Topics: 1
Terugkerend gedoe. Mijn Volvo 240 2.3i Kat uit 1993 rijdt op gas, alleen wil ÃÂe niet meer op benzine. Soms start hij er nog wel op, maar meestal niet. Kwam vorige week uit de garage, toen reed hij nog 80 in z'n 4, met moeite (op benzine). Garage wist het eigenlijk ook niet, en wilde het uitzoeken ook niet te duur voor me maken. Gaven als tip om luchtmassameter te vervangen, heb ik gedaan maar geen verschil. Nu start hij niet op benzine, alleen als ik de luchtmassameterstekker loshaal. Dan loopt ie ook (moeizaam) staionair op benzine, maar bij gas geven valt ie uit!
Iemand een tip?
Peter, Driebergen
Topics: 82
Wat gebeurd er als je de LMM loshaalt? Dan gaat de ECU een noodloopregeling opstarten, en krijgt de motor een rijker mengsel, en draait op het toerentalsignaal van de vliegwielsensor.
Ik denk dus dat je injectors verstopt zijn of het benzinefilter onder auto (had ik ook met mijn LPG 240, door te weinig gebruik vol gruis), iets waardoor er veel te weinig benzine beschikbaar is.
Wat te doen? Vul de benzinetank tot de rand, kan net iets meer druk opleveren. Haal het filter onder de auto vandaan, schud het leeg of hang er een nieuwe onder. Zoek een setje injectors van een benzine 240 en zet die erin.
Ik heb nog wel 4 injectors (redelijk schoon, de auto reed er in elk geval 140 mee) die je voor diagnose doeleinden best een weekje mag lenen.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Topics: 1
Injectors hebben vorige week in een badje gelegen en moeten (volgens de garage) in ieder geval redelijk schoon zijn. Ik ga eerst aan de slag met het filter. Dank, ik laat het weten!
Peter