Berichten: 4
Topics: 1
Lid sinds: Nov 2014
Onze Volvo 2.0D V50 uit 2005 (80-KGH-2) regenereert m.i. te vaak, daardoor is het verbruik nu erg hoog 7.3L/100KM
Is het verstandig het DPF filter te verwijderen en de software hiervoor er uit te laten schrijven? (wat kost dat?)
Nu we toch bezig zijn, wil ik graag ook de EGR afdoppen, is hier iets op tegen bij deze auto's?
Ik hoor graag jullie adviezen.
Met vriendelijke groet,
Wybren Groen
Berichten: 1.403
Topics: 91
Lid sinds: Mar 2012
heb je het regeneer proces af laten ronden ? is namelijk wel belangrijk
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken
[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Berichten: 4
Topics: 1
Lid sinds: Nov 2014
Laurens Zondag schreef:heb je het regeneer proces af laten ronden ? is namelijk wel belangrijk
ca. elke 500 km regenereert de auto, de ene keer laat ik het proces af ronden de andere keer niet, ga er niet voor omrijden!! stationair rond ie het niet af neem ik aan, want dan haalt die de gewenste temp. niet volgens mij?
Berichten: 1.403
Topics: 91
Lid sinds: Mar 2012
heb ooit een stuk gelezen dat op het moment dat de motor in de regenereer modus staat hij iedere keer dit reset als je onder een bepaald toerental/temperatuur komt. ook wel als je een keer afremt om even rustig achter een vrachtwagen te zitten en dan in te halen begint het proces opnieuw. mocht je ondanks het goed afronden van het regenereer proces het vaak en snel terug komen zou ik naar de dealert gaan kan namelijk nogal wat problemen veroorzaken intern.
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken
[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Berichten: 4
Topics: 1
Lid sinds: Nov 2014
Laurens Zondag schreef:heb ooit een stuk gelezen dat op het moment dat de motor in de regenereer modus staat hij iedere keer dit reset als je onder een bepaald toerental/temperatuur komt. ook wel als je een keer afremt om even rustig achter een vrachtwagen te zitten en dan in te halen begint het proces opnieuw. mocht je ondanks het goed afronden van het regenereer proces het vaak en snel terug komen zou ik naar de dealert gaan kan namelijk nogal wat problemen veroorzaken intern.
Ik begrijp dat dir problemen met zich mee brengt, daar ben ik van op de hoogte, een oplossing is dus de DPF te demonteren en de software er uit te laten schrijven, hierdoor heb je hier geen last meer van .....
Geeft het problemen als ik gelijk de EGR af dop en er uit laat schrijven?
Berichten: 9.991
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Denkelijk dat je op bv. volvo-forum.nl verder gaat komen met deze vraag, de diesel die hier nog het meest kans maakt is de 6 cilinder uit de VW LT.
De enige software in mijn 144 zijn de kussens waar ik op zit!
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 2.836
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Controleer eerst je oliepeil maar eens. Loopt ie al op?
Er zijn genoeg bedrijfjes die de dpf kunnen wegschrijven in de software. Icm een beetje extra vermogen een 300 euro ongeveer. Komt nog wat bij voor daadwerkelijk verwijderen van het roetfilter. EGR kunnen ze je vast ook mee helpen.
Sent from my iPad using Tapatalk
Berichten: 4
Topics: 1
Lid sinds: Nov 2014
29 January 2015, 12:00
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 29 January 2015, 12:04 door Mr.Grien.)
Volvo 142 B23 schreef:Controleer eerst je oliepeil maar eens. Loopt ie al op?
Er zijn genoeg bedrijfjes die de dpf kunnen wegschrijven in de software. Icm een beetje extra vermogen een 300 euro ongeveer. Komt nog wat bij voor daadwerkelijk verwijderen van het roetfilter. EGR kunnen ze je vast ook mee helpen.
Sent from my iPad using Tapatalk
Bedankt,
Nee, olie peil staat wel hoog maar heb niet het idee dat deze "snel" op loopt.
Ik weet dat de EGR en de DPF weggeschreven kunnen worden, maar wat zijn de nadelige gevolgen????
Is er iemand hier die daar ervaring mee heeft?