Topics: 14
Een paar antwoorden:
Thorvald schreef:[quote=PP! ]
zou ook even je relais checken, hoort te schakelen tussen starten (automatisch op benzine) en lopen ( doorschakelen naar LPG)
waar zit dit schakelrelais, Achter het handschoenenkastje zit je brandstofrelais. Het is een wit rechthoekig blokje.
Citaat:p.s 3. Bij marans in veldhoven een tweedehands benzine drukregelaar gehaald, hij dacht dat het welens de computer zelf zou kunnen zijn, aangezien de meldcodes niks raars vertellen, ik alles qua ontsteking bijna heb vervangen. de meldcodes lezen de computer zelf niet uit namelijk. waarzit dit ding ergens...??
Lijkt me sterk dat het aan de computer zou moeten liggen. Ik zou eerst eens alles nog eens controleren en eens de hele zaak doormeten, voordat je dat dure ding gaat vervangen. Zit rechts bij de passagierskant.
Volvo 245 DL, B19A, M46, 1977
Volvo 240 Polar, B230F, M47, 1992
Topics: 176
Brandstofpomprelais, zoals gezegd onder het handschoenenkastje (afhankelijk van bouwjaar of type een wit/groen of zwart blokje), maar in jouw geval dus een witte.
[img width=110 height=83]http://i214.photobucket.com/albums/cc293/ropo_01/7_FuelPumpRelay.jpg[/img]
Citaat:p.s in de luchtfilter zit een klep die open en dicht kan, hoe dient deze te werken, wordt ie aangestuurd?
Zit een thermostaatje in, wil ook wel eens stuk gaan.
Alles wat je wilt weten over het luchtfilterhuis, incl foto's van de binnekant, staat o.a. Hier
In jouw geval (lpg) zou ik aanraden om te kijken of de klep niet in de koude stand vaststaat; rijdt dan minder op lpg.
Normaal gesproken staat in 1ste instantie de klep op warme lucht, en naarmate de motor warmer wordt, zou hijopen moeten gaan richting koude lucht. Bij lpg halen ze vaak ook de lange alu-slang weg, vraag me niet waarom.
Citaat:p.s 3. Bij marans in veldhoven een tweedehands benzine drukregelaar gehaald,
Weet je zeker dat die wel goed is?
Citaat:p.s 5, er werd een opmerking geplaats over de lamba onde stekker die tegen het schutboord aan zit ten hoogte van het kleppendeksel. Is dit niet de stekker van de BDP sensor? een andere stekker kan ik namelijk niet vinden.?
Dit was ook mijn eerste gedachte toen ik dit las. Volgens mij is dit ook de stekker van de BDP-sensor. (correct me if I'm wrong :-X )
Topics: 42
nee!!
ik bedoel de twee LPG relais, eentje op de tank, die je moet horen klikken als je je contact aanzet, en eentje onder de motorkap, die je benzine afsluit als je schakelaar op LPG staat, en je benzine weer laat stromen als je schakelaar op benzien zet.
deze laatste wil wel eens de geest geven, en er hoort ook een zekering tussen te zitten ( ook even checken!)
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Oohh :-X
Maar, iig wil het brandstofpomprelais ook wel vaak de geest geven.
Topics: 2
PP! schreef:nee!!
ik bedoel de twee LPG relais, eentje op de tank, die je moet horen klikken als je je contact aanzet, en eentje onder de motorkap, die je benzine afsluit als je schakelaar op LPG staat, en je benzine weer laat stromen als je schakelaar op benzien zet.
deze laatste wil wel eens de geest geven, en er hoort ook een zekering tussen te zitten ( ook even checken!)
tja, die dus, maar onder de motorkap, zit ie op de verdamper met een metaal rondje in het midden,
de zekeringen zitten volgens mij bij de bobine in de buurt, hier ben ik mee bezig geweest en toen maakte hij helemaal geen keuze meer, het lampje binnen op mijn schakelaar gaat dan ook niet aan.
Dit is volgens mij niet de rede waarom hij nit wil lopen maar het werkt niet zoal het hoort, deze verbindingen zal ik snel eens helemaal schoonmaken.
Ik ga het wel even controleren allemaal, ook van die op de tank.
het brandstofpomp relais zal ik ook controleren, alleen ben ik er bijna zeker van dat die goed is. Ik heb demotor gestart terwijl de brandstofdruk regelaar er niet goed op zat, dan spuit het naar alle kanten eruit als je dan start.
Hij verzuipt gewoon dat is het punt, en dit kan mechanisch zijn mbt brandstof inspuiting, maar omdat hij het op benzine en LPG doet, verdenk ik dus het andere... de kant van de computer, en elektriciteit.
Ik ga morgen ook eens aan de gang met het luchtfilterhuis. aangezien de LMM meter hem laat verzuipen, die schijnt opdracht te geven tot meer brandstofinspuiting met als gevolg dat ie afslaat.
maar nu, slapen,
weltrusten
Topics: 42
zekering zit aan relais op verdamper, draadje naar je schakelaar op dashboard.
kunt ook kijken of ze het ALLEEN op LPG doet, dus benzineleiding los( afdoppen, of op retourleiding zetten, of zekering eruit) of alleen benzine, dus je LPG niet aansluiten ( relais eruit) en kijken, liefst met een CO meter wat ze uitstoot.
merkt vanzelf of ze beter loopt, zowel op LPG als op benzine.
btw, je membraam van je verdamper kan ook kapot zijn, minimaal scheurtje is voldoende om te bokken :-\ :-\
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
nou, na al het meedenken en goed bedoelde adviezen doet ie het nog steeds niet, vandaag heb ik em weggebracht.
Hopelijk weet de garage het euvel snel te vinden en blijft het bij iets kleins....heb alles uitgelegd dus het zou moeten lukken lijkt me. (zonder dat het me vele honderden euro's gaat kosten),
ik hou jullie op de hoogte... in ieder geval hartelijk bedankt voor alle adviezen.
gr Thorvald ;D
;D ;D ;D Hij rijdt weer.!!
helemaal blij, de nieuwe luchtmassa meter was schijnbaar kapot. garage zegt dat bedrijven deze tweede handse opknappen, schoonmaken en als nieuw verkopen... kan dit bijna niet geloven... maar ik wilde na een dag al terug met mijn LMM en die namen ze al niet meer terug. is een elektrisch onderdeel. en ik rijd op gas dus heb ik vast een backfire gehad.
verder heeft de garage alle elektriche verbindingen opnieuw doorgesoldeerd.
en het schakel relais achter op de tank vervangen.
Iedereen bedankt voor het meedenken en technische advies, ik ben er een hoop wijzer van geworden. Heb een hoop vervangen en dat komt zeker ten goede van de auto.
nu leker weer rijden.... 8)
Goed te horen dat hij weer rijdt.
Dure grap, twee 'nieuwe' LMM's :o
je hebt iig wel veel geleerd over je neuwe auto.
Succes er mee
|