Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Veel regenereren v50 2005 met hoog verbruik tot resultaat
#1
Onze Volvo 2.0D V50 uit 2005 (80-KGH-2) regenereert m.i. te vaak, daardoor is het verbruik nu erg hoog 7.3L/100KM

Is het verstandig het DPF filter te verwijderen en de software hiervoor er uit te laten schrijven? (wat kost dat?)

Nu we toch bezig zijn, wil ik graag ook de EGR afdoppen, is hier iets op tegen bij deze auto's?

Ik hoor graag jullie adviezen.


Met vriendelijke groet,


Wybren Groen
Antwoord
#2
heb je het regeneer proces af laten ronden ? is namelijk wel belangrijk
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken

[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Antwoord
#3
Laurens Zondag schreef:heb je het regeneer proces af laten ronden ? is namelijk wel belangrijk

ca. elke 500 km regenereert de auto, de ene keer laat ik het proces af ronden de andere keer niet, ga er niet voor omrijden!! stationair rond ie het niet af neem ik aan, want dan haalt die de gewenste temp. niet volgens mij?
Antwoord
#4
heb ooit een stuk gelezen dat op het moment dat de motor in de regenereer modus staat hij iedere keer dit reset als je onder een bepaald toerental/temperatuur komt. ook wel als je een keer afremt om even rustig achter een vrachtwagen te zitten en dan in te halen begint het proces opnieuw. mocht je ondanks het goed afronden van het regenereer proces het vaak en snel terug komen zou ik naar de dealert gaan kan namelijk nogal wat problemen veroorzaken intern.
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken

[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Antwoord
#5
Laurens Zondag schreef:heb ooit een stuk gelezen dat op het moment dat de motor in de regenereer modus staat hij iedere keer dit reset als je onder een bepaald toerental/temperatuur komt. ook wel als je een keer afremt om even rustig achter een vrachtwagen te zitten en dan in te halen begint het proces opnieuw. mocht je ondanks het goed afronden van het regenereer proces het vaak en snel terug komen zou ik naar de dealert gaan kan namelijk nogal wat problemen veroorzaken intern.

Ik begrijp dat dir problemen met zich mee brengt, daar ben ik van op de hoogte, een oplossing is dus de DPF te demonteren en de software er uit te laten schrijven, hierdoor heb je hier geen last meer van .....

Geeft het problemen als ik gelijk de EGR af dop en er uit laat schrijven?
Antwoord
#6
Denkelijk dat je op bv. volvo-forum.nl verder gaat komen met deze vraag, de diesel die hier nog het meest kans maakt is de 6 cilinder uit de VW LT.

De enige software in mijn 144 zijn de kussens waar ik op zit!
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#7
Controleer eerst je oliepeil maar eens. Loopt ie al op?
Er zijn genoeg bedrijfjes die de dpf kunnen wegschrijven in de software. Icm een beetje extra vermogen een 300 euro ongeveer. Komt nog wat bij voor daadwerkelijk verwijderen van het roetfilter. EGR kunnen ze je vast ook mee helpen.


Sent from my iPad using Tapatalk
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Antwoord
#8
Volvo 142 B23 schreef:Controleer eerst je oliepeil maar eens. Loopt ie al op?
Er zijn genoeg bedrijfjes die de dpf kunnen wegschrijven in de software. Icm een beetje extra vermogen een 300 euro ongeveer. Komt nog wat bij voor daadwerkelijk verwijderen van het roetfilter. EGR kunnen ze je vast ook mee helpen.


Sent from my iPad using Tapatalk

Bedankt,

Nee, olie peil staat wel hoog maar heb niet het idee dat deze "snel" op loopt.

Ik weet dat de EGR en de DPF weggeschreven kunnen worden, maar wat zijn de nadelige gevolgen????

Is er iemand hier die daar ervaring mee heeft?
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  B200F hoog brandstofverbruik en onregelmatig lopen marc-f 1 218 22 April 2024, 15:58
Laatste bericht: Marc1970
Star Help! Veel te hoog stationair 01Dennis10 1 618 30 April 2023, 16:52
Laatste bericht: Marc1970
  Hoog toerental bij warme motor TeunTimmermans 49 23.462 14 February 2021, 17:30
Laatste bericht: Grey240Polar
  Verbruik Volvo 240 CK070 14 9.846 28 February 2020, 02:36
Laatste bericht: CK070
  Te hoog stationair - Volvo 244GL B21A gerbenvdlindeu 4 4.633 3 February 2019, 22:07
Laatste bericht: gerbenvdlindeu
  Koude start gaat niet en verbruik aan de hoge kant B200ET woes 14 8.866 29 January 2019, 11:42
Laatste bericht: woes
  Hoog stationair B230F Marc1970 10 10.589 21 December 2016, 13:15
Laatste bericht: Jerry
  Temperatuur B23 hoog Rob 4 3.925 2 May 2016, 15:20
Laatste bericht: Rob
  Hoog statonair ronuh 2 2.316 6 April 2016, 11:42
Laatste bericht: ronuh
  Hoe kan ik mijn verbruik zien? S40 T-4 5 4.240 26 October 2015, 16:58
Laatste bericht: volvo 245 SE 1992

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)