Berichten: 3.840
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
black245 schreef:hij heeft overigens wel een lange tijd stil gestaan. voordat ik deze kocht, en tijdens mijn bezit heeft hij langer stil gestaan dan dat deze gereden heeft.
Heb je al gekeken of het slangetje aan de intankpomp niet verduurd is?
Berichten: 152
Topics: 17
Lid sinds: Apr 2009
edwin schreef:De B21ET regelaar is toch anders .
Er zit een aansluiting op welke naar het inl.spruitstuk gaat met een slangetje.
Ook het binnenwerk is anders.
Is de werking hetzelfde of heeft deze een andere werking....
@jos... hij verzuipt nu in de benzine NA het vervangen van de injectoren EN reinigen van het systeem...
Berichten: 1.778
Topics: 78
Lid sinds: May 2007
De B21et regelaar werkt hetzelfde als een gewone.
Hij laat de regeldruk laag bij koude motor.
Naarmate de regelaar opwarmt (door het bimetaal,of door motorwarmte) wordt de regeldruk hoger.
De extra aansluiting op de B21ET regelaar welke naar het spruitstuk gaat zorgt voor een regeldrukverlaging bij accelereren.
Het mengsel wordt dan verrijkt.
Hoe de regelaar reageert op een B21e zou ik niet durven zeggen, maar proberen kan nooit kwaad.
Al is het alleen maar om eea uit te sluiten.
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Berichten: 152
Topics: 17
Lid sinds: Apr 2009
Super thanx voor de info...
volgende week zondag de turbo motor ophalen dan schoef ik hem daar af om het te proberen...
Nog een vraag... die aansluiting is dat voor een vacuumslangetje of is dat benzine uitgang?
dan zou ik evt de vacuum kunnen splitsen en aansluiten...
Berichten: 152
Topics: 17
Lid sinds: Apr 2009
Ik wordt stuitergek van dat hok....
Alles er weer afgehad... plunjer huis eraf... plunjer niet gangbaar en bleef vast zitten..
DUS verzuipen....
Warmdraai regelaar van de turbo erop .. koude start injector los gehaald. 10 sec lopen en uit maar weer bougies compleet NAT!!!!!! >
De benzine die hij verspild heeft met starten had ik beter kunnen gebruiken om dit pakhuis aan te steken!

:
Ik ga een gezocht op de site zetten voor een luchtklep van een B21 E... )liefst van ee lopende auto...
Berichten: 1.778
Topics: 78
Lid sinds: May 2007
Heb wel met je te doen.
Als het wat dichter bij huis was geweest had ik wel even willen meekijken.
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Berichten: 152
Topics: 17
Lid sinds: Apr 2009
@ edwin, Thanx voor het gebaar.
Ik zit er echt hard aan te denken om het hele verhaal eraf te gooien en een CARB te kopen met het hele toebehoren...
Dan kan het ook beter op gas lopen.... :
Berichten: 1
Topics: 0
Lid sinds: Apr 2013
het probleem is de rood/zwarte draad die losgeschoten is, of slecht verbinding maakt op je luchtmassameter. hoesje eraf halen en controleren. succes.
Berichten: 2
Topics: 1
Lid sinds: Mar 2017
26 February 2018, 21:40
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 26 February 2018, 21:44 door DjeeDjee.)
(30 January 2010, 23:18)black245 schreef: Ik wordt stuitergek van dat hok....
Alles er weer afgehad... plunjer huis eraf... plunjer niet gangbaar en bleef vast zitten..
DUS verzuipen....
Warmdraai regelaar van de turbo erop .. koude start injector los gehaald. 10 sec lopen en uit maar weer bougies compleet NAT!!!!!! >
De benzine die hij verspild heeft met starten had ik beter kunnen gebruiken om dit pakhuis aan te steken!
:
Ik ga een gezocht op de site zetten voor een luchtklep van een B21 E... )liefst van ee lopende auto... 
Beste,
Sinds enige tijd heb ik vergelijkbare problemen met mijn B21E uit 1977,
ben benieuwd of je de werkelijke oorzaak van al die ellende gevonden hebt en of je dat met mij wil
delen.
Hans Filak: J.filak5@chello.nl