5 June 2019, 02:28
Toch die 2 losse k&n filters.
Wat je nog kan proberen is om ipv het afplakken van de filters de grote stelschroef in de gas toevoerslang tussen de verdamper en de gasstukken eerst eens 1 volledige slag open te draaien. Mocht dit nog niet genoeg zijn dan nog 1 slag. enz net zolang tot het goed loopt.
Het kan wel zo zijn dat je gasinstallatie perfect op de 4 gastester is afgesteld maar dat is niet vergelijkbaar met rijden op de openbare weg.
Ik doe dat altijd gewoon op gehoor. Motor 4000tpm laten draaien en eerst de hoofdstelschroef in de gasslang helemaal open en vervolgens net zo lang indraaien totdat je het toerental hoort zakken. dan weer een hele slag open en dan vervolgens het stationair afstellen met het kleine stelschroefje op de verdamper.
Gaat al ruim 35 jaar goed zo. Rij ook al zo lang op lpg namelijk en heb het bij vele auto's van klanten ook zo gedaan.
Wat je nog kan proberen is om ipv het afplakken van de filters de grote stelschroef in de gas toevoerslang tussen de verdamper en de gasstukken eerst eens 1 volledige slag open te draaien. Mocht dit nog niet genoeg zijn dan nog 1 slag. enz net zolang tot het goed loopt.
Het kan wel zo zijn dat je gasinstallatie perfect op de 4 gastester is afgesteld maar dat is niet vergelijkbaar met rijden op de openbare weg.
Ik doe dat altijd gewoon op gehoor. Motor 4000tpm laten draaien en eerst de hoofdstelschroef in de gasslang helemaal open en vervolgens net zo lang indraaien totdat je het toerental hoort zakken. dan weer een hele slag open en dan vervolgens het stationair afstellen met het kleine stelschroefje op de verdamper.
Gaat al ruim 35 jaar goed zo. Rij ook al zo lang op lpg namelijk en heb het bij vele auto's van klanten ook zo gedaan.