1 August 2015, 21:14
Martie schreef:Helaas zit alles goed gemonteerd.
De quote van het jaar.
Krukas niet helemaal rond te draaien, harde tik bij starten
|
1 August 2015, 21:14
Martie schreef:Helaas zit alles goed gemonteerd. De quote van het jaar.
7 August 2015, 22:18
Terug van vakantie, direct de distributiekappen verwijderd. De timing is goed. Nokkenas en krukas staan in lijn, de hulpas kan ik pas goed bekijken als de krukaspoelie er af is en ik de timing markeringen kan nazien. Met een zaklamp achter de kap lijkt het in orde.
Wat me opvalt: ik zie diverse stukjes kunststof achter de kap, die tussen riem en poelie in vermorzeld zijn. Morgen poelie eraf trekken, de kap eraf en zien waar dat kunststof vandaan komt... ook met verwijderde verdeler, riemen van dynamo, fan en stuurbekrachtiging kan ik de motor niet rond draaien. timing lijkt niet het probleem te zijn, we zoeken verder ![]()
8 August 2015, 22:09
Volvo-tool nagemaakt, riem- poulie verwijderd en daarna de boel schoongemaakt. Er zat veel vermorzeld plastic op het nokkenas riemwiel, uit de distributiekap was een stukje plastic gebroken.
krukas blokkeert nu ineens op een andere positie?! Ik kan de riemwielen nu niet meer op de merktekens draaien, gisteren lukte dat nog wel... ik haal morgen de startmotor los, ik vermoed dat deze wel eens kan blokkeren. Proberen of ik zonder startmotor de boel wel rond kan draaien.
8 August 2015, 23:20
Hoe voelt je koppeling? Stiekem kabel geknapt?
9 August 2015, 14:52
Je zou het kunnen proberen zonder dat de bougies gemonteerd zijn. Dit i.v.m. compressie of koelvloeistof in 1 of meerdere cilinders.
Wanneer de schakelpook neutraal (vrij) staat sluuit je de bak uit, dat de startmotor hiermee te maken heeft durf ik te betwijfelen. Links om of rechtsom zou de krukas moeten kunnen draaien zonder D-riem.
945 GL 1993 en de V70 t6 uit 2011 Flamengo red.
Wat kan het leven lekker zijn in een Volvo.
9 August 2015, 16:57
Martinus schreef:Je zou het kunnen proberen zonder dat de bougies gemonteerd zijn. Dit i.v.m. compressie of koelvloeistof in 1 of meerdere cilinders. startmotor eruit, bougies eruit, bak stond al in neutraal, koppeling was ok, distrbutie eraf, nog steeds 'tik' en blokkeren.:frusty: dus: blok eruit. Ik heb blijkbaar motorschade in het onderblok. Alle randapparatuur is los, aandrijfas is los, alleen nog de motorsteunen en de baksteun, dan kan het zootje eruit. olie is schoon, geen slijpsel. Dan: nadenken of ik geld ga steken in de oude b21 met 3 ton op de teller, of een b230 in de auto lepel.
9 August 2015, 21:21
Er zou een lager van de hoofdtappen kapot kunnen zijn en als een wig onder de andere helft geschoten kunnen zijn. Ik weet niet of de krukas dan volledig kan blokkeren, ik weet wel dat ie dan heel moeilijk rond te draaien kan zijn...
9 August 2015, 21:22
ooit je olie druklampje zien branden? In dat geval maar snel naar het achterste drijfstanglager kijken. Dat zal er wel vreemd uitzien.
Maar afgaande op het begin van het topic is het wel heel vreemd dat dit allemaal in een keer komt bij montage van de hotspark...
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A 244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L 944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht) P1800ES 1972 Blauw Volvo toch ..
10 August 2015, 14:56
skidje schreef:ooit je olie druklampje zien branden? In dat geval maar snel naar het achterste drijfstanglager kijken. Dat zal er wel vreemd uitzien. olielampje nooit zien branden, en bij aanschaf Volvo gaven alle 4 de cilinders +11 bar einddruk. Ik snap,het ook niet, had gehoopt op een quick fix, maar dat lijkt niet meer te lukken. |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|