Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Startmotor demonteren bij 245 met automaat
#1
Van mijn 245 heeft de solenoïde van de startmotor het begeven. Heb m al geprobeerd te repareren, maar dat is mislukt. Nu wil ik de gehele startmotor vervangen, maar de bovenste bout is nagenoeg onbereikbaar. Er is weinig ruimte voor uitslag van een ringsleutel oid. Wie weet hoe ik dr wel bij kan? Of moet de automaat los van de cardan en die opzij trekken?
En wie heeft er anders een werkende solenoïde te koop. Het heeft 2 bevestigingsbouten.


Bijlagen Afbeeldingen
       
Antwoord
#2
Ervan uitgaande dat het bij jouw 245 hetzelfde zit als mijn 244 (B21A), zou het met een steeksleutel wellicht beter te doen zijn.

Het moet kunnen , maar ik herinner me inderdaad dat heel veel korte slagen zijn, steeksleutel telkens omdraaien, en aan de bakzijde van de startmotor zit de boutkop. Die moet je met een andere sleutel dus tegenhouden.
Kan je hem via de onderzijde beter benaderen?
Volvo 244 DL - B21A - 1976  ____ Volvo V70 - 2.5 20v - 1998 (daily) ____  Lid van het Volvo 240-260 Register sinds 2012
[Afbeelding: OnderschriftCaddyVolvo_zps6148de5c.jpg]
Antwoord
#3
Bij latere startmotoren is de flens de 'moer', is draad in getapt. Volgens mij kan je het makkelijkst wat verlengstukken 1/2" bij elkaar lenen en een cardan, dan onderaf langs bak.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#4
Je moet hem langs de boutkant losdraaien en aan de moerkant tegenhouden met een steeksleutel of grote schroevedraaier.
Alleen een heel dunne ringsleutel zou je over de moer kunnen schuiven.Ik vraag me af of die verkrijgbaar zijn.
Antwoord
#5
Heb via onderkant geprobeerd. Zal steeksleutel proberen. Er zit draad in de startmotor.
En met de verlengstukken plus cardandeel voor dopsleutel zal ik ook proberen.
Gr. Nico
Antwoord
#6
equinox schreef:Heb via onderkant geprobeerd. Zal steeksleutel proberen. Er zit draad in de startmotor.
En met de verlengstukken plus cardandeel voor dopsleutel zal ik ook proberen.
Gr. Nico

Dus zoals Mark zegt is het een latere versie (mogelijk van een 740/940) met draad in de flens. Maar als je die een paar slagen los hebt kun je deze toch met het handje verder draaien? (wel even aan de voorkant de schroefdraad schoonspuiten met remmenreiniger)
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Jetronic automaat? Van Schellen 2 2.772 4 October 2018, 22:29
Laatste bericht: Van Schellen
  Startmotor probleem JaapV 4 4.266 9 October 2016, 13:52
Laatste bericht: Marc1970
  B21A 4-bak naar B... Automaat hugo 8 6.733 5 September 2016, 18:22
Laatste bericht: Dopski
  S80: Motor slaat niet aan, startmotor draait de boel wel rond skippie 0 1.873 26 February 2016, 10:10
Laatste bericht: skippie
  Motor slaat niet aan, startmotor draait de boel wel rond pierre 5 4.380 24 February 2016, 13:38
Laatste bericht: Potvisboer
  Motor valt uit tijdens het rijden! 2004 Volvo V70 automaat dweide 3 8.876 20 February 2015, 11:12
Laatste bericht: Marc1970
  Demonteren K-Jettronic en optie intercooler MattiBakker 1 1.697 2 August 2014, 13:39
Laatste bericht: Marc1970
  startmotor 740 pakt soms niet aernout 0 1.312 22 April 2013, 22:41
Laatste bericht: aernout
  244 met b21 en automaat slaat zomaar af tijdens rijden. Probleem?? Edmondson 5 4.006 23 March 2013, 11:57
Laatste bericht: Volvo 142 B23
  distributieriem vervangen zonder de poelie te demonteren. VolvoDick 5 3.607 14 July 2012, 22:08
Laatste bericht: VolvoDick

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)