, vooral na stukje stadsverkeer. Wil geen toeren maken en krijg hem met moeite op 50 kmh. Nu heb ik eerlijk gezegd nog geen stuk sneller en langer gereden dus weet niet wat hij zou doen op contestant 100kmh.
Heb zelf al gekeken naar de carterventilatie. Er zit er bij mij geen op. Deze is netjes afgewerkt me een ovaal plaatje. Och en toen ik toch ging kijken zag ik stiekem aardig olieverlies leed.
Kan het vermogenverlies samenhangen met een lekke krukaskeerring??
wie oh wie helpt mij op weg?
bvd
maikel
Na mezelf wel gered te hebben met alleen lezen van de topics moet ik nu toch echt hulp inschakelen. Ik ben trotse bezitter van een volvo 244l uit '78 met een b19a blok.
Na een dik half jaar prima lopen nadat ik zelf ontsteking aangepakt heb en de boel heb schoongemaakt, begint het beestje nu vreemd te doen. Hij start prima in de kou en warmte. Ik heb de eerste 15 min nergens last van. Daarna begint hij vermogen te verliezen, vooral na stukje stadsverkeer. Wil geen toeren maken en krijg hem met moeite op 50 kmh. Nu heb ik eerlijk gezegd nog geen stuk sneller en langer gereden dus weet niet wat hij zou doen op contestant 100kmh.
Heb zelf al gekeken naar de carterventilatie. Er zit er bij mij geen op. Deze is netjes afgewerkt me een ovaal plaatje. Och en toen ik toch ging kijken zag ik stiekem aardig olieverlies leed.
Kan het vermogenverlies samenhangen met een lekke krukaskeerring??
wie oh wie helpt mij op weg?
bvd
maikel