Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
245 schakelt slecht
#1
Mijn 245 schakelt nogal beroerd, vooral de 1. Nou heb ik het vermoeden dat het iets eenvoudigs is, alsof de pook ergens tegenaan komt. Ik las in een ander topic ook iets over het verstellen van de aanslag. Is hier een plaatje van? Kan het niet vinden. Hij schakelt ook slecht met motor uit. Ik verdenk de koppeling niet, al heb ik soms wel een fluitje bij het opkomen
Antwoord
#2
Wordt het beter naarmate de bak opwarmt?
1992 240 Polar (P245) *Nr. 2* B200F M47
Antwoord
#3
volgens mij niet echt, maar heb ook nog geen lange afstand gedaan
Antwoord
#4
Dan zou ik ook niet meteen aan de bak zelf denken en met stilstaande motor hoef je niet eens te ontkoppelen en zou je gewoon zo soepel door de versnellingen moeten kunnen gaan.

Bij de latere bakken zit er onderaan pook een zgn. "reverse detent bracket", ik neem aan dat dat de aanslag is die je bedoelt.
Dit is wat mijn Haynes manual schrijft over de afstelling daarvan:

Citaat:Engage first gear and use a feeler gauge to check that the clearance between the reverse detent plate and the detent screw is between 0.02 and 0.06 inch (see illustration). Engage second gear and verify that the clearance is the same. If necessary, loosen the bolts and adjust the reverse detent plate as necessary.

0.02 - 0.06 inch = 0,51 - 1,52 mm


Bijlagen Afbeeldingen
   
1992 240 Polar (P245) *Nr. 2* B200F M47
Antwoord
#5
Dot dit schakelprobleem zich voor bij een M47? Volgens mij is het een kwaal van de M47 bij overmatige slijtage dat de eerste niet gemakkelijk meer gaat.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 L 1978 Oranje nu B19A/M46 maar wordt B230FK/M90
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord
#6
Ja, ik heb een M47 met ruim 262.000 km ervaring en de 1 kan een uitdaging zijn (maar met een beetje beleid en goede timing nog goed te doen). Maar Brat schrijft dat hij het gevoel heeft dat de pook ergens tegenaan komt, en dat heb ik niet. Vandaar mijn advies om te checken of de pook niet tegen dat beugeltje aan komt.
1992 240 Polar (P245) *Nr. 2* B200F M47
Antwoord
#7
Ja super, dit zocht ik! had wel een afbeelding gevonden, maar die was niet goed zichtbaar. Dank u, ga ik proberen!

De Haynes heb ik trouwens ook. Heb ik blijkbaar weer met mijn neus zitten zoeken
Antwoord
#8
De 1 is een maffe versnelling, zolang de auto rolt is ie eigenlijk alleen met geweld erin te proppen. Of dubbel klutsen maar daar is meest geen tijd voor als je volgeladen met vouwwagen door een Frans dorpje sukkelt. Maar goed, zolang de auto in Nederland rolt is de 1 nauwelijks nodig.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#9
Ik zal mijn bevindingen posten. Ik probeer de 1 inderdaad zoveel mogelijk te vermijden merk ik
Antwoord
#10
Optrekken in z'n twee gaat net zo 'snel'.

; )
[Afbeelding: avatar.png] [Afbeelding: gle.JPG]

Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Overdrive J-type schakelt niet bij koude motor Rat242 4 421 12 December 2019, 00:04
Laatste bericht: Rat242
  GLE uit 93 slecht in z'n 1e weepy 18 7.270 6 May 2015, 22:40
Laatste bericht: 245GLE1981
  automaat 164 1971(schakelt niet meer) henkiebb 5 3.411 11 January 2014, 21:36
Laatste bericht: Marc1970
  M46 schakelt ineens bijna niet meer in de een en twee pepijnwk 5 1.612 21 December 2012, 11:56
Laatste bericht: frox
  Alles lijkt goed, maar de overdrive schakelt niet in #Rene# 17 10.306 17 December 2012, 17:39
Laatste bericht: johan laveyne
  M46-overdrive schakelt warm niet/slecht uit. roel604 14 5.782 22 October 2011, 22:16
Laatste bericht: pwassink
  Autom.bak AW71 schakelt af en toe niet door naar 4 (overdrive) M&M 7 2.349 23 March 2009, 10:56
Laatste bericht: wanderer
  OD schakelt niet in Dinges 9 3.103 15 November 2007, 21:07
Laatste bericht: daanheijn

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)