Topics: 9
Mijn rode B230A (1986, 220.000km) doet raar. De ene rit klimt hij erg traag in de toeren (alsof de benzinetoevoer gesmoord wordt), de andere rit gaat hij voluit! Iemand een idee? Pierburg heb ik gereviseerd. Vuile benzinefilter zou altijd hetzelfde resultaat moeten geven, niet de ene keer wel, de andere keer niet. Benzinepomp? Bobine?
Topics: 163
Topics: 0
Carburateur of gasklephuis schoonmaken maybe?
Revolvo schreef:Carburateur of gasklephuis schoonmaken maybe?
3000km geleden open gegooid en in een badje ultrasoon gereinigd. Daarna alles vervangen wat maar kon.....
Kan het een bobine zijn?
ik heb gemerkt dat er continu luchtbelletjes zichtbaar zijn in de benzinefilter vlak na de benzinepomp. Het borrelt daar heel de tijd. Waar kan dat vandaan komen?
Topics: 82
Aha, dat zal er mee te maken hebben. MIsschien ergens een lekkende aansluiting in de benzineleidingen voor de pomp?
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Marc1970 schreef:Aha, dat zal er mee te maken hebben. MIsschien ergens een lekkende aansluiting in de benzineleidingen voor de pomp?
Klopt 100% Marc! Er zat daar een T-stuk in de leiding omdat hij ooit op LPG gereden heeft. Vorige eigenaar had op het pijpje dat niet meer gebruikt werd een darmpje gezet en daar een schroef in gestoken met spanring erom heen, maar dat is dus na een jaar ongeveer gestopt met afdichten. Daar zoog hij dus lucht aan.
Ik heb het T-stuk nu vervangen door een papierfilter, nu zit er dus voor en achter de pomp zo'n filter. Toch heb ik de indruk dat hij minder snel optrekt dan voorheen (toen er nog geen valse lucht werd aangezogen). Ik vraag me af of 2 filters niet voor te veel weerstand in de flow zorgen. Ik vraag me überhaupt af of een filter aan de aanzuigzijde van de pomp sowieso te veel flow belemmert.
Topics: 82
Een filter voor de pomp is overdreven, het zou ook de flow wat kunnen verminderen. Er zit al een filter in de pomp. Papierfilters zijn veel te fijn voor deze carburateur, het gaasfiltertje in de pomp is niveau zandkorrel, kleiner vuil heeft de motor echt geen last van.
Dat minder trekken zal ingebeeld zijn, omdat de pomp natuurlijk veel meer benzine levert dan de motor op topsnelheid verbruikt, en de vlotterkamer een aanzienlijk reservoir is.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Marc1970 schreef:Een filter voor de pomp is overdreven, het zou ook de flow wat kunnen verminderen. Er zit al een filter in de pomp. Papierfilters zijn veel te fijn voor deze carburateur, het gaasfiltertje in de pomp is niveau zandkorrel, kleiner vuil heeft de motor echt geen last van.
Dat minder trekken zal ingebeeld zijn, omdat de pomp natuurlijk veel meer benzine levert dan de motor op topsnelheid verbruikt, en de vlotterkamer een aanzienlijk reservoir is.
kleiner vuil zal toch de carburateur verstoppen?