Berichten: 152
Topics: 17
Lid sinds: Apr 2009
IK heb de hele zooi eruit gehaald. om schoon te maken en de pakkingen te vervangen
de luchtweger, het spruitstuk, de injectoren.
Maar ik zie de injectie rubbertjes niet.. ik zal een foto maken
Wat mij opviel is dat in de inlaatkanalen er 3 cyl 1/2/3 mooi schoon zijn de 4e ziet er veel bruiner uit dat de rest
die zijn brandschoon... zou dit duiden op een injector die niet goed werkt??????? :
Berichten: 152
Topics: 17
Lid sinds: Apr 2009
Net 4 nieuwe injectoren besteld bij de specialist :
Dan MOET het goed zijn!!!!!
Morgen alles ophalen en monteren...
Berichten: 1.778
Topics: 78
Lid sinds: May 2007
4 nieuwe?
Dat heeft aardig wat pecunia gekost...
Nou maar hopen dat dat het was.
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Berichten: 152
Topics: 17
Lid sinds: Apr 2009
140 euro ex btw per 4! :o dat kon nog wel; bij al die uitgaven
Berichten: 152
Topics: 17
Lid sinds: Apr 2009
GRRRR ik wordt gek van dat hok!!!!
Nu is alles schoongemaakt van luchtweger tot koudstart regelaar...
starten lopen op 3 poten... binnen een minuut alle bougies zeiknat ZONDER koudestart injector!!!
Wat is er fout gegaan??? HELP PLEASE ???
Berichten: 398
Topics: 49
Lid sinds: Jan 2009
Nou dan krijgt ie dus (veel) te veel brandstof.
Ten eerste voelen of de plunjer in de brandstof verdeler goed loopt.
Til de luchtschijf op en laat hem bovenaan los, nu moet ik netjes naar beneden zakken.
Bij het optillen mag je geen weerstand voelen.
Staat de schijf in rust stand gelijk met het bovenste deel van de vernauwing onderin de venturi ?
Je kunt met een imbus 3 (?) door het buisje op het Kjethuis de CO afstelling veranderen, kortom armer of rijker zetten.
De warmloop regelaar kan ook nog de oorzaak zijn.
Deze verrijkt het mengsel bij koude motor en stopt hiermee naarmate de motor warmer word.
Als deze zijn werk niet doet blijft ie te rijk.
In dit geval zou hij wel koud moeten willen starten.
Hoe ver heb je de ontsteking kunnen controleren?
Volgens mij zijn daar wel meetschema's voor te vinden.
Ik had voor mijn 740 een checklist welke vertelde wat te meten en wat de waardes moesten zijn.
Brickboard kan je ook nog op weg helpen!
greetz ;D
mijn vrouw en ik delen een auto, als ie vies of stuk is, is ie van mij ......
Berichten: 398
Topics: 49
Lid sinds: Jan 2009
IK WEET HET WEEEEEEEEEEEEEEEEER .....
KJET.ORG !!!!!
Deze tip kreeg ik eens van Marc1970 toen ik met mijn Kjet aan het worstelen was.
Ik kon me de url niet meer voor de geest halen, en heb al mijn oude topics door zitten spitten .... gevonden dus!
Als je hier niet alle info en storings info kunt vinden, weet ik het ook niet meer!
mijn vrouw en ik delen een auto, als ie vies of stuk is, is ie van mij ......
Berichten: 1.778
Topics: 78
Lid sinds: May 2007
Lijkt toch op een controledruk die te laag is.
Dit is de druk die op de plunjer staat .Deze zit op de middelste aansluiting op de "spinnekop".
Zou dus betekenen dat toch de warmloopregelaar verdacht is.
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Berichten: 152
Topics: 17
Lid sinds: Apr 2009
Zal deze ook van eeb B21ET passen.. deze zit op de motor die ik gekocht heb...
dan hoef ik daar geen geld aan uit te geven! :
450 euro kost zo'n dom ding NIEUW.. dat gaat het niet worden...
de warmloop regelaar was compleet geoxideerd van binnen.. alles zo goed als het gaat schoongemaakt maar helaas...
ontsteking is overigens nieuw... van complete verdeler tot aan de bougies.
Berichten: 1.778
Topics: 78
Lid sinds: May 2007
De B21ET regelaar is toch anders .
Er zit een aansluiting op welke naar het inl.spruitstuk gaat met een slangetje.
Ook het binnenwerk is anders.
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.