24 January 2010, 19:22
Langzamerhand begin ik mijn Volvo beter te leren kennen. Betreft overigens een donker groene 245 uit 81. Nu laat het volgende mij niet los:
De motor rookt ontzettend veel witte rook, ook na een rit rijden, koud uiteraard meer. Geen koelvloeistof lekkage, deze is nog steeds op gelijk peil. Wel stinkt de uitlaatlucht erg naar benzine zeker als hij wat kouder is, maar de choke al in, en stationair blijft draaien.
Soms bij koudere motor valt bij het wegrijden het koppel in.
Starten doet ie prima als de motor koud is met choke..
Bij warme motor wacht ik een minuut dan is hij haast niet te starten. En komt tijdens het doorstarten zonder gas te geven langzaam opgang.
Nog een ding als ik het gas loslaat remt de auto nagenoeg niet op de motor. Het lijkt wel of de motor geen hinder vindt van de afgesloten klep in de carburateur. Dit merk ik ook in z'n 2, gas los is nog steeds een soort van uitrollen.
Verder geeft de motor per rit andere geluiden, de ene keer is het haast een vrachtwagen (aldus mijn vrouw een tank) en het ander moment is de motor heerlijk rustig en rijd de auto comfortabel.
Zo een hele lijst zaken die ik niet snap of vertrouw. Wat is wijsheid, waar doen jullie deze symptonen naar denken. Ontsteking of brandstoftoevoer, (carb al schoon gemaakt en membraam vervangen), of misschien wel verkeerde luchttoevoer vanuit de puls airsysteem of uitlaatgas retour systeem, wat moet ik gaan onderzoeken. Goede tips welkom!!!
Mvrgr,
Sander Verhoef
De motor rookt ontzettend veel witte rook, ook na een rit rijden, koud uiteraard meer. Geen koelvloeistof lekkage, deze is nog steeds op gelijk peil. Wel stinkt de uitlaatlucht erg naar benzine zeker als hij wat kouder is, maar de choke al in, en stationair blijft draaien.
Soms bij koudere motor valt bij het wegrijden het koppel in.
Starten doet ie prima als de motor koud is met choke..
Bij warme motor wacht ik een minuut dan is hij haast niet te starten. En komt tijdens het doorstarten zonder gas te geven langzaam opgang.
Nog een ding als ik het gas loslaat remt de auto nagenoeg niet op de motor. Het lijkt wel of de motor geen hinder vindt van de afgesloten klep in de carburateur. Dit merk ik ook in z'n 2, gas los is nog steeds een soort van uitrollen.
Verder geeft de motor per rit andere geluiden, de ene keer is het haast een vrachtwagen (aldus mijn vrouw een tank) en het ander moment is de motor heerlijk rustig en rijd de auto comfortabel.
Zo een hele lijst zaken die ik niet snap of vertrouw. Wat is wijsheid, waar doen jullie deze symptonen naar denken. Ontsteking of brandstoftoevoer, (carb al schoon gemaakt en membraam vervangen), of misschien wel verkeerde luchttoevoer vanuit de puls airsysteem of uitlaatgas retour systeem, wat moet ik gaan onderzoeken. Goede tips welkom!!!
Mvrgr,
Sander Verhoef