Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Opeens inhouden en niet vlot acceleren b21e
#1
Aangezien mijn Turbo blokkie nog niet klaar is zou ik nog even in de B21e door moeten rijden..
Vanaf volgende week wordt hij dagelijkse auto.

Woensdag naar de apk gebracht en in de opwarmfase begon hij in te houden en de motor wiebelde ontzettend en kwam erg moeizaam op toeren.

Soms doet hij het ook ineens als hij al warm is...

ik heb alle carterontluchtingslangen gecontroleerd en waar nodig vervangen
bougies+ kabels rotor verdelerkap is allemaal nieuw.

hij heeft overigens wel een lange tijd stil gestaan. voordat ik deze kocht, en tijdens mijn bezit heeft hij langer stil gestaan dan dat deze gereden heeft.

WIE kent dit probleem...

Moet ik het zoeken in een haperende injector, of koudestart ventiel?, de lucht bak onder het spruitstuk of het verdeel stuk?

Zal injectorcleaner helpen of is dit uit den boze voor ddit injectie systeem???

Antwoord
#2
Ik zou kijken naar de luchtinlaat, wellicht zuigt ie valse lucht aan bij het luchtfilterhuis of de luchtslang richting motor. Anders de balg onder het inlaatspruitstuk eraf en de mechanische luchtklep controleren.

ik heb geen ervaring met injector cleaner.

succces!
Volvo 244 GLE '79 220 dkm LPG B21E
Antwoord
#3
Dat zal dan die grote rubberen sok zijn onder het spruitstuk... die is nieuw...

overigens is het benzine filter ook nieuw...

Met het slechte lopen ook de stekker van de omlooplucht en de koudestart injector losgehaald.
GEEN VERSCHIL...

DUS zal het ergens in de grote klep moeten zijn of een verdeelstuk onder het spruitstuk..
Maar zoveel ervaring heb ik niet met dit systeem EN met volvo :Smile

Maar als er andere gedachten gangen over zijn dan hoor ik dat natuurlijk graag Smile
Antwoord
#4
Misschien troep in je warmdraairegelaar, die kun je eens schoonmaken Smile
Antwoord
#5
- brandstof opbrengst op druk?
- blijft ie ook netjes op druk?

Als ie slecht loopt, uitzetten en bougies controleren!
Natte bougie? geen vonk of te rijk lopen

Slecht op toeren en wiebelen ..... cilinder doet niet mee??
Ontsteking timing van tijd af? door bijvoorbeeld een vervroeging die het wel of niet doet terwijl ie het niet of wel hoort te doen?

EÃÂn van deze dingen moet toch haast wel de oplossong bevatten!

succes, en ik volg je topic.
Ben zelf een tijdje zoet geweest met een B230E ...
mijn vrouw en ik delen een auto, als ie vies of stuk is, is ie van mij ......
Antwoord
#6
De beruchte rubber ringetjes welke om de injectoren zitten kunnen ook slecht zijn.
Tijdens stationair even de injectoren ÃÂÃÂn voor ÃÂÃÂn met remmenreiniger bespuiten.
Wanneer het toerental dan veranderd zijn het de rubbers.

Hier drie rubbers zichtbaar boven de tie-rap.
[Afbeelding: DSC00088.jpg]

Een hulpluchtschuif (of omlooplucht)die niet werkt en dicht blijft, geeft alleen een slecht koudstartgedrag.
Een hulpl.sch. die open blijft staan geeft alleen een verhoogd stationair toerental.
Een defecte hulpl.sch. geeft dus nooit een schommelende /stotterende motor.(behalve met koudstarten)

De slang vanaf je rembekrachtiger naar het inl.spr.stuk kan ook gescheurd zijn.
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord
#7
Dank voor alle reacties... Smile

De injector rubbertjes kunnen die ook zo ineens het slechte lopen veroorzaken ???
Soms gaat het dus goed... naar mijn mening ook afhankelijk van het weer.

Soms houdt hij 3 min in. dan loopt hij weer probleemloos... en redelijk vlot accelereren.

De andere keer loopt hij 20 min slecht...

Dus ik vindt het een rare storing...

de pompdruk is goed.

Toen ik de auto kocht liep hij niet.. omdat de stroomverdeler kapot was. deze vervangen gelijk met de distri riem en ook alle markeer tekens op tijd gezet.

Toen liep hij perfect. her en der even stiekem (in schorsing) gereden.. toen begon het verhaal van slecht lopen. af en toe... Sad

to do list...

injector rubbers vervangen.
Luchtmassa meter demonteren en schoonmaken
warmdraai regelaar schoonmaken.
Antwoord
#8
Het zou ook in de vervroeging KUNNEN liggen

als ik gedoseerd gasgeef gaat het goed... met gas op de plank Wink lijkt of hij het probleem eerder krijgt...

dan maar vacuumpotje vervangen ???
Antwoord
#9
EÃÂn van mijn vermoedens inderdaad ...
Heb je een stroboscoop? Dan kun je de timing meten ....
Vacuum ... en slangetjes dus!
Klinkt aannemelijk, als een slangetje of aansluiting lekt en dan door beweging weer goed komt te zitten .....
ALLE slangen en aansluitingen checken op scheuren zou ik mee beginnen ....

Succes maar weer :-*
mijn vrouw en ik delen een auto, als ie vies of stuk is, is ie van mij ......
Antwoord
#10
THANX! Smile
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Verwarming werkt niet bij te weinig koelvloeistof Boet 4 266 26 December 2024, 12:01
Laatste bericht: Boet
  Volvo 264 PRV V6, B28e motor wil maar niet lopen Gerrit - Jan 1 960 23 April 2024, 13:12
Laatste bericht: Marc1970
  Volvo 240 DL 1991 Start bijna niet Joahmeijer 2 688 21 March 2024, 19:27
Laatste bericht: Joahmeijer
  B21E wil niet meer starten Hannes 24 4.419 13 February 2024, 00:06
Laatste bericht: MacVolvo
  volvo 240 start niet maartenhooikammer 5 1.401 9 September 2023, 12:50
Laatste bericht: maartenhooikammer
  240 start soms niet (bij warme motor) superD 12 3.390 17 June 2023, 15:32
Laatste bericht: superD
  V164 start niet na installeren 123 IGN Veenstra01 5 1.938 14 May 2023, 11:23
Laatste bericht: Marc1970
  B200(F) wil niet harder dan ~2500rpm (?) Dinges 5 2.529 20 October 2022, 11:17
Laatste bericht: Dinges
  Volvo 244 wil niet meer lopen Grastukker 2 1.572 31 July 2022, 10:36
Laatste bericht: skidje
  940 slaat niet aan.. Jambon 5 2.880 5 February 2022, 22:30
Laatste bericht: skidje

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)