Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Koplampen etc...
#1
Ik heb van t weekend even nieuwe H4 lampjes gekocht bij Halfords. Mijn Sunny bleek total-loss (volgens Robert242DL),eentje was namelijk kapot. Philips NightGuide met 3 verschillende technieken in ÃÂÃÂn lamp heb ik nu gekocht (duur!) om eens te kijken hoe dat werkt. Ik vindt het persoonlijk wel een grote verbetering maar eigenlijk wil ik meer! Ik zag dit als test om dat dan vervolgens bij mijn 245 T.I.C. ff wat beter te doen. (zit daar ook H4 in trouwens?) Wie meer info heeft over sterkere lampen (ik las ook iets over Xenon door iemand gepost op het 'vorige' forum maar dat is wel erggg duur)
cq. beter licht vertel het ons!

Nu kan ik mij herinneren dat Sibrand iets moois had in zn auto. Sibrand vertel eens wat meer!

[Afbeelding: s_prod_h4_ng.jpg]

Citaat:De veiligheidszone. Beter zicht/beter anticiperen.
NightGuide produceert een gerichte, heldere lichtvlek van ‘wit licht’ voor de auto. De lampen projecteren 50% meer licht op de weg dan standaard lampen. De lichtvlek bevindt zich op ca. 75 m voor de auto.

De comfort zone. Meer focus op de veiligheidszone/prettiger voor de tegenligger.
Door het subtiel gele licht van de comfort zone wordt de aandacht van de automobilist gevestigd op zijn/haar veiligheidszone, terwijl het zachte licht tegelijkertijd prettiger is voor de tegenligger.

De informatiezone. Bewegwijzering beter zichtbaar..
Het helder blauwe licht van onze informatiezone maakt de bewegwijzering beter zichtbaar op de momenten dat en de plaatsen waar de automobilist deze informatie het meest nodig heeft.

voor meer info: http://www.lighting.philips.com/nl_nl/co...ng&lang=nl[/b]
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
#2
TheSaint77 schreef:Ik heb van t weekend even nieuwe H4 lampjes gekocht bij Halfords. Mijn Sunny bleek total-loss (volgens Robert242DL),eentje was namelijk kapot.

Ontken maar eens :lol: :lol: :lol:
Volvo V70 TDI<br />Volvo 242 in veel onderdelen
Antwoord
#3
Robbert242DL schreef:
TheSaint77 schreef:Ik heb van t weekend even nieuwe H4 lampjes gekocht bij Halfords. Mijn Sunny bleek total-loss (volgens Robert242DL),eentje was namelijk kapot.

Ontken maar eens :lol: :lol: :lol:

hij was leuk Big Grin
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
#4
ja ik heb xenon in mijn turbo is inderdaad wel heel duur
vooral als je bixenon hebt zoals ik is €100 duurder maar dan heb je ook geen problemen bij de apk ik had van te voren philips bleuvision dat was op zich al een hele vooruitgang maar met xenon wil je helemaal niet meer terug dus het is wel aan te bevelen

ps sibrand had de foto voor mij op het vorig forum geplaats
Volvo S70R B5234T4 M59 
Antwoord
#5
In de turb zitten: Philips Rally-lampen van 100/90 Watt.

p43t-38 H4 Ze zijn "not approved for public roads" maar bij de APK valt het niemand op. Je MOET wel de lampen goed (laten) afstellen.

In de stadslichten zitten 21 Watt lampjes, valt lekker op en smoelt beter met dimlicht aan.

In de knippers zitten silver-bulbs van Auto-style 21 Watt en ze zijn onder spanning oranje, zilver, oranje, zilver, oranje, zilver ....
Antwoord
#6
en waar koop ik die dingen!? :-P
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
#7
245T Wolff schreef:In de knippers zitten silver-bulbs van Auto-style 21 Watt en ze zijn onder spanning oranje, zilver, oranje, zilver, oranje, zilver ....
Hoi, ik wil ook van die oranje (lichtgevende) knipperlampjes plaatsen maar de bajonetsluiting is anders...de twee pennetjes zitten niet recht tegenover elkaar zoals bij normale witte lampjes.
Hoe heb jij dit opgelost want ik zag vandaag bij Halfords ook andere (van die zilvere) lampjes en die hebben ook een andere fitting?
Bedankt en de groeten! 244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
#8
De goedkope van halfords zitten goed, de dure zitten verkeerd maar dan kan je eventueel een pennetje afvijlen en dat gaat ook. Echter heb ik dat niet gedaan want stel je voor dat je je dure lampje kapot vijlt .....
Goedkope variant. Ik zoek het nummer even op.
Antwoord
#9
De goedkope (€3,50 de twee) hebben ook die asymetrische pinnetjes...maar vijlen...ja is een optie...zitten ze dan wel vast genoeg?
Bedankt en de groeten! 244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
#10
Een van mijn vorige auto's rijd er nog steeds mee rond.
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Verstelbare koplampen Nicolaas H 39 23.509 6 July 2016, 23:02
Laatste bericht: Nicolaas H
  afstelling koplampen 240/245 waap 6 5.247 19 December 2015, 07:32
Laatste bericht: Revolvo
  koplampen werken niet. iemand een idee? Stevves 5 4.645 31 August 2015, 11:29
Laatste bericht: Arjan.
  Hoogteverstelling koplampen DanielR 5 3.709 13 January 2015, 20:32
Laatste bericht: A_A
  Automatische aanschakeling van koplampen uitschakelen V40 (10-1998) Ronald-V40 0 1.490 24 May 2014, 09:41
Laatste bericht: Ronald-V40
  Hoort dit zo? (USA koplampen) henqui 10 5.358 5 September 2012, 21:14
Laatste bericht: Dirk342
  Beide koplampen stuk... Yellow240 4 3.412 6 December 2010, 13:37
Laatste bericht: Marc1970
  Gele koplampen p245 10 6.710 14 July 2010, 17:27
Laatste bericht: Rob
  koplampen werken niet, GL indicatie blijft aan. Gias 4 3.040 18 September 2008, 12:49
Laatste bericht: Gias
  reflector vervangen van koplampen huizinga 5 5.520 19 May 2007, 22:37
Laatste bericht: Ticcie

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)