Topics: 30
Bij mijn B230F hoor ik een geluid dat er op duidt dat er of een scheurtje in mijn uitlaatspruitstuk zit of dat de pakking lek is.
Het is bij de laatste cylinder voor het schutbord aan de achter/onderkant van het eerste deel dat naar beneden loopt.
Probleem: ik kan niet zien wat er aan de hand is....
Ben al met een verbouwd spiegeltje bezig geweest maar ben d'r nog niet uit.
Demontage van het spruitstuk zal zowiezo moeten gebeuren, of ter vervanging van het hele spruitstuk of om een nieuwe pakking te monteren.
Probleem: ROEST
Dus: alle tips om die zwaar verroeste moeren te lossen en andere tips die mij van pas zouden kunnen komen welkom!
Ex Volvo 240 GLT Sedan - Volvo 240 GLT Station.
Verder Citrofreak met veel eenden, Citroen GS UIT 1978 en nawat omzwervingen nu een Citroen CX Pallas uit 1976.
WD 40 ! lekker kort en simpel antwoord maar het werkt prima !
ik heb het 2 weken geleden nog gehad bij de 940, lekker in de WD 40 zetten, laten weken en opnieuw proberen.
werkt het niet meteen weer een beetje WD 40 spuiten en laten weken, uit eindelijk moet je ze los kunnen krijgen.
succes ermee !
Ik neem aan dat het het afkeurpunt voor de APK is :?:
Verder Citrofreak met veel eenden, Citroen GS UIT 1978 en nawat omzwervingen nu een Citroen CX Pallas uit 1976.
Bijkomend probleem is dat ik niet even een spruitstuk op vooraad wil hebben.
Volgens Scandcar kost dat ding 275 euro ex BTW.
Volgens de Volvo dealer 200 euro (weet even niet meer of dat incl. of excl. BTW was)
Stel dat alleen de pakking lek is dan heb ik dat ding dus voor niets aangeschaft.
Wij kunnen de auto niet al te lang missen en die spruitstukken moeten bij beiden besteld worden en dat duurt weer enige dagen.
Jelmar schreef:Volgens mij wel want een uitlaat moet helemaal gasdicht zijn van voor tot achter.
Dat idee had ik ook al.
Moet over een paar weken voor een nieuwe APK, hmm, wordt even opschieten dus.
en een pakking hebben ze wel op voorraad ? anders schroef je toch even het spruitstuk los en bekijk je de situatie ? dan weet je in ieder geval meer.
kleine tip; als je het dan weer vast zet gebruik dan koperen moeren !
Jelmar schreef:en een pakking hebben ze wel op voorraad ?
De plaatselijke VloVlo dealer had hem op voorraad, van Scandcar weet ik het niet.
Jelmar schreef:anders schroef je toch even het spruitstuk los en bekijk je de situatie ? dan weet je in ieder geval meer.
Even :twisted:
Jelmar schreef:kleine tip; als je het dan weer vast zet gebruik dan koperen moeren !
Goede tip :!: (heeft kopervet ook nog nut eigenlijk bij de hoge temperaturen die het spruitstuk wordt :?
Topics: 14
Heb je obdam ook al geraadpleegt (het zou me niets verbazen als ze diverse gebruikte op voorraad hebben)?
Ze sturen ook op en een pakkingssetje hoeft ook geen probleem te zijn daar denk ik zo.
Zelf denk ik dat ik de auto weg zou brengen voor het uitlaatspruitstuk. Ook bij de onze heb je dop 11 intussen nodig omdat de orginele dop 13 niet meer past

hock: .
Suc6 in ieder geval!
Marc
Volvo 245 GL estate 613.000 and stopt counting (and owning)<br />Volvo 945 2.3 I.C. (LPT/LPI) 269000 and started counting
Om mezelf wat meer tijd te gunnen heb ik de auto net weggebracht voor een nieuwe APK.
Mocht hij erdoor komen met dit lekke spruitstuk (het valt overigens wel mee met de lekkage, 't valt niet echt op) dan heb ik wat meer tijd om hem te vervangen.
Bij de Volvolvo dealer is het spruitstuk voorlopig niet leverbaar. :twisted:
Er rijdt al sinds juni een klant rond met lek spruitstuk (dus zonder APK).
De leverancier is "eruit gegooid" en de nieuwe leverancier is nog bezig met de mallen.
Kosten zouden 181 euro ex BTW zijn als hij leverbaar is.
Wel alvast nieuwe pakkingen gescoord a raison van 26 euro....