Berichten: 516
Topics: 30
Lid sinds: Apr 2005
Jelmar schreef:kleine tip; als je het dan weer vast zet gebruik dan koperen moeren !
deusjevo schreef:Goede tip :!: (heeft kopervet ook nog nut eigenlijk bij de hoge temperaturen die het spruitstuk wordt :?
Jelmar schreef:Kopervet heeft zoals je zelf al aangeeft denk ik weinig zin, en zal bij de hoge temperaturen er tussenuit lopen.
Net even gekeken op de tube kopervet van Comma.
Schijnt tot 1350oC bestand te zijn :!:
Ik weet helaas niet hoe warm zo'n spruitstuk word....
Ex Volvo 240 GLT Sedan - Volvo 240 GLT Station.
Verder Citrofreak met veel eenden, Citroen GS UIT 1978 en nawat omzwervingen nu een Citroen CX Pallas uit 1976.
Berichten: 137
Topics: 14
Lid sinds: Mar 2005
Ik weet niet meer waar maar ik dacht gelezen te hebben dat dat ongeveer 800 graden zou kunnen zijn. Maar zo dicht tegen het blok aan zal dat ook nog wel eens mee kunnen vallen. De moeren zitten het meest in contact met de kop en wordt dus aardig gekoeld.
Marc
Volvo 245 GL estate 613.000 and stopt counting (and owning)<br />Volvo 945 2.3 I.C. (LPT/LPI) 269000 and started counting
Berichten: 516
Topics: 30
Lid sinds: Apr 2005
OPGELOST :!:
Bij de APK was alles goed behalve..........lekkage op het spruitstuk.
De garagebaas belde mij netjes op en zei direct dat het de pakking was waarop ik antwoordde dat ik toevallig nog pakkingen had liggen....
Hij stelde voor maar vast de moeren los te stoken om de pakkingen te vervangen.
Ik pakkingen gebracht en na 2 uurtjes was de auto weer tippie-toppie.
Even 138 euro aftikken (2 arbeidsuren en APK kosten) en deze jongen kan er weer tegenaan tot januari 2008 :!:
Kreeg nog een compliment voor de CO waarde (had hij zelden zo laag gezien bij een Volvo) en de algehele staat van de auto (hij had zelden zo'n exemplaar gezien de laatste jaren)
Lekker toch

:!:

:!:
Ex Volvo 240 GLT Sedan - Volvo 240 GLT Station.
Verder Citrofreak met veel eenden, Citroen GS UIT 1978 en nawat omzwervingen nu een Citroen CX Pallas uit 1976.
Berichten: 1.726
Topics: 34
Lid sinds: Mar 2005
Kijk dat is eens goed nieuws!!
Mooi hoor!
Volvo V70 TDI<br />Volvo 242 in veel onderdelen
Berichten: 301
Topics: 11
Lid sinds: May 2006
Dat zijn de betere berichten
volvoloos<br /><br />One who forms and expresses judgments of the merits, faults, value, or truth of a matter.
Berichten: 387
Topics: 32
Lid sinds: Dec 2005
deusjevo schreef:OPGELOST :!:
Bij de APK was alles goed behalve..........lekkage op het spruitstuk.
De garagebaas belde mij netjes op en zei direct dat het de pakking was waarop ik antwoordde dat ik toevallig nog pakkingen had liggen....
Hij stelde voor maar vast de moeren los te stoken om de pakkingen te vervangen.
Ik pakkingen gebracht en na 2 uurtjes was de auto weer tippie-toppie.
Even 138 euro aftikken (2 arbeidsuren en APK kosten) en deze jongen kan er weer tegenaan tot januari 2008 :!:
Kreeg nog een compliment voor de CO waarde (had hij zelden zo laag gezien bij een Volvo) en de algehele staat van de auto (hij had zelden zo'n exemplaar gezien de laatste jaren)
Lekker toch
:!:
:!:
Jij hebt weer een goede dag.
Zo moeten we het hebben. gefeliciteerd
Volvo 240 GL estate B230f '91<br />BMW 2002 '73<br />Deutz D4005 '67