Berichten: 16
Topics: 5
Lid sinds: Mar 2016
Nog even een update met betrekking tot het slecht starten. Met het huidige weer (maandag +/- -8gr) wilde de 740 helemaal niet meer aanslaan. Een mooi moment om te meten welke sensor er nu dan ECHT defect is. Uiteindelijk bleek de BDP sensor (1 van de 2 ivm Motronic) niet meer te werken (weerstand oneindig). Nieuwe gehaald en nu start ie (koud) vanaf de eerste slag.
Gek eigenlijk dat de BDP met warme start wel gewoon deed en met koude niet. Vaak is het toch andersom.
Berichten: 683
Topics: 113
Lid sinds: Apr 2012
Denk dat je heel blij mag zijn als je 1 op 10 haalt.
Wat ook al eerder stond beschreven als je hem flink op zn staart trapt dat je ri 1 op 6 gaat.
Lijkt me niks raars met auto's van deze omvang gewicht en motor.
Als je echt heel zuinig wil rijden moet je geen Volvo nemen.
Kan je denk ik beter een aygo of zoiets kopen.
Berichten: 16
Topics: 5
Lid sinds: Mar 2016
Er zit nog wel wat tussen 1 op 10 of 1 op 6, is zeg maar 40% :-)
Het is ook niet erg als het nou eenmaal zo is, maar ik zie wel een zwarte uitlaat en veel condens (ook bij warme motor). Als het zo blijft doe ik misschien volgend jaar wel een swap met motor en kabelboom van een late 940'er turbomotor. Zoveel werk is dat nou ook weer niet.
Berichten: 683
Topics: 113
Lid sinds: Apr 2012
Nee oke maar maakt voor verbruik niks uit hoor.
Dan zit je nog op hetzelfde met zon motor uit een 940 want zuinig zijn die ook niet.
Maar ik zei als je hem flink op zn staart trapt....
Met een normale rijstijl is het 1 op 10 maarja dat is vrij lastig meestal.
Berichten: 16
Topics: 5
Lid sinds: Mar 2016
OK, heb de temperatuursensor (de zwarte met 2 pinnetjes) vervangen voor een eenzelfde maar dan nieuw (Bosch sensor, toch maar origineel gekocht).
Verbruik is nu met 100 KPU op de snelweg richting 1 op 9. Dat is al heel wat beter. Helaas laat mijn OD van de M46 het afweten, dat is een ander verhaal, maar dus met 3000rpm op de snelweg. Ik ga de temp sensor nog meten op de pinnen bij de ECU (5 en 13) om te checken of de weerstand goed is (en vooral: de draden van de draadboom geen sluiting maken). Tevens zou ik graag een keer de koude start injector lospakken, maar dan heb ik een blindplaatje nodig. Tzt komt dat wel. Nu eerst de hemel vervangen pffff!