Berichten: 74
Topics: 23
Lid sinds: Apr 2005
Hallo,
Ik rijd nu een 245 met B200F motor, maar zou heel graag automaat rijden. Echter ik haal nu eigenlijk steeds makkelijk rond de 1:11 (3700 km vakantie zelfs gemiddeld 1:12,8) en vind dat heel mooi voor zo'n auto.
Hoe zou dit eruit zien met een automaat, en maakt het dan nog uit of je een B200F hebt of de 2.3 motor? Is de automaat ooit gemaakt met een B200F motor eigenlijk?
Veel vragen, hopelijk weet iemand van jullie de antwoorden!
Bedankt.
Berichten: 1.846
Topics: 49
Lid sinds: Apr 2005
Een automaat is idd heerlijk. Wat het verbruik van de 4-cilinders met automaat is, weet ik niet. Van dat van mijn 264 met drietrapsautomaat word je niet vrolijk: 1 op 6,5...........en dan doe ik het echt rustig aan.
olvo 264 GLE 1980, 223.500 km (in co-ouderschap)<br />Volvo S60 2.4 automaat 2001, 116.000 km
Berichten: 1
Topics: 0
Lid sinds: Jun 2005
Bij mijn 240 b230f was het 1 op 7 tot 1 op 8 maar heeft wel een dusdaning cruise factor verhogend gehalte dat dat het waard is.
Berichten: 575
Topics: 55
Lid sinds: Aug 2005
240 GLE automaat '83 (B23e, 3-trapsautomaat): normaal rijden, maar niet harder dan 115: 1 op 9. Rustig rijden, lange afstanden: 1 op 10. Viel mij erg mee, eerlijk gezegd. Met een 4-traps zal het zuiniger kunnen.
Een automaat is best lekker, maar ik stap binnenkort over op een 4+OD. Als je een Daf met de perfecte traploze variomatic gewend bent is een gewone automaat wel een stap terug...
Volvo 240 GL sedan 1992 (en een DAF 55 variomatic 1970)
Berichten: 4.734
Topics: 135
Lid sinds: Mar 2005
ja ja...meneer van Doornes variootje vin ik persoonlijk ook nog ??n van de mooiste uitvindingen die Nederland rijk is. Samen met bijvoorbeeld de Compact Disc. En daarbij rijdt het voortreffelijk zo'n sjarretel aandrijving. Ik snap niet precies waarom die de gewone automaat niet verdrongen heeft inmiddels.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Berichten: 4.734
Topics: 135
Lid sinds: Mar 2005
Funsdaf schreef:1: de kostprijs van een moderne CVT is nog altijd iets hoger dan een getrapte automaatbak.
Klopt, omdat daarvan de aantallen lager liggen dan een conventionele automaatbak denk ik..dus dat is niet echt een reden maar meer een gevolg van de mindere afname volgens mij.
Funsdaf schreef:2. Mensen zijn nou eenmaal "domme" gewoontemensen en willen dus bij het autorijden het geluid van het overschakelen. de toerval dus hebben.
Dat denk ik ook. Inderdaad suf dat men dan een Vario daaraan gaat aanpassen met behulp van schakeltrappen.
Funsdaf schreef:Het vebruik van mijn 264 met automaat is trouwens 1:8 (heb wel een heel zwaar rechter voetje), om weer even terug te gaan op het topic.
Dat vind ik nou niet echt achterlijk veel voor een 6 cilinder en 1300kg. Eigenlijk gewoon normaal denk ik voor zo'n wagen en niet erg hoog.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Berichten: 575
Topics: 55
Lid sinds: Aug 2005
Funs,
Er gaat niets boven variomatisch aangedreven Hollandsche waar !
Leuk je ook op dit forum tegen te komen; ik "ken" je van het DCN-forum.
Heb je ook een Volvo voor aangenaam dagelijks gebruik en een Daf voor het echte genieten ? Volgens mij een perfecte combinatie !
Om het maar even bij Volvo te houden: ik ben zeer benieuwd naar je ervaringen met gas in je 264. Heb je meerdere bedrijven vergeleken en toen bij HPO uitgekomen ? Ik zit nog wat te dubben; ik woon in Friesland dus dan is HPO niet echt in de buurt. Krijg je garantie op de installatie en inbouw ? Wat kost zoiets ongeveer ?
Ik hoor het graag,
Gerben
Volvo 240 GL sedan 1992 (en een DAF 55 variomatic 1970)
Berichten: 4.734
Topics: 135
Lid sinds: Mar 2005
Bij HPO krijg je 2 jaar garantie. Dat heb ik me laten vertellen. Maar dat is volgens mij normaal dat je 2 jaar garantie op je LPG installatie krijgt.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"