Topics: 9
Nu dat mijn auto terug bolt heb ik nog een vraag, ik heb de thermostaat vervangen omdat ze in de oude gaten geboord hadden (dit leek mij niet zo koosjer). Nu waren we aan het proefrijden gisteren en de temperatuur liep in het rood en als ik stil stond liep die ook weer vrij snel in normale stand.
Met de oude geboorde thermostaat liep de temperatuut ook op maar niet zoveel als de nieuwe.
Iemand een idee hoe dit komt, en vooral hoe ik dit kan verhelpen ?
wedish designer drugs<br />*NU VERKRIJGBAAR: "PARELS VOOR DE ZWIJNEN" VAN KONCEPT* 10 betonpunkparels gebracht door uw betonpunkzonen uit Molenbeersel. Geschilt om als achtergrond muzak te gebruiken in uw azalea en fuchsia serre.
Topics: 14
Euh, gaten in je thermostaat boren!? :lol:
Wat doet 'ie zonder thermostaat?
Zonder heb ik nog niet geprobeerd maat met de oude termostaat word hij minder warm, maar hij staat nog boven het midden van het klokje.
Ik snap niet hoe het kan dat een originele termostaat de zooi nog te warm kan laten worden. Volgens mij gaat dat klepke met die veer niet open maar het is mij allemaal een raadsel
:?
wedish designer drugs<br />*NU VERKRIJGBAAR: "PARELS VOOR DE ZWIJNEN" VAN KONCEPT* 10 betonpunkparels gebracht door uw betonpunkzonen uit Molenbeersel. Geschilt om als achtergrond muzak te gebruiken in uw azalea en fuchsia serre.
Thermostaat verkeerd om gemonteerd?
Topics: 135
dat is nog niet eens zo onwaarschijnlijk inderdaad!
En gooi de thermostaat maar eens in een pan water op je fornuis..wachten tot t kookt..van te voren moet ie open springen bij....pin me dr niet op vast..85 graden ergens of 92 ofzo..kweeniemeer precies
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Andersom krijg je hem er niet in vast, maar dat kookding ga ik zeker poberen
Ik weet dat als je een (iets) lekkende koppaking hebt dat het boren van gaatjes in je thermostaat ervoor kan zorgen dat je het voorlopig nog iets langer kunt uitzitten. Als de auto eenmaal weer gezakt is in temperatuur blijft hij dan ook beter op temperatuur? Kan dan zijn dat hij "plakt".
Volvo 245 GL estate 613.000 and stopt counting (and owning)<br />Volvo 945 2.3 I.C. (LPT/LPI) 269000 and started counting
Euh, d'r zat toch net een heel nieuw spul op, Bert!? Blijft vaag met die thermostaten; de turbo heeft er ook last van: Stond met oude thermostaat wat hoog; thermostaat eruit gehaald en de wijzer (v/d temperatuur) bleef onder de helft :? ; nieuwe gemonteerd en staat weer tegen rood aan (loopt niet warm overigens)!? :?
Ik heb de oude er nu terug in gezet en hij blijft nu onder het midden staan en hij word niet te warm, ik kan de buizen met gemak vastnemen dus ik denk dat hij niet te warm word. Maar ik ben toch nog op zoek naar de oorzaak van dit probleem.
Ben trouwens gisteren de eerste keer weer gaan knorren => hÃÂÃÂrlijk :lol: