13 March 2015, 22:16
Het uitlezen doe je juist met een niet lopende motor. Kijk eens naar de twee massadraadjes op het inlaatspruitstuk en de grotere van kleppendeksel naar schutbord.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
240 uitgevallen en wil niet starten
|
13 March 2015, 22:16
Het uitlezen doe je juist met een niet lopende motor. Kijk eens naar de twee massadraadjes op het inlaatspruitstuk en de grotere van kleppendeksel naar schutbord.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
14 March 2015, 16:34
Expect the unexpected. Ik heb maanden lang lopen zoeken bij mijn 240 om uiteindelijk te ontdekken dat er een breukje in het draadje van de contactpuntjes zat. Beetje rommelen in de buurt van de ontsteking gaf weer een paar dagen rijplezier... En als je kijkt doet ie het (niet).
ex Amazon P220 67 b20a lpg
ex 244DL 77 b21a lpg (gevalletje Weekers) 144 73 b20a lpg
14 March 2015, 22:01
mijn 245 is ff wat ouder, mijn ideeën kunnen dus ook ff afwijken, maar...
Ik zou zeggen; stap voor stap controleren. - werkt contactslot goed ? sluit contactslot kort, evt door bobine direct aan accu te zetten. - vonk vanaf bobine ? krijgt bobine spanning ? Heeft ie goede massa ? - vonk rechtstreeks van bobinekabel ?
15 March 2015, 13:13
Dank voor de suggesties. Die gaan we zeker proberen. Misschien kan het volgende meer licht in de duisternis brengen;
Omdat de Superpolar niet werkte zijn we onderdelen gaan uitwisselen met een rijdende polar. Immers e.e.a. Is gelijk qua opzet. Zo bleek de bobine van de Superpolar prima te werken in de polar. Maar toen zijn we de 'einddtrap' of breakerunit gaan uitwisselen. De Superpolar reed daarmee een stuk en viel toen stil. Echter de Polar kregen we niet aan de praat met de einddtrap van de Superpolar en nu alles weer in oorspronkelijke setup staat, doen beide auto's het niet meer. Concrete vraag; kan er iets fout zitten in de Superpolar waardoor deze Eindtrappen 'opblaast' oid? Of moet ik ik toch nog gewoon zoeken in andere delen? Kan je die eindtrap ook tijdelijk ff passeren?
Grijze 245's. '83 b21et en '92 b230 FK, gewoon, lekker vlot.
Dat laatste kan niet. En ik denk dat je zeker goed zit in de ontsteking, ergens aan het eind van het proces. Hier het proces: http://www.volvoclub.org.uk/tech/fuel_in...89-7.shtml
De eindtrap dus. Deze aard de bobine op aangeven vd ECU. Op de stekker kan je het eea controleren. 12V op pin 4 (contact op II), massa op pin 2 (gaat naar 1 vd draadoogjes op het inlaatspruitstuk), continuiteit pin 1 en min op bobine. Pin 5 en 3 zijn voor het inkomende signaal vanaf de ECU, moeilijk te meten. De eindtrap kan zichzelf opblazen als-ie niet genoeg koeling krijgt, daarom zit-ie op een aluminium heatsink geplakt. Dat kan je best zo laten.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
15 March 2015, 23:42
Bedankt voor je input Marc! Stekker van de eindtrap was prima. De twee beruchte massapunten zaten op het kleppendeksel.. Heb ze terug gezet naar de montagepunten van de injectorrail. Daar heb ik een extra massakabeltje gemaakt naar de veerpootbrug. Nog even de mogelijke zekeringen vervangen, paar zagen er verdraaid slecht uit, en Voila. Vonk en lopen.
Nu wachten we nog even afEs te vroeg juichen... Hij moet t ook wel blijven doen natuurlijk ;-). Dank zover!
Grijze 245's. '83 b21et en '92 b230 FK, gewoon, lekker vlot.
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|