Topics: 31
De m46 met OD van onze Volvo wil in eens net meer in de een of twee .wat kan hier het probleem zijn?om hem in de een te krijgen til ik deergrendeg van de achteruit op zet hem in de achteruit dan tikkie naar rechts dan wil hij wel in de een.
Iemand een idee?
Topics: 16
Dus hij kan wel in zn 1 en in zn 2? Maar is het alleen lastig mikken?
Als dat zo is ligt het denk ik aan de vergrendeling van de achteruit. Als die een beetje verschoven is dan is het lastig schakelen ja. Dit zit onder de pookhoes, kan je zo bij.
Hadigst om hem in zn 1 te zetten, ff pielen en dan plaatje net niet strak tegen het witte plastic nokje te zetten.
Rechtsboven op t plaatje (toevallig een M47 maar principe is t zelfde)
https://lh4.googleusercontent.com/-KmAx3...C01316.JPG
pepijnwk schreef:De m46 met OD van onze Volvo wil in eens net meer in de een of twee .wat kan hier het probleem zijn?om hem in de een te krijgen til ik deergrendeg van de achteruit op zet hem in de achteruit dan tikkie naar rechts dan wil hij wel in de een.
Iemand een idee?
Ik zal eens checken ik hoop dat dat het is dat is nl goedkoop en simpel te maken! Ik heb nog een goede m46 op reserve mocht het iets anders zijn maar dit klinkt als muziek in de oren!
Topics: 10
De pook scharniert op de ingaande as van de versnellingbak, op het scharnierpunt zitten 2 nylon , of 2 koperen bussen .Als deze bussen uitgesleten zijn , of gebroken zijn? dan schakelt de bak bijna niet meer in zijn eerste of 2de versnelling.
21 December 2012, 10:42
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 21 December 2012, 10:47 door pepijnwk.)
Opgelost!
Het bleek heel simpel gelukkig. De inbusbout die op de pook zit was iets losgetrild. Hierdoor kwam de bout eerder tegen de achteruitblokkering aan. Boutje weer vast. Klaar!
Vast niet helemaal origineel denk ik want normaal zit daar
plastic nokje waar Frox het over had. Maar goed schakelen gaat nu weer
prima de luxe
Topics: 16
Toch weer een makkelijke fix.
Wel maf dat daar een inbusje zit ja.