Berichten: 152
Topics: 17
Lid sinds: Apr 2009
Aangezien mijn Turbo blokkie nog niet klaar is zou ik nog even in de B21e door moeten rijden..
Vanaf volgende week wordt hij dagelijkse auto.
Woensdag naar de apk gebracht en in de opwarmfase begon hij in te houden en de motor wiebelde ontzettend en kwam erg moeizaam op toeren.
Soms doet hij het ook ineens als hij al warm is...
ik heb alle carterontluchtingslangen gecontroleerd en waar nodig vervangen
bougies+ kabels rotor verdelerkap is allemaal nieuw.
hij heeft overigens wel een lange tijd stil gestaan. voordat ik deze kocht, en tijdens mijn bezit heeft hij langer stil gestaan dan dat deze gereden heeft.
WIE kent dit probleem...
Moet ik het zoeken in een haperende injector, of koudestart ventiel?, de lucht bak onder het spruitstuk of het verdeel stuk?
Zal injectorcleaner helpen of is dit uit den boze voor ddit injectie systeem???
Berichten: 37
Topics: 6
Lid sinds: Jul 2006
Ik zou kijken naar de luchtinlaat, wellicht zuigt ie valse lucht aan bij het luchtfilterhuis of de luchtslang richting motor. Anders de balg onder het inlaatspruitstuk eraf en de mechanische luchtklep controleren.
ik heb geen ervaring met injector cleaner.
succces!
Volvo 244 GLE '79 220 dkm LPG B21E
Berichten: 152
Topics: 17
Lid sinds: Apr 2009
Dat zal dan die grote rubberen sok zijn onder het spruitstuk... die is nieuw...
overigens is het benzine filter ook nieuw...
Met het slechte lopen ook de stekker van de omlooplucht en de koudestart injector losgehaald.
GEEN VERSCHIL...
DUS zal het ergens in de grote klep moeten zijn of een verdeelstuk onder het spruitstuk..
Maar zoveel ervaring heb ik niet met dit systeem EN met volvo :
Maar als er andere gedachten gangen over zijn dan hoor ik dat natuurlijk graag
Berichten: 398
Topics: 49
Lid sinds: Jan 2009
- brandstof opbrengst op druk?
- blijft ie ook netjes op druk?
Als ie slecht loopt, uitzetten en bougies controleren!
Natte bougie? geen vonk of te rijk lopen
Slecht op toeren en wiebelen ..... cilinder doet niet mee??
Ontsteking timing van tijd af? door bijvoorbeeld een vervroeging die het wel of niet doet terwijl ie het niet of wel hoort te doen?
EÃÂn van deze dingen moet toch haast wel de oplossong bevatten!
succes, en ik volg je topic.
Ben zelf een tijdje zoet geweest met een B230E ...
mijn vrouw en ik delen een auto, als ie vies of stuk is, is ie van mij ......
Berichten: 1.778
Topics: 78
Lid sinds: May 2007
De beruchte rubber ringetjes welke om de injectoren zitten kunnen ook slecht zijn.
Tijdens stationair even de injectoren ÃÂ
ÃÂ
n voor ÃÂ
ÃÂ
n met remmenreiniger bespuiten.
Wanneer het toerental dan veranderd zijn het de rubbers.
Hier drie rubbers zichtbaar boven de tie-rap.
Een hulpluchtschuif (of omlooplucht)die niet werkt en dicht blijft, geeft alleen een slecht koudstartgedrag.
Een hulpl.sch. die open blijft staan geeft alleen een verhoogd stationair toerental.
Een defecte hulpl.sch. geeft dus nooit een schommelende /stotterende motor.(behalve met koudstarten)
De slang vanaf je rembekrachtiger naar het inl.spr.stuk kan ook gescheurd zijn.
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Berichten: 152
Topics: 17
Lid sinds: Apr 2009
Dank voor alle reacties...
De injector rubbertjes kunnen die ook zo ineens het slechte lopen veroorzaken ???
Soms gaat het dus goed... naar mijn mening ook afhankelijk van het weer.
Soms houdt hij 3 min in. dan loopt hij weer probleemloos... en redelijk vlot accelereren.
De andere keer loopt hij 20 min slecht...
Dus ik vindt het een rare storing...
de pompdruk is goed.
Toen ik de auto kocht liep hij niet.. omdat de stroomverdeler kapot was. deze vervangen gelijk met de distri riem en ook alle markeer tekens op tijd gezet.
Toen liep hij perfect. her en der even stiekem (in schorsing) gereden.. toen begon het verhaal van slecht lopen. af en toe...
to do list...
injector rubbers vervangen.
Luchtmassa meter demonteren en schoonmaken
warmdraai regelaar schoonmaken.
Berichten: 152
Topics: 17
Lid sinds: Apr 2009
Het zou ook in de vervroeging KUNNEN liggen
als ik gedoseerd gasgeef gaat het goed... met gas op de plank

lijkt of hij het probleem eerder krijgt...
dan maar vacuumpotje vervangen ???
Berichten: 398
Topics: 49
Lid sinds: Jan 2009
EÃÂn van mijn vermoedens inderdaad ...
Heb je een stroboscoop? Dan kun je de timing meten ....
Vacuum ... en slangetjes dus!
Klinkt aannemelijk, als een slangetje of aansluiting lekt en dan door beweging weer goed komt te zitten .....
ALLE slangen en aansluitingen checken op scheuren zou ik mee beginnen ....
Succes maar weer :-*
mijn vrouw en ik delen een auto, als ie vies of stuk is, is ie van mij ......
Berichten: 152
Topics: 17
Lid sinds: Apr 2009
THANX!