Topics: 1
Hallo allemaal, afgelopen week is bij mijn Volvo V70 uit 2004 (automaat) 2x de motor uitgegaan tijdens het rijden (lage snelheid/toeren). Alle lampjes gaan branden, stuurbekrachtiging etc doet het niet meer, een angstig moment voor mij met de 3 kindjes in de auto. Nu schijn je de auto ('t is een automaat) van de D naar de N te kunnen zetten en zo opnieuw de auto te kunnen starten zonder dat je hem dus aan de kant hoeft te zetten en terug te gaan naar de P om de motor opnieuw te starten? Klopt dit? Want ik moet terugrijden via de Duitse snelweg en ben uiteraard bezorgd dat het opnieuw kan gebeuren. De auto maakt ook een enorme herrie (ik dacht eerste een soort van 'gierende Vsnaar' geluid maar kennelijk komt het uit de versnellingsbak?)
Heeft iemand dit ooit meegemaakt en wie heeft er advies voor mij? Dank jullie wel!
Topics: 163
V70 uit 2004? Heb je een benzine of diesel, of stiekem op lpg?
Als het een wat vroegere V70 was zou ik zeggen, brandstofpomprelais...
De enorme herrie doet ook niet veel goed. Maar het is nogal een vage omschrijving. Nu wordt het prijsschieten en zomaar wat roepen, daar heb je ook niet veel aan.
Misschien zelf even beter op onderzoek uitgaan met een google internetschermpje in de buurt. Anders even bij een garage langs kijken of ze even tijd hebben om een indicatie te geven.
Topics: 1
Dopski schreef:V70 uit 2004? Heb je een benzine of diesel, of stiekem op lpg?
Als het een wat vroegere V70 was zou ik zeggen, brandstofpomprelais...
De enorme herrie doet ook niet veel goed. Maar het is nogal een vage omschrijving. Nu wordt het prijsschieten en zomaar wat roepen, daar heb je ook niet veel aan.
Misschien zelf even beter op onderzoek uitgaan met een google internetschermpje in de buurt. Anders even bij een garage langs kijken of ze even tijd hebben om een indicatie te geven.
Excuses voor de onvolledigheid, het is een benzine auto.
Ik heb al heel veel gegoogled omdat ik de situatie niet prettig vind. Ik zit nu in Oostenrijk en op de heenweg viel dus de motor zomaar uit (ik reed op bochtige een 80 km weg), dat was de 2e keer binnen een week. Het lawaai is er al langer, gaat harder en zachter naarmate ik meer/minder gas geef. Ik heb al veel suggesties gelezen, idd ook die u noemt (brandstofpomp relais) Las net ook dat iemand het volledige dashboard had vervangen en nu die issues van een motor die uitvalt niet meer heeft. (
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?id=203056)
Misschien een andere vraag, kan je idd de motor opnieuw starten (mocht ie weer uitvallen) door hem van de D naar de N te zetten? Of lukt dat niet met een 2004 V70 automaaat? Heb ik nog nooit van gehoord, vandaar. THX.
Topics: 82
20 February 2015, 11:12
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 20 February 2015, 11:26 door Marc1970.)
Wat je ook doet, ik zou geen startpogingen tijdens het rijden gaan uitvoeren. Niet tijdens het rijden van D naar N gaan schakelen en al helemaal niet naar P, P is meestal een mechanische of ander soort erg positieve blokkering vd uitgaande aandrijfas en daarmee verniel je in 0,1 seconde de hele bak. Lekker laten uitrollen naar de vluchtstrook en opnieuw starten.
Als je echt moet rijden met een twijfelachtige auto neem je alle voorzorgsmaatregelen. Zorg dat je weet waar je rijdt en hoe evt. de praatpaal werkt in Duitsland, zodat je de hulpdiensten jouw kant op kan krijgen. Neem warme en droge kleding mee, je staat veiliger achter de vangrail (ms. ook wel verplicht daar).
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969