Berichten: 49
Topics: 9
Lid sinds: Mar 2015
Mijn rode B230A (1986, 220.000km) doet raar. De ene rit klimt hij erg traag in de toeren (alsof de benzinetoevoer gesmoord wordt), de andere rit gaat hij voluit! Iemand een idee? Pierburg heb ik gereviseerd. Vuile benzinefilter zou altijd hetzelfde resultaat moeten geven, niet de ene keer wel, de andere keer niet. Benzinepomp? Bobine?
Berichten: 6.715
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
Berichten: 20
Topics: 0
Lid sinds: Nov 2015
Carburateur of gasklephuis schoonmaken maybe?
Berichten: 49
Topics: 9
Lid sinds: Mar 2015
Revolvo schreef:Carburateur of gasklephuis schoonmaken maybe?
3000km geleden open gegooid en in een badje ultrasoon gereinigd. Daarna alles vervangen wat maar kon.....
Kan het een bobine zijn?
Berichten: 49
Topics: 9
Lid sinds: Mar 2015
ik heb gemerkt dat er continu luchtbelletjes zichtbaar zijn in de benzinefilter vlak na de benzinepomp. Het borrelt daar heel de tijd. Waar kan dat vandaan komen?
Berichten: 9.863
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Aha, dat zal er mee te maken hebben. MIsschien ergens een lekkende aansluiting in de benzineleidingen voor de pomp?
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 49
Topics: 9
Lid sinds: Mar 2015
Berichten: 49
Topics: 9
Lid sinds: Mar 2015
Marc1970 schreef:Aha, dat zal er mee te maken hebben. MIsschien ergens een lekkende aansluiting in de benzineleidingen voor de pomp?
Klopt 100% Marc! Er zat daar een T-stuk in de leiding omdat hij ooit op LPG gereden heeft. Vorige eigenaar had op het pijpje dat niet meer gebruikt werd een darmpje gezet en daar een schroef in gestoken met spanring erom heen, maar dat is dus na een jaar ongeveer gestopt met afdichten. Daar zoog hij dus lucht aan.
Ik heb het T-stuk nu vervangen door een papierfilter, nu zit er dus voor en achter de pomp zo'n filter. Toch heb ik de indruk dat hij minder snel optrekt dan voorheen (toen er nog geen valse lucht werd aangezogen). Ik vraag me af of 2 filters niet voor te veel weerstand in de flow zorgen. Ik vraag me überhaupt af of een filter aan de aanzuigzijde van de pomp sowieso te veel flow belemmert.
Berichten: 9.863
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Een filter voor de pomp is overdreven, het zou ook de flow wat kunnen verminderen. Er zit al een filter in de pomp. Papierfilters zijn veel te fijn voor deze carburateur, het gaasfiltertje in de pomp is niveau zandkorrel, kleiner vuil heeft de motor echt geen last van.
Dat minder trekken zal ingebeeld zijn, omdat de pomp natuurlijk veel meer benzine levert dan de motor op topsnelheid verbruikt, en de vlotterkamer een aanzienlijk reservoir is.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 49
Topics: 9
Lid sinds: Mar 2015
Marc1970 schreef:Een filter voor de pomp is overdreven, het zou ook de flow wat kunnen verminderen. Er zit al een filter in de pomp. Papierfilters zijn veel te fijn voor deze carburateur, het gaasfiltertje in de pomp is niveau zandkorrel, kleiner vuil heeft de motor echt geen last van.
Dat minder trekken zal ingebeeld zijn, omdat de pomp natuurlijk veel meer benzine levert dan de motor op topsnelheid verbruikt, en de vlotterkamer een aanzienlijk reservoir is.
kleiner vuil zal toch de carburateur verstoppen?