Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bokken motor bocht naar links
#1
Mijn Volvo 245DL met een B19A motor bokt zodra ik een bocht naar links neem. Rechtdoor en naar rechts is geen probleem. Ik merk dat het iets motorisch is , maar kan geen verklaring bedenken...wat zou het kunnen zijn?  Huh Huh Huh
Antwoord
#2
(18 January 2019, 15:44)Maarten245DL schreef: Mijn Volvo 245DL met een B19A motor bokt zodra ik een bocht naar links neem. Rechtdoor en naar rechts is geen probleem. Ik merk dat het iets motorisch is , maar kan geen verklaring bedenken...wat zou het kunnen zijn?  Huh Huh Huh

Bij dit soort verschijnselen denk ik altijd direct aan een los contact of een massa probleem.
Heb je alle aansluitingen al bekeken?

Gr,
Roy
Antwoord
#3
LPG motor? LPG verdampers schijnen gevoelig voor G krachten te zijn, daarom staan ze altijd in de lengte zeg maar. Ga je zo hard de bocht om?
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#4
(18 January 2019, 23:05)Marc1970 schreef: LPG motor? LPG verdampers schijnen gevoelig voor G krachten te zijn, daarom staan ze altijd in de lengte zeg maar. Ga je zo hard de bocht om?

Nee het is gewoon een benzine motor en het maakt niet uit hoe hard ik door de bocht ga. Merk het vooral bij rotondes of opritten/afritten van de snelweg.
Antwoord
#5
De carburateur kan wel tegen een bochtje meer of minder, het is eerder wat Loenatik zegt, iets elektrisch in een vreemd hoekje. Zit de verdelerkap wel goed vast? De plus en min op de bobine? Kabels nog goed?
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#6
Ik heb een nieuwe carburateur geplaatst van een andere B19A motor en nu is het bokken gestopt. Echter krijgt de garage de CO waarde niet tussen 1,5-3% als omschreven in TP11740-2 met de stelschroef.

Nu lees ik dat je dit ook kan doen door de naald te verstellen met stelschroef 5159. Mijn garage heeft dit niet. Nu wil ik dit kopen en de garage de meting laten doen en afstellen. Weet iemand of dit met of zonder slot is en waar te koop is....? Bij BCCP is alleen het gereedschapje zonder slot te krijgen.
Antwoord
#7
Nee die stelschroef kan niemand wat mee behalve interessant eraan draaien (for small adjustments noemt Volvo dat in TP11740, ergens twee cijfers achter de komma). De tool https://www.ebay.co.uk/itm/VOLVO-TOOL-99...SwygJXg~Sa heeft twee delen, de buitenste om de naaldhouder vast te houden, en een langer stuk om de naaldstelschroef te verdraaien.

Zonder het fixeerdeel kan je de naald wel verstellen maar riskeer je dat het membraan scheurt/opkreukelt/anderszins beschadigt. Dat is weer te omzeilen door membraan en naaldhouder iedere keer uit de carb te halen.

Controleer wel of je carb deze verstelbare naald echt heeft, anders moet je de andere tools hebben, die om de sproeier omhoog te drukken.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Hoog toerental bij warme motor TeunTimmermans 28 2.269 2 uren geleden
Laatste bericht: Dopski
  Ombouw naar carburateur Ruud245 22 1.075 25 July 2020, 18:30
Laatste bericht: Ruud245
  B230 motor alleen op lpg rijden? gydomatra 18 1.496 4 July 2020, 15:04
Laatste bericht: wreccer
  Help Van een b200e naar een b230fb Ruben240 17 816 17 June 2020, 22:18
Laatste bericht: Marc1970
  schuddende motor (B200) heideltje 22 2.984 18 May 2020, 21:46
Laatste bericht: Arjan.
  Identificeren motor Lubse 14 1.923 13 September 2019, 13:53
Laatste bericht: Marc1970
  motorwissel B21a naar B230A 245GLE1981 21 3.093 6 June 2019, 17:35
Laatste bericht: 245GLE1981
  Compressietest koude motor TeunTimmermans 6 1.209 2 June 2019, 14:50
Laatste bericht: Marc1970
  Motor start niet meer UraniumFever 24 3.398 9 May 2019, 20:54
Laatste bericht: Grey240Polar
  Welke motor B23A en B230A peterxvolvo 2 870 5 May 2019, 17:48
Laatste bericht: peterxvolvo

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)